Netflix

Kun je zien op netflix zelf wat er verdwijnt / bijkomt of moet je dat ergens gaan zoeken?
Volgens mijn ervaring niet echt.

Enige dat je kan helpen is dat er soms bij een film staat (tot xxxx te zien). Dat is bij Happy Death Day, Disturbia, Valerian and the City of a Thousand Planets, Victoria & Abdul, Fantastic Beasts and Where To Find Them en Crawl bvb. het geval.

En verder heb je "verwijderalarm" van netflixinbelgie, maar dat is ook niet helemaal compleet volgens mijn ervaring. Veel dingen gezien waarvan ik dacht dat ze op netflix stonden die verwijderd zijn en niet op verwijderalarm stonden. En ook enkele waarvan ik het zeker wist. De grotere releases (en series) staan meestal wel op die lijst.

Waar een Netflixlogo bijstaat (dus een Netflix Original) zal permanent op Netflix blijven.

De grote films (bvb. Hunger Games) als ze ooit verdwijnen (en je hebt ze nog niet gezien) zullen altijd wel ergens op een streamingplatform te bezichtigen zijn. Kleinere of wat oudere film iets minder snel.

Grotere (succesvolle) films zoals bvb. Joker (en nu Midsommar) staan er meestal ook niet zo lang op. Little Women, Phantom Thread, dat zijn 2 films die je 3 tot 6 maand gaat kunnen zien ongeveer, en dan vervangen ze die weer door andere. Darkest Hour en Nocturnal Animals zijn er ook nog zo twee die er al een tijdje opstaan maar wellicht ook wel ooit weer terug verdwijnen. Eigenlijk is het beste van als er een niet-original wordt toegevoegd en je wilt hem zien van hem gewoon te zien. Ofwel in een kijklijst toe te voegen en regelmatig eens erop klikken om te zien of er geen "te zien tot en met" bijstaat. Dat kan je ook nog doen.

Laatst bewerkt:
Ja, heb het gelezen dat het naar Disney+ gaat, maar dat heb ik niet, dusja :)

Het stond zelfs nog niet zoo lang op Netflix en dan weer alles weg, pfff

Ja, heb het gelezen dat het naar Disney+ gaat, maar dat heb ik niet, dusja :)

Het stond zelfs nog niet zoo lang op Netflix en dan weer alles weg, pfff
Ik weet niet hoe lang je doet voor 1 seizoen - laat staan 5 seizoenen, maar je kan 'tijdelijk' disney+ nemen natuurlijk. Sowieso - er vanuitgaande dat je geen liefhebber bent van content van eigen bodem - is enkel Disney+ en Netflix het IMO waard (en ja Amazon maar enkel omwille van de lage prijs). Streamz is het niet waard als je die vlaamse troep niet wilt zien, en HBO-content komt vroeg of laat toch wel op een streamingplatform (en je kan dan ook overschakelen en een van de dingen die je hebt ook wegdoen voor HBO).

Ja sowieso is er wat een herschikking aan de gang. TBBT en Friends gaan nog niet weg in Belgie, maar het is ook maar een kwestie van tijd natuurlijk. Er gaat heel wat weg, maar IMO kan Netflix daar weinig aan doen, en moeten ze daar ook niet voor vechten om deels de rechten te behouden, als dat betekent dat er middelen elders vrijkomen natuurlijk. En ze staan sowieso wel ergens te bezichtigen. Maar het is natuurlijk wel vervelend.

Ik weet of je de andere content van Disney+ zo een liefhebber van bent, maar als dat zo is (Marvel, andere superhelden, Star Wars, disney animaties, maar ook Staraanbod: Wes Anderson, M. Night Shyamalyan, Tim Burton films onder meer, Sons of Anarchy, nu dus ook Modern Family, Prison Break enzovoort, dan is het het waard. Ben je daar minder aan, dan misschien eerder niet. Maar je kan altijd tijdelijk een abo nemen en zien wat je wilt en dan weer opzeggen. Bijvoorbeeld de volgende keer dat je in quarantaine moet.

Laatst bewerkt:
met een kerstvakantie voor de boeg die wij voor het eerst in jaren thuis zullen doorbrengen door covid,
misschien toch 1 maandje netflix nemen.

die 480p versie, voor 8.99 euro, is die best doenbaar op een gewone classic smart led tv van 140 cm?

1639734574784.png

met een kerstvakantie voor de boeg die wij voor het eerst in jaren thuis zullen doorbrengen door covid,

die 480p versie, voor 8.99 euro, is die best doenbaar op een gewone classic smart led tv van 140 cm?
Da's eerder voor telefoons en tablets, SD is toch absoluut niet meer dan deze tijd voor dergelijke tv's. Ik zou voor minstens HD gaan

Da's eerder voor telefoons en tablets, SD is toch absoluut niet meer dan deze tijd voor dergelijke tv's. Ik zou voor minstens HD gaan

Inderdaad , voor het verschil van 2 euro gaat het verschil in kwaliteit immens zijn.
En hoe lager de resolutie des te lelijker op moderne tv toestellen.

Inderdaad , voor het verschil van 2 euro gaat het verschil in kwaliteit immens zijn.
En hoe lager de resolutie des te lelijker op moderne tv toestellen.
11.99 sinds 1 november.

dus ja 3 euro duurder. maar goed, als het moet dan moet het natuurlijk.

ik had er geen flauw benul van eerlijk gezegd welke resolutie het moest zijn...

11.99 sinds 1 november.

dus ja 3 euro duurder. maar goed, als het moet dan moet het natuurlijk.

ik had er geen flauw benul van eerlijk gezegd welke resolutie het moest zijn...
Ja, en 2 toestellen waar je tegelijk kan op inloggen ipv 1 toestel.
Is misschien niet van toepassing voor iedereen, maar kan handig zijn als je partner een totaal andere smaak heeft, of de kinderen.

Of zoals mij, ik ben alleen maar ik deel mijn abbo-kost al jaren met mijn zus.

Standaard (HD resolutie) is zelfs 13,49 euro.
Eigenlijk stoort me dat model. Ik moet maar 1 scherm hebben maar dat ze de kwaliteit ook linken aan het abonnement ...meh.

Zelfs dan nog is de kwaliteit relatief want er wordt wel stevige compressie toegepast en zie je artifacts (zeker bij donkere scenes).

Zelfs dan nog is de kwaliteit relatief want er wordt wel stevige compressie toegepast en zie je artifacts (zeker bij donkere scenes).
Ik heb daar toch geen last van hoor, ik zie dat ook soms bij mijn zus, maar die streamt over een druk bezette wifi.
En dan is dat niet abnormaal.

Een aantal posts geleden schreef ik dat het leuk zo zijn om Jambers te kunnen herbekijken, zeker nu Netflix wat ouder Vlaams materiaal online plaatst.

Uit nieuwsgierigheid heb ik VTM eens gecontacteerd.

Antwoord:
“Bedankt voor je mailtje. Er zijn op dit ogenblik geen plannen om deze reportages online aan te bieden, maar we noteren graag je suggestie. Houd zeker onze kanalen in de gaten om op de hoogte te blijven van welke programma's en seizoenen we beschikbaar stellen.

Groetjes,
VTM”

Ben op zoek naar een nieuwe serie die telkens ongeveer 20 minuten duurt, om samen met mijn vrouw te kijken.

Enkele voorbeelden van series die ze leuk vond: That 70s show, How I Met Your Mother, Friends, Big Bang Theory.

Nu dus op zoek naar iets nieuws.
Gisteren even Brooklyn 9-9 gekeken, maar de pilot sprak haar niet zo aan.

Iemand aanraders?

Ben op zoek naar een nieuwe serie die telkens ongeveer 20 minuten duurt, om samen met mijn vrouw te kijken.

Enkele voorbeelden van series die ze leuk vond: That 70s show, How I Met Your Mother, Friends, Big Bang Theory.

Nu dus op zoek naar iets nieuws.
Gisteren even Brooklyn 9-9 gekeken, maar de pilot sprak haar niet zo aan.

Iemand aanraders?
Parks and Recreation, Community, What we do in the Shadows, The Office, 30 rock, The Good Place

Terug
Bovenaan