Netflix

Ligt het aan mij of heeft Seinfeld de tijd niet overleefd? Ik was nieuwsgierig na zijn arrogant gestoef in latere interviews en het fijne Comedians in cars with coffee maar dit is van het slechtste dat ik ooit gezien heb. Moet je het enkele afleveringen geven of is dit het?
Beste sitcom ooit wat mij betreft, ik kan er blijven naar kijken. In de eerste afleveringen merk je dat ze nog wat aan het zoeken waren naar de juiste vorm en dynamiek, maar daarna volgt de ene memorabele aflevering na de andere. Schijnbaar banale plotlijnen die altijd op een geniale manier samenkomen, rake observaties, massaal veel goed uitgewerkte nevenpersonages, geen irritante moraallesjes. En dan is er uiteraard George Costanza, wat mij betreft hét personage van de reeks, veel belangrijker dan Jerry Seinfeld zelf. Costanza (gebaseerd op Larry David) is de universele onvolmaakte mens met al zijn kleine kantjes, brilliant vertolkt door Jason Alexander.

Ondertussen is de reeks ook haast een historisch document over het leven in een grootstad in de nineties, dat draagt voor mij ook wel veel charme en nostalgie in zich.

Als er Koreaans wordt gepraat kan je daar echt niks verstaanbaar of woorden uithalen, is echt precies gebrabbel. De romaanse transliteratie komt ook totaal niet overeen met de uitgesproken klanken.

Wel een paar scheldwoorden geleerd na al de Koreaanse films/series die ik heb gezien, die zijn wel "hoorbaar": "shi pal" en "gesegi"

Zo worden ze niet geschreven natuurlijk maar die woordjes hoor ik toch altijd terug.

Deze stijging was de druppel voor mij, abbo gecancelled. Ik neem Prime en Disney vanaf nu voor minder dan dit standaard pakket.
Ik zal het nog 1 a 2 maand per jaar nemen om vol te binge watchen of terug naar de "can't-mention-it-here" methode.
Ga ik ook doen. Moest Netflix nu regelmatig series uitbrengen die echt kwalitatief hoogstaand zijn, dan zou ik met veel plezier een meerkost betalen. Maar dat is toch ook niet echt het geval.

Ik vond season 2 net iets beter eigenlijk, alleen begint het feit dat elke aflevering één of meerdere personages in dodelijk gevaar zijn wel wat afgezaagd.
Ik denk dat ik de robot wat te hard mistte in het begin 😀

Ik hoop wel dat er ergens wat antwoorden komen over zijn oorsprong…

Deze stijging was de druppel voor mij, abbo gecancelled. Ik neem Prime en Disney vanaf nu voor minder dan dit standaard pakket.
Ik zal het nog 1 a 2 maand per jaar nemen om vol te binge watchen of terug naar de "can't-mention-it-here" methode.
Disney+ wordt ook 2 euro duurder, 8,99...

Beste sitcom ooit wat mij betreft, ik kan er blijven naar kijken. In de eerste afleveringen merk je dat ze nog wat aan het zoeken waren naar de juiste vorm en dynamiek, maar daarna volgt de ene memorabele aflevering na de andere. Schijnbaar banale plotlijnen die altijd op een geniale manier samenkomen, rake observaties, massaal veel goed uitgewerkte nevenpersonages, geen irritante moraallesjes. En dan is er uiteraard George Costanza, wat mij betreft hét personage van de reeks, veel belangrijker dan Jerry Seinfeld zelf. Costanza (gebaseerd op Larry David) is de universele onvolmaakte mens met al zijn kleine kantjes, brilliant vertolkt door Jason Alexander.

Ondertussen is de reeks ook haast een historisch document over het leven in een grootstad in de nineties, dat draagt voor mij ook wel veel charme en nostalgie in zich.
Ik heb in 't verleden wel meerdere eps gezien van Seinfeld op TV, en het beviel me wel, maar echt hooked ben ik nooit geraakt. Nu het op Netflix staat ga ik er eens helemaal door. Ik zit nu ergens in S02 en eigenlijk vind ik het geweldig. Zoals je zegt, George steelt vaak de show.
Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als wanneer ik Star Trek: TNG bekijk. Klinkt misschien vreemd, maar die shows geven een bepaalde rust. Heeft dat te maken met een vorm van nostalgie, of is dat gewoon omdat het allemaal minder flashy en snel gaat? Maybe both. Seinfeld gaat ook vooral over heel normale zaken en die dialogen gaan vaak off topic over de onnozelste dingen. Het lijkt bijna of ze niet meer aan 't acteren zijn.

Terug
Bovenaan