NFL 2025-2026

Niet zo goed denk ik. Als je na 5 jaar in de League een top 16 QB bent, dan betwijfel ik of je echt nog grote stappen gaat maken.
vroeger was dat wel zo maar ik weet niet of ge dat de laatste jaren nog zo duidelijk kunt zeggen.
Zie maat naar Jared Goff, hoe die de laatste 4-5 jaar speelt is toch een wereld van verschil met zijn eerste 5 jaar.

We kunnen van Lawrence nu ook niet zeggen dat die al de beste coaches en medespelers heeft gehad zijn eerste jaren he.
Pas op, dat gaat nooit de beste QB worden van de league maar hun record zegt wel genoeg denk ik (op dit moment).

Vorig weekend was echt rampzalig.
Als ge mijn Unibet overzicht van vorig weekend zou laten zien aan iemand op 10 september dan had die gezegd: dat kan nooit!
Geen sure things meer in de NFL, vraag maar aan de Eagles na vanacht 😬

Vorig weekend was echt rampzalig.
Als ge mijn Unibet overzicht van vorig weekend zou laten zien aan iemand op 10 september dan had die gezegd: dat kan nooit!
Geen sure things meer in de NFL, vraag maar aan de Eagles na vanacht 😬

Bewijst ook maar weer eens hoe fantastisch product de NFL eigenlijk wel niet is. Als Europeanen doen we niks anders dan kakken op het Amerikaanse systeem en voelen we ons superieur, maar als je ziet hoe goed de NFL wel niet in elkaar zit. Elk seizoen start je met nieuwe hoop, elk jaar heb je verschillende verrassingen. Wie had er gedacht dat de Colts & Jaguars 4-1 gingen staan? Wie had er nog verwacht dat de Eagles gisteren een pak slaag ging krijgen van de Giants? Elk week opnieuw heb je upsets.

Stafford blijft maar geven. Die leek in het offseason nog met een stok rond te lopen voor zijn rug en klaar voor het pensioen, maar eens het seizoen begint, is het gewoon weer touchdowns strooien. Straf.

Jags wel zwaar onderuit. Maar bij Travis Hunter voel je toch dat die iets "extra" heeft. Zijn eerste touchdown is in ieder geval binnen. Brian Thomas Junior speelt volgens mij met een serieuze blessure. Lawrence weer zeer ondermaats. Veel drops, maar vaak toch ook omdat de bal slecht gegooid is of te laat/vroeg is.

Giants zijn toch eindelijk weer leuk om te kijken. De 4th down goalline stop op Sutton, Skattebo die een verdediger nog onderuit knalt terwijl hij al in de endzone is, dat is toch football hoe ik het graag zie.

Giants ook wel peak Giants door een 19-0 nog uit handen te geven maar idd Dart en Skattebo geven wel energie aan dat team.
Raiders die een gooi doen naar de titel van CEO van de Factory of Sadness door het echt gewoon op te geven tegen de Chiefs. Ze gaan wel nog "voorbij" de Jets moeten, en Miami maakt ook nog wel kans op die titel.

En ondertussen is Mahomes onder stoom geraakt en zijn de usual suspects in de AFC allemaal net iets minder waardoor we stillaan mogen vrezen dat we het weer aan ons kloten hebben voor de SB. Al hoop ik dat het Daniel Jones sprookje blijft duren en hij de SB mag spelen tegen Baker Mayfield :love2:

Sinds dit seizoen toont DAZN blijkbaar geen US commercials meer als je live naar een match kijkt. In plaats daarvan krijg je dezelfde reclame voor NFL documentaires te zien tijdens elke break, vreselijk irritant. Mocht iemand er zit ook aan storen, via Reddit gevonden dat je toch de US commercials kan zien door tijdens het live kijken 20 seconden terug te spoelen.

Skattebo :(
Dat zag er echt vies uit. Doodzonde dat een jonge speler vol vuur zo zijn seizoen ten einde ziet komen. Vooral omdat er ook wel muziek inzat.

Dat was idd wel echt vies. Bleef er nog relatief kalm onder vond ik…

Toch weeral een paar weken aan een stuk dat ik me stoor aan de refs. Overduidelijke zaken niet zien enzo.
Zo was er de false start van de left tackle va de steelers die al bij de centre stond toen de bal gesnapt werd. Alsook de offside van 2 green bay spelers dat gewoon niet geflagged worden.ik neem aan dat dat niet enkel bij de games van de Packers zo is 😅

Hopelijk staan die terug scherp tegen de playoffs, niets zo kut als een playoff game die kapotgefloten wordt.

Ik snap nog altijd niet waarom je zou kiezen voor receiven in overtime. Slaat echt op niets, zelfs de uitleg over de klok laten lopen en beperkte tijd geven is onvoldoende voor mij.

Trump in de commentary booth 😅
Hahaha da meende ni? Dieje was aanwezig tijdens Lions - Commanders zeker?

Toch weer een paar rare matchen ze. Bills die verliezen van de Dolphins of all teams.
De Texan die ineens weer aan het winnen zijn.
Broncos die niet meer dan 10 punten kunnen maken tegen de Raiders…

Hoho, deze TNF was wel heel tof. Zat (bijna) alles in wat NFL zo leuk maakt voor mij!
Het zijn misschien geen topcoordinators, maar het schaakspel was toch fijn om te zien. Hoe er geschemed werd aan beide kanten. Die hurry-up Wildcat vond ik bijvoorbeeld wel vernuftig van de Bucs! En die TD van Pitts werd ook door de commentator benoemd, dat was héél mooi uitgedokterd, om de CB mee te trekken weg van Pitts.

Het blijft toch een ultieme teamsport, want je hebt maar een paar zwakke schakels nodig en het werkt niet meer. Kobe Bryant, ocharm :D Die is gewoon niet goed genoeg, maar plots zijn alle schemes ook om Bryant te isoleren en gaan alle passes die richting uit. En langs de andere kant heeft Cousins ondertussen minstens evenveel beperkingen als kwaliteiten, maar met een goed team dat daar goed rond speelt, lukt het wel.

En dan is er nog Bijan Robinson, voor wie het geen teamsport hoeft te zijn. Die is gewoon sneller, wendbaarder en sterker dan iedereen op het veld. Amper een negative play, haalt meer scrimmage yards dan sommige andere teams in totaal, zet voltijdse en duurbetaalde defenders los in hun hemd. Het is zeker geen Derrick Henry die echt een volwassen kerel tussen kinderen is, maar hij staat wel een klasse hoger dan de rest. Echt tof om te zien!

Ik had deze wel niet zien aankomen eerlijk gezegd. Bucs zijn al een paar weken wat minder maar de Falcons zijn echt niks dit seizoen dus ik had nog wel een easy W verwacht.
Serieuze PO implicatie in elk geval! Als de Panthers zondag winnen kunnen ze het de week erna thuis tegen de Bucs quasi afmaken voor de divisie.

Ik had zelfs de Bucs de laatste week als SB-contender staan. Niet omdat ze nu goed zijn, want ze waren in het begin veel beter dan nu. Maar omdat de curve weer positief stond, of zo leek het toch. Wel fijn dat Evans er meteen terug staat!

Seizoen voorbij voor de Chiefs. Met de loss kon ik nog leven, maar Mahomes zien neergaan laatste drive van de game in een poging te winnen was wel extreem pijnlijk. Als Chiefs fan sinds 2012 (Daboll was toen OC, tijd gaat snel) voelt dit toch wel een beetje als einde van een (eerste) tijdperk. Ben er zeker van dat Mahomes nog op deftig niveau gaat terugkeren, maar zal zonder Kelce zijn en dat gaat toch vreemd zijn. Denk dat Kelce zijn pensioen nu wel bijna zeker is.

Samengevat een rampseizoen vol met blessures en een team vol gaten. Geen betrouwbare pass rush, onbestaande running game, OL gedecimeerd door blessures, WR en soms zelfs Kelce die hot potato speelden… Zal een lang off season worden, maar is nodig om wat verandering te brengen. Liefst een nieuwe OC en STC, en elite pass rusher draften nu we wat hoger kunnen kiezen. Second/third round running back please…

Sporza artikel over uitschakeling Chiefs vandaag was wel hilarisch. Mahomes blesseerde zich aan de enkel in het tweede kwart, einde van een tijdperk voor een team dat de laatste twee seizoenen pas kraakte in de Super Bowl. Heb ik ze toch wat feedback over gegeven, want dan kan je beter NFL gewoon niet coveren.

Zelfs met een minder team eromheen verwacht je toch altijd van Mahomes dat hij de playoffs (vlot) haalt. Hij heeft natuurlijk seizoen na seizoen zulke zotte dingen laten zien dat het vreemd voelt als er eens niets gebeurt.

Algemeen toch ook weer een brutale blessureweek.

Benieuwd hoe Rivers vandaag is opgestaan. Overal zeer waarschijnlijk. One of us!

Zag je eigenlijk vorig seizoen al aankomen toch? Of zijn we al vergeten dat KC zich toen naar de SB heeft geknokt op de rug van die defense die het team quasi elke week in de match hield tot het einde? Ze waren vorig seizoen 12-0 in one score games he...
Mahomes wordt al 2 seizoenen te slecht beschermd en heeft te weinig wapens. Het is een wonder dat hij zich nu maar blesseert.

En eigenlijk kost Rice zijn idioot gedoe in het off season u hier de PO's. Als die er vanaf de eerste game bij is heb je een win of 2 meer, en dat zal genoeg blijken om erin te zitten vrees ik :)

Algemeen toch ook weer een brutale blessureweek.
Parsons is doodzonde. Dit kan GB wel eens hun seizoen kosten.

Elke game van de Chiefs gezien, en veel meer had Mahomes dit jaar niet kunnen doen. Onbestaande run game (by far slechtste in de hele league als ik me niet vergis), WR leiden de NFL in drops + geraken letterlijk niet open (37 jarige Kelce leading receiver lol), extreem voorspelbare calling… OL was goed tot zeer goed met momenten, tot alle blessures. Jawaan Taylor moet gaan, al die holding penalties + geen explosieve offense —> drive killers. Special teams echt by far meeste penalties in de league naar mijn gevoel, waardoor altijd slechte field position om uw drive te starten.

Er zijn zeker plays geweest waar Mahomes beter moest doen en gewoon slechte beslissingen maakte. Maar ik begrijp wel dat hij het gevoel had dat het allemaal van hem moest komen en hij daardoor dingen probeerde te forceren (vaak ook leading rusher geweest dit jaar, niet ideaa). Rice en Worthy vind ik persoonlijk wat overrated. Rice goed in short yardage, maar alles daarbuiten toch beperkt. Worthy is snel maar kan om één of andere reden geen separation creëren + zijn ball tracking op deep shots is echt schrijnend. Zou ze graag een echte WR1 zien halen + fatsoenlijke running back.

Droomscenario offseason:
- Kyle Pitts ter vervanging Kelce
- Breece Hall voor < $10M/Y
- Cut Jawaan Taylor/Drue Tranquil/Fulton
- Beste pass rusher beschikbaar in eerste ronde draften
- TE in tweede ronde in geval Pitts bij ATL blijft, anders WR
- Ik zou het verschrikkelijk vinden want ik ben ongelooflijke fan, maar kijken wat je kan krijgen voor McDuffie. Heel goeie DB in de slot, maar denk dat hij premium CB contract gaat eisen en er zijn posities die meer precair zijn. Ik zou opteren om Jaylen Watson te houden. McDuffie voor 1st + 3rd —> no brainer, maar zal geen 1st inzitten vrees ik.
- Competitie voor Butker via FA

Een hele waslijst, maar vind het wel leuk om wat te speculeren en dromen. Benieuwd wat ze gaan doen als bv. Jeremyiah Love nog beschikbaar is als ze moeten kiezen in de eerste ronde. Chiefs kennende gewoon laten passeren na CEH debacle van een aantal jaren terug.

Terug
Bovenaan