Ik heb me wel goed geamuseerd met Squid Game, maar het is inderdaad vooral ook slim in de markt gezet. Visueel, de stijl, de eenvoud van de spelletjes, de kostuums, ... het werkt wel.Squid game is gewoon een tussendoortje. Matig einde. De propaganda machine van Netflix heeft goed gewerkt.
Voor het overige nu niet echt iets om overdonderd van te zijn.
- Op zich is het verloop van de verschillende spelletjes nu ook niet zo'n grote verrassing. Je hebt zelden of nooit zoiets van 'oei, sterft die nu al'. De volgorde waarin de personages sterven is eigenlijk wat je na een aflevering of twee wel verwacht had.
- De 'side-story' van de agent die op zoek is naar zijn broer zou eigenlijk moeten boeien, maar deed dat niet voor mij. De uitkomst daarvan deed me eigenlijk niets.
- Ook de laatste aflevering voelde wat 'te makkelijk'. Op zich was daar wel een plotwending, maar ook weer weinig boeiend.
- De uitwerking/acting van de VIPS was echt wel een serieuze misser.
- De 'side-story' van de agent die op zoek is naar zijn broer zou eigenlijk moeten boeien, maar deed dat niet voor mij. De uitkomst daarvan deed me eigenlijk niets.
- Ook de laatste aflevering voelde wat 'te makkelijk'. Op zich was daar wel een plotwending, maar ook weer weinig boeiend.
- De uitwerking/acting van de VIPS was echt wel een serieuze misser.