Netflix

Voor de wielerliefhebbers, Tour du Faso komt er deze week op, over een rittenkoers in Burkina Faso. Denk wel dat het interessant kan zijn, redelijk obscuur wel.

Voor liefhebbers van Belgische films, Black van Adil El Arbi komt er ook binnenkort op.

Phantom Thread wordt op 3 mei verwijderd, dus wie deze wilt zien, wacht best niet te lang. Death Note de serie wordt op 30 april verwijderd, dus idem hier.

Is het iemand al opgevallen, dat wanneer je over het "duimpje omhoog" hovert, je nu ook de mogelijkheid hebt om een dubbel "duimpje omhoog" te geven? Dan is de cirkel bijna rond en zijn we terug bij het sterrensysteem van vroeger (al kon je daar wel 1-5 raten).

Benieuwd of dit enige impact gaat hebben op mijn recommendations.
Ik heb dat volledig gewist onlangs via de account opties en gebruik dat niet meer, want hoe meer zaken ik een goed duimpje gaf, des te meer rommel kreeg ik recommended.

Netflix hun algoritme is precies niets meer dan een genre linken.
Geef ik een docu een duimpje krijg ik plotseling alle docu's recommended, of geef ik een sci fi film een duimpje krijg ik ineens alles van sci-fi recommended, ookal is het dikke rommel.

Na een pauze terug verder gegaan met de laatste 2 seizoenen van The Office (US). Valt me al bij al nog goed mee ondanks het grote vertrek. Bijna helemaal erdoor nu.

Ja Netflix zal reclame wellicht invoeren voor goedkopere accounts. En daarnaast ook delen v. accounts trachten af te schaffen, maar hoe dat precies zal werken weet ik niet.

Wel is het zo dat ik vind dat Netflix vorig jaar een prijsstijging heeft ingevoerd en ik niet echt vind dat daar iets tegenover kwam. Het aanbod is niet verbeterd tegenover dan. Ze zijn zelfs nog meer verloren dat naar Disney+ ging wat niet echt een probleem hoeft te zijn.

Netflix heeft wel wat moeite, ik denk dat ze de positie van marktleider niet echt gaan kunnen vasthouden. Ze zijn een soort Internet Explorer van de markt. Disney heeft de grote(re) titels, maar minder groter aanbod. Amazon kan veel doen wat het wilt omdat Amazon het meeste geld elders haalt (net zoals Microsoft niet enkel Xbox heeft maar zoveel meer). Ik denk dat ze meer op onafhankelijke en aziatische cinema moeten inzetten en echt trachten harder in te zetten op YA demographic.

Netflix had gewoon het voordeel ver de enige te zijn naast HBO max en dat iedereen zijn rechten aanbood aan Netflix om zo hun content op Netflix te krijgen. De komst van Disney+, amazon prime, AppleTV brengt daar verandering in. Amazon en AppleTV hebben als voordeel dat ze deel zijn van een gigant, The House of mouse heeft een cataloog van bijna 100 jaar.

Netflix doet zeker en vast zijn best maar of ik het nog zie bestaan in 2030 weet ik niet. Films die ze droppen naar het eind van het jaar (hun oscarpogingen) vind ik wel altijd sterk: Irishman was cool en power of the dog had de favorieten positie moeten waarmaken.

Dit jaar Del Toro zijn Pinokkio wordt iets om naar uit te kijken, Fincher en Fasbender lijkt een topcombo en Ana De Armas als Marilyn Monroe kan ik alleen maar toejuichen

Netflix had gewoon het voordeel ver de enige te zijn naast HBO max en dat iedereen zijn rechten aanbood aan Netflix om zo hun content op Netflix te krijgen. De komst van Disney+, amazon prime, AppleTV brengt daar verandering in. Amazon en AppleTV hebben als voordeel dat ze deel zijn van een gigant, The House of mouse heeft een cataloog van bijna 100 jaar.

Netflix doet zeker en vast zijn best maar of ik het nog zie bestaan in 2030 weet ik niet. Films die ze droppen naar het eind van het jaar (hun oscarpogingen) vind ik wel altijd sterk: Irishman was cool en power of the dog had de favorieten positie moeten waarmaken.

Dit jaar Del Toro zijn Pinokkio wordt iets om naar uit te kijken, Fincher en Fasbender lijkt een topcombo en Ana De Armas als Marilyn Monroe kan ik alleen maar toejuichen
Ik weet ook niet hoe het gaat evolueren maar ze bestaan al sinds 1997 als videoverhuurdienst dus ik zou ze toch ook niet onderschatten ;). Ze hebben al bewezen te kunnen aanpassen.

Ik deel Netflix momenteel, anders zou het voor mij persoonlijk nu al de prijs niet meer waard zijn om het hele jaar door te houden (geen enkele streamingdienst eigenlijk). Netflix heeft een verkeerde strategie gekozen om het opsplitsen van de streamingmarkt op te vangen. Ik heb de indruk dat ze vooral veel geld uitgeven aan goedkope kwantiteit in plaats van gerichte kwaliteit, iets wat de concurrentie wel iets meer doet en waardoor zij dichterbij komen. Het valt op dat ze veel meer reality, goedkope sitcoms en docu's hebben dan vroeger.

Wat zijn de echt goeie Netflix Originals van de laatste pakweg 2 jaar? En dan heb ik het niet over aangekochte series zoals Better Call Saul. Ik heb het gevoel dat ze al lang niet echt meer zelf een grote serie geproduceerd hebben die iedereen moet gezien hebben. The Queen's Gambit en Squid Game misschien? Idem met films. Er komt af en toe eens iets goed op, vooral tegen het eind van het jaar maar veelal is het toch echte bagger. Op vier maanden dit jaar heb ik enkel The House en Apollo 10 1/2 gezien die ik wel de moeite vond maar daar neem ik nu niet speciaal een abo voor.

De kwaliteit van 4K op Netflix is ook echt beduidend slechter dan op Disney+ en Apple TV+. Omdat geen enkele momenteel de moeite is om heel het jaar te houden, ga ik gewoon om de 3-4 maanden van streamingdienst wisselen binnenkort, denk ik, wat praktisch wel een gedoe gaat zijn.

Ik ben heel benieuwd naar Blonde, die Monroe biopic. Die zit al een tijdje in een soort release hell, Netflix weet naar het schijnt niet wat er mee aan te vangen. Kreeg blijkbaar vernietigende commentaar bij het testpubliek, maar dat wil nu niet zoveel zeggen. Gaat alvast de eerste Netflix film worden met een NC-17 rating.

Ik deel Netflix momenteel, anders zou het voor mij persoonlijk nu al de prijs niet meer waard zijn om het hele jaar door te houden (geen enkele streamingdienst eigenlijk). Netflix heeft een verkeerde strategie gekozen om het opsplitsen van de streamingmarkt op te vangen. Ik heb de indruk dat ze vooral veel geld uitgeven aan goedkope kwantiteit in plaats van gerichte kwaliteit, iets wat de concurrentie wel iets meer doet en waardoor zij dichterbij komen. Het valt op dat ze veel meer reality, goedkope sitcoms en docu's hebben dan vroeger.

Wat zijn de echt goeie Netflix Originals van de laatste pakweg 2 jaar? En dan heb ik het niet over aangekochte series zoals Better Call Saul. Ik heb het gevoel dat ze al lang niet echt meer zelf een grote serie geproduceerd hebben die iedereen moet gezien hebben. The Queen's Gambit en Squid Game misschien? Idem met films. Er komt af en toe eens iets goed op, vooral tegen het eind van het jaar maar veelal is het toch echte bagger. Op vier maanden dit jaar heb ik enkel The House en Apollo 10 1/2 gezien die ik wel de moeite vond maar daar neem ik nu niet speciaal een abo voor.

De kwaliteit van 4K op Netflix is ook echt beduidend slechter dan op Disney+ en Apple TV+. Omdat geen enkele momenteel de moeite is om heel het jaar te houden, ga ik gewoon om de 3-4 maanden van streamingdienst wisselen binnenkort, denk ik, wat praktisch wel een gedoe gaat zijn.

Ik ben heel benieuwd naar Blonde, die Monroe biopic. Die zit al een tijdje in een soort release hell, Netflix weet naar het schijnt niet wat er mee aan te vangen. Kreeg blijkbaar vernietigende commentaar bij het testpubliek, maar dat wil nu niet zoveel zeggen. Gaat alvast de eerste Netflix film worden met een NC-17 rating.
Volg ik wel in, er komt veel op maar er zit véél bagger tussen. Nu denk ik ook dat het grote publiek dat wel weet te smaken. Netflix heeft ondertussen een veel breder doelpubliek en als je ziet hoe populair reality en vtmshows hier zijn dan kan die lijn wel doorgetrokken worden bij Netflix...

Ik blijf hopen op hbo max los van Streamz. Als Netflix zo blijft verderdoen kap ik er mogelijks ook mee.

Ik heb dat volledig gewist onlangs via de account opties en gebruik dat niet meer, want hoe meer zaken ik een goed duimpje gaf, des te meer rommel kreeg ik recommended.

Netflix hun algoritme is precies niets meer dan een genre linken.
Geef ik een docu een duimpje krijg ik plotseling alle docu's recommended, of geef ik een sci fi film een duimpje krijg ik ineens alles van sci-fi recommended, ookal is het dikke rommel.

Idd

Ale je een goede serie of film hebt gekeken in een bepaald genre krijg je wekenlang in datzelfde genre allerlei materiaal aangeboden. Maar dan troep.

Netflops moet heel snel naar haar logaritme's gaan kijken want je wordt nergens verrast en hun suggesties blijven veelal hangen in een zelfde oninteressant cirkeltje.

The Queen's Gambit en Squid Game misschien? Idem met films. Er komt af en toe eens iets goed op, vooral tegen het eind van het jaar maar veelal is het toch echte bagger.
Ik denk dat dat als je die standaard gebruikt dat het dan qua nieuwe content niet beter is voor andere streaming services. Wel is het zo dat netflix meer op kwantiteit boven kwaliteit inzet, wat niet per se slecht hoeft te zijn, want veel van blockbusterseries en -films gaan elders naartoe. Met Squid Game hebben ze zich vooral op de niet-Chineze aziatische markten hun positie versterkt. Maar ik vind wel dat de lat hoger moet zeker omdat ze juist eigenlijk al de prijs laten stijgen hebben, en daar was geen trade off voor nodig, en nu overwegen ze een niet reclamevrij abonnement of mensen te zoeken die hun accounts delen en meer te laten betalen. Ik denk niet dat dit de manier is eerlijk gezegd. Ik denk dat Netflix zijn plaats in het landschap moet accepteren en een soort van exclusieve samenwerkingsverbanden moet aangaan zoals Sony bvb. met PS om te reageren. Bijvoorbeeld met A24 of Neon films, eventueel aangevuld met nog meer op lokale, oost-aziatische cinema want die markt ligt vaak nog compleet open, op lokale streaming services na (voor ons is dat dan Streamz). Met Disney etc. en op termijn HBO en Amazon ga je toch niet op een normale manier kunnen concurreren. En Netflix is torenhoog marktleider qua bepaalde doelgroepen. Hun voordeel bvb. is dat Disney enorm voorspelbaar is qua content dat ze aanbieden, gezien Disney eigenlijk bijna niets aanbiedt dat niet van hun is, en ze niet per se in elkaars vijver vissen.

Ik vind wel dat aandeelhouders wel compleet belachelijk en overdreven reageren. -37% was nergens voor nodig, en dat dit ging gebeuren kon je toch verwachten, niet dat ik een beurskenner ben... Maar ik vind het eigenlijk enorm absurd dat er een shockeffect of verrassingseffect was. Maar misschien was er nog een correctie nodig op een te hoge beursgang die er was op dit moment. Maar Netflix hun streamingdienst is wel kwetsbaarder dan Disney of Amazon.

Ik heb ook het gevoel dat Netflix niet gelijk behandeld wordt als andere streaming services. Hier lees je gezaag over hoe ze Belgische producties moeten aanbieden en dan kopen ze van die oude belgische dingen aan en meer europees in het algemeen, maar op Disney + en Amazon Prime lees je daar gewoon niets over.

Laatst bewerkt:
Goh, uiteindelijk heb ik Netflix, Prime en Disney+ en dan blijft Netflix toch met grote voorsprong de meest gebruikte.

Hier ook altijd Netflix. We hebben ook een gedeeld disney+ abo maar daar kijken wij dus nooit naar. Alle films die daar op staan zijn bagger films van 25 jaar oud. Een paar weken geleden op een zaterdag een poging gedaan om met het vrouwtje een film op Disney+ te kijken. Als ge dan door de film tab bladert hebt ge toch echt het idee dat ge precies in een videotheek in 1998 terecht zijt gekomen. Ja er staan een paar nieuwe Disney films op, maar om te zeggen dat dat de moeite is. We hebben dan maar naar de film Cruella gekeken :unsure:

Als ge geen interesse hebt in Marvel of Star Wars valt er echt niks op te zien als volwassene. De kleine kijkt wel vaak Mickey Mouse, anders had ik mijn gedeeld account gewoon opgezegd.

4k beeld is wel beduidend beter op Disney dan op Netflix. Op Netflix wordt echt te veel gedowngrade.

Netflix verliest eens subscribers en er wordt al gezegd dat ze opgedoekt gaan worden binnen x jaar:unsure:

Laatst bewerkt:
Eens je de Breaking Bad top series gezien hebt (ik denk dat er zo’n 20-30 zijn) is het ‘op’. Dan kan je niets meer doen met Netflix.

Eens je de Breaking Bad top series gezien hebt (ik denk dat er zo’n 20-30 zijn) is het ‘op’. Dan kan je niets meer doen met Netflix.
De andere streaming services hebben ook geen 20-30 topseries. Op de gewone TV zie je ook geen 20-30 topseries elk jaar. En zoals hierboven al gezegd is Disney is eigenlijk het vooral enkel waard als Marvel/Star Wars je interesseert of je kinderen hebt die graag naar animatiefilms of series kijken, en Netflix heeft ook wel een goede kids afdeling. Ik denk dat jullie de lat gewoon veel te hoog leggen. Sommige series hebben zelfs gewoon uren en uren aan materiaal. Het duurt lang eer je de 20-30 topseries gezien hebt, wat nog eens een subjectieve term is.

Netflix heeft wel enorm vervelende UI. Bij Disney kan je films opzoeken per genre, bij Netflix is er geen overzicht bij het kiezen van iets.

Als ge geen interesse hebt in Marvel of Star Wars valt er echt niks op te zien als volwassene. De kleine kijkt wel vaak Mickey Mouse, anders had ik mijn gedeeld account gewoon opgezegd.
Probleem is wel dat de meesten daar juist wel veel interesse in hebben, en dat Disney ook wel over een 'groot' klassiek aanbod beschikt en over enorm grote brands. En het geld hebben ze en in de flow zitten ze ook. Netflix zit wat tegen het maximum aan ook al omdat de concurrentie groter is dan vroeger. Netflix heeft meer te verliezen dan andere services ook vind ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan