Netflix

For Life aan het kijken. Een van de weinige series die COVID zo al integreerde denk ik?

Wat de ondertiteld betreft; enige series waar ik me hieraan erger is Naruto.
Enkel met Franse subs te vinden, terwijl er toch sowieso Engelse beschikbaar voor moeten zijn?

Laatst bewerkt:
Idd, ook de eerste serie die ik gezien heb waarin ze COVID zo hebben geïntegreerd, wel al enkele series gezien (The Blacklist bv) waarin ze zo in den intro er iets over zeggen en wat emo blabla er omtrent van de acteurs zelf, maar voor de rest niets.

Wel sterke serie alleen jammer dat er waarschijnlijk geen 3de en laatste seizoen van gaat komen. Alhoewel dat ik wel lees dat de serie het op de streaming diensten goed doet en er dus toch nog een kans zou zijn..

For Life aan het kijken. Een van de weinige series die COVID zo al integreerde denk ik?

Wat de ondertiteld betreft; enige series waar ik me hieraan erger is Naruto.
Enkel met Franse subs te vinden, terwijl er toch sowieso Engelse beschikbaar voor moeten zijn?
nope.
alleen FR subs.

ja dat weet ik uiteraard, maar je gaat me toch niet vertellen dat Netflix in geen enkel land waar men Naruto aanbiedt geen engelse subs heeft?
Netflix zal soms wel engelstalige subs hebben, maar dit is ook soms rechtengebonden aan een bepaalde regio, waardoor ze ze niet mogen gebruiken in jouw regio.

Bron: Netflix (voor meer details)
Ondertiteling is mogelijk niet beschikbaar in een gewenste taal voor specifieke titels vanwege contentlicenties en afspraken over series.

Ik zag dat Rambo: Last Blood op Netflix staat.

De moeite? De score op IMDB schrikt wat af. De vorige film kon ik wel serieus smaken. Brainless knallen waar de armen en benen vanaf spatten. Meer verwacht ik niet van zo'n film. Maar die score is toch echt wel extreem laag.
De moment dat ze een meiske moeten gaan redden, is het meestal vrij flauw. Ik heb sympathie voor Sylvester dus ik kijk altijd maar het is inderdaad ‘meh’.

ja dat weet ik uiteraard, maar je gaat me toch niet vertellen dat Netflix in geen enkel land waar men Naruto aanbiedt geen engelse subs heeft?
voor zover ik weet, denk ik dat de US Netflix wel engelse subs heeft voor Naruto....maar daar zijn WIJ niks mee natuurlijk.

Denken jullie eigenlijk dat het volume aan output van Netflix nodig is én houdbaar is? Het aantal series dat een natuurlijk pad volgt naar een voldoening-gevende conclusie begint toch lager en lager te liggen. Series hebben minder kans om op stoom te geraken.

Een goede serie, zoals vroeger zoveel op Netflix, is uniek. Ik neem Netflix tegenwoordig voor 2 goede films per maand. Voor de rest verwacht ik er niet meer van. Soms vraag ik me af waarom ik er nog voor betaal. Streamz en Disney enzo hebben we niet / nooit

Ja ik denk er ook aan om het stop te zetten. Wat ik wil zien heb ik al gezien. Jammer dat umbrella academy 3 eraan komt maar misschien best terug naar torrents gaan. Zoveel kwalitatief is er toch niet qua series/films laatste jaren. De verspreiding over vele betaaldiensten helpt ook niet.

Hier alleszins geen twijfel of problemen, wij hebben Netflix + Disney + Prime Video maar Netflix is veruit de meest gebruikte, ik heb ook nog nooit zonder iets te kijken gezeten.

Snowpiercer s01 en s02 waren erg goed, maar wat zijn ze in godsnaam met seizoen 3 van plan? Ik ben voorlopig helemaal niet geboeid na 2 afleveringen.

Prime Video ben ik geen fan omdat het ja al sowieso geen prioriteit is, en onze markt niet echt zo belangrijk voor hun is. Maar er zitten wel wat gekendere niet-original titels tussen bij zowel hun series als hun films. Afhankelijk van of daar iets tussenzit van wat je wilt zien, kan je het eventueel nemen. Maar het is zeker geen must vind ik persoonlijk.

Disney plus staat zeer gekend voor wat ze bieden. Als Star Wars, Marvel, de Disney of Pixar animaties interesseren kan je het wel doen. Er staan ook verder X-Men en Alien / Predator films op (buiten de eerste Predator en AVP2). En ook wat content van Star met onder meer alle films van Wes Anderson, een paar Coens, een paar Shyamalyan films een paar Burtons en een paar Ridley Scott films, ook heel wat romcoms of coming-of-age/teen films. En verder ook wel enkele series. Maar het is niet het sterkste aanbod als Disney/Pixar/Marvel/SW u niet interesseren of als daarvoor een streamingabo nemen het voor jou niet waard is. Maar voor kinderen kan een Disney plus abonnement wel tof zijn. Al staat er op Netflix ook genoeg voor kinderen, maar dan eerder series.

Netflix vind ik persoonlijk nog steeds het sterkste aanbod hebben. Maar als je al langere tijd Netflix hebt en geregeld de hypes hebt gevolgd, zal je inderdaad al wat van de spraakmakende series gezien hebben, zeker als je een veelkijker bent. Er staan wel wat "hidden gems" op, maar ik begrijp wel het punt dat men tracht te maken. Maar persoonlijk vind ik wel dat Netflix goed bezig is, en de enige streamingplatform is die ook inzet op content uit andere regio's en andere landen, en het sterkste aanbod qua rechten heeft buiten de VS/Canada/UK. Netflix is echter ook wel wat gericht op YA. En puur qua content gericht heeft het toch ongeveer 5000 titels hier in BE. Dat is 5 keer meer dan Prime en Disney. Maar bij Disney zal bijna alles dat eropstaat gekend zijn. Bij Netflix wordt er geregeld ook wel wat verwijderd en toegevoegd (van niet-originals).

Als je streng bent, kan je alles gaan bekritiseren. Het is niet dat er een echt goed alternatief is voor Netflix, en er zijn weinig "series" overal heen die echt een must zijn tegenwoordig. Je moet niet verwachten dat er elke maand een Breaking Bad uitkomt. En zelfs met series als Squid Game, een nieuw seizoen van The Witcher, een Arcane is het ook één per maand. Maar dat is nergens beter. Dat is op de gewone TV niet beter. Dat is op een andere steamingservice ook niet beter.

HBO Max zou wel een aanwinst zijn voor onze markt, maar hebben we voorlopig nog niet, maar dat is een kwestie van tijd. Telenet mag doen wat het wilt, maar wat ze nu doen is gewoon uitstel van executie, en ze zullen er iets anders op moeten vinden op termijn.

Denken jullie eigenlijk dat het volume aan output van Netflix nodig is én houdbaar is? Het aantal series dat een natuurlijk pad volgt naar een voldoening-gevende conclusie begint toch lager en lager te liggen. Series hebben minder kans om op stoom te geraken.
Nodig? Yes.
Enkele maanden geleden toch mij even zitten afvragen waar de volgende leuke serie bleef.

Houdbaar? Geen idee.
Ik weet dat Netflix lang géén winst maakte (deels) omdat ze zoveel geld in series pompten. Ik heb geen idee of dat nog altijd het geval is.

Creatief talent en acteurs die willen meespelen in de series en films zullen er altijd wel genoeg zijn. Die kant van het verhaal zal niet gauw opdrogen. De geldkraan daarentegen... geen zicht op, maar je kan niet eeuwig verlies maken.

Ja ik denk er ook aan om het stop te zetten. Wat ik wil zien heb ik al gezien. Jammer dat umbrella academy 3 eraan komt maar misschien best terug naar torrents gaan. Zoveel kwalitatief is er toch niet qua series/films laatste jaren. De verspreiding over vele betaaldiensten helpt ook niet.
Ik bekijk het vanuit het principe van de vroegere TV zender :

1) Indien ik netflix volle pot moest betalen, was ik ermee gestopt.
2) voor de beperkte kost van 3€ of zoiets doe ik niet moeilijk over amazon prime.
3) de rest begin ik niet aan. Behalve dat ik misschien als ik eens een langere tijd congé inplan, dat ik dan zeg van ok nu zal ik eens een maandje disney + of zo nemen. Streamz, daar begin ik niet aan. En de andere zijn gewoon te duur voor de content die ze aanbieden.

Terug
Bovenaan