Netflix

Squid game is gewoon een tussendoortje. Matig einde. De propaganda machine van Netflix heeft goed gewerkt.
Ik heb me wel goed geamuseerd met Squid Game, maar het is inderdaad vooral ook slim in de markt gezet. Visueel, de stijl, de eenvoud van de spelletjes, de kostuums, ... het werkt wel.

Voor het overige nu niet echt iets om overdonderd van te zijn.

- Op zich is het verloop van de verschillende spelletjes nu ook niet zo'n grote verrassing. Je hebt zelden of nooit zoiets van 'oei, sterft die nu al'. De volgorde waarin de personages sterven is eigenlijk wat je na een aflevering of twee wel verwacht had.
- De 'side-story' van de agent die op zoek is naar zijn broer zou eigenlijk moeten boeien, maar deed dat niet voor mij. De uitkomst daarvan deed me eigenlijk niets.
- Ook de laatste aflevering voelde wat 'te makkelijk'. Op zich was daar wel een plotwending, maar ook weer weinig boeiend.
- De uitwerking/acting van de VIPS was echt wel een serieuze misser.

Squid game is gewoon een tussendoortje. Matig einde. De propaganda machine van Netflix heeft goed gewerkt.

Maid daarintegen heeft te weinig hype gehad. Deftige miniserie.
Twee afleveringen gezien. Heel goeie opener.

Ik denk dat het bekend staat als vrouwenserie (al ben ik dat niet zeker).
Zou maar onterecht zijn.

Blij dat het een limited series is en we dus een afgesloten verhaal voorgeschoteld gaan krijgen.

Het is toch stom dat er bij netflix geen groen Vtje ofzo verschijnt als je een film al gezien hebt.
Hoe regelen jullie dat?

Het feit dat iedereen naar Squid Game kijkt is toch dat de hype werkt. Misschien ligt het ook aan de verwachtingen door de hype, dat er hier zoveel teleurgesteld zijn.

Ik vond het wel een goede serie, van begin tot eind. Heeft me vermaakt, zonder meer.

Ik weet al niet meer welke films ik vorig weekend heb gezien.

Vind het raar dat zo'n basic functie ontbreekt
Hier net hetzelfde. Ik keek vroeger zeer veel films (had UGC abo dus ging 2 a 3x per week naar de film) en als ik nu een iets oudere film kijk (+5j) kom ik er soms pas in het midden van de film achter dat ik die al eens gezien heb. 😅

En is dat dan een probleem? Als je al een stuk in de film bent vooraleer je het weet dan lijkt het me niet slecht dat je hem nog eens ziet. :)

Ik heb daar TrackSeries voor (enkel series, hmm), krijg dan kalender met de volgende afleveringen die uitkomen bij series die ik "volg".

Zit momenteel aan E6 van Squid Game, valt goed mee tot hier toe. Wil altijd wel de volgende ep zien, dus da's een goed teken.
Enkel dat
acteren van die VIP's... pure cringe. Precies achtergrondconversaties die je in een Hitman game hoort.
Vind Netflix' Vincenzo wel beter in het kdrama/action genre.

Terug
Bovenaan