Netflix

Met Squid Game inderdaad ook een serie dat ik asap wil aan beginnen, omdat dat dat toch een serie is dat ik wil boosten qua kijkcijfers, zodat Netflix - een subtiele hint krijgt om meer in te zetten op Azië / (of internationaal), zeker als grote(re) Amerikaanse bedrijven/services hun eigen streamingdienst opstarten en hun films/series beginnen uitfaseren op Netflix.

Als ze een deal maken met A24 en Neon en dan vervolgens de Aziatische marktleider worden, is hun voortbestaan binnen denk ik, icm met huidige zaken ook behouden.

Voor mensen die houden van comedy series met korte afleveringen zoals bv Brooklyn 99 of Kim's convenience kan ik Superstore aanraden. Heb deze al uitgekeken op amazon prime maar staat nu ook op Netflix heb ik gezien.

De beeldkwaliteit van Seinfeld zal natuurlijk niet super zijn maar wat voor een grainy gedoe is dit.
Precies VCR kwaliteit.

@byter Er zijn er velen die klagen. Blijkbaar is de 4K rendering niet goed gelukt (veel grain) en daarna doet de verlaging van de bitrate nog extra hun best om de grains er duidelijker uit te laten komen. De 16:9 ratio ipv 4:3 helpt ook niet.

Ligt het aan mij of heeft Seinfeld de tijd niet overleefd? Ik was nieuwsgierig na zijn arrogant gestoef in latere interviews en het fijne Comedians in cars with coffee maar dit is van het slechtste dat ik ooit gezien heb. Moet je het enkele afleveringen geven of is dit het?

Ligt het aan mij of heeft Seinfeld de tijd niet overleefd? Ik was nieuwsgierig na zijn arrogant gestoef in latere interviews en het fijne Comedians in cars with coffee maar dit is van het slechtste dat ik ooit gezien heb. Moet je het enkele afleveringen geven of is dit het?
Seizoen 1 vond ik de minste

Squid game nu ook uitgekeken. De eerste twee afleveringen blijft ge natuurlijk op uw honger zitten, alhoewel dat eerste spel meteen al een voltreffer is en ik toch wel wat geschokt was na die eerste aflevering. Met aflevering 4 en 5 ben ik helemaal mee.
De proeven met het touwtrekken en de glazen brug zijn voor mij de beste. De proef met knikkers is qua psychologie de beste. Alleen de laatste is wat matig. Ook dat het Noord-Koreaans meisje nog gewond raakt bij de explosie van het glas vind ik zwak.
Toch 4 sterren voor een heel goede serie.

Squid Game is goed gemaakt, maar ze zijn het ding volledig aan het overhypen as per usual als er iets degelijk met een leuk concept komt dat nog eens bonuspunten scoort omdat het in een niet Engelse taal gesproken is.

Bijna alle plotpunten zijn immens voorspelbaar, wat voor "de beste serie van het jaar!!" toch echt het geval niet zou mogen zijn.

Also...en ik sta daar vast alleen in, maar na twee seizoenen Kingdom, een paar films en nu Squid Game op korte tijd ben ik even klaar met dat constante quasi histerische geroep van personages in Koreaanse drama's. Blijft nai is kalm!

Squid Game is goed gemaakt, maar ze zijn het ding volledig aan het overhypen as per usual als er iets degelijk met een leuk concept komt dat nog eens bonuspunten scoort omdat het in een niet Engelse taal gesproken is.

Bijna alle plotpunten zijn immens voorspelbaar, wat voor "de beste serie van het jaar!!" toch echt het geval niet zou mogen zijn.

Also...en ik sta daar vast alleen in, maar na twee seizoenen Kingdom, een paar films en nu Squid Game op korte tijd ben ik even klaar met dat constante quasi histerische geroep van personages in Koreaanse drama's. Blijft nai is kalm!
Ze mogen zeker hypen, want het is een goede serie. De schaal waarop is natuurlijk weer het probleem. Er zijn natuurlijk ook minpunten.
De Vip's zijn slecht uitgewerkt en acteren slecht. De eerste twee afleveringen halen nog niet direct een hoog niveau buiten de eerste proef. De laatste proef is maar matig en ook het einde stelt teleur.

Squid game eens een kans gegeven, maar kan me voorlopig toch niet echt bekoren. Zo overgeacteerd, grauwe sfeer en die taal lol.

Ik vroeg mij ook af of die Koreanen totaal niet kunnen acteren ofdat die in't echt ook zo absurd expressief zijn.
De serie is wel eens een leuke afwisseling. De hype niet echt waard maar ik heb er wel graag naar gekeken. Liever zo'n hype dan weeral een high school serie met mooie mensen. Het voelt aan als een live action adaptatie van een anime dus het is wel een speciaal genre.

Deze stijging was de druppel voor mij, abbo gecancelled. Ik neem Prime en Disney vanaf nu voor minder dan dit standaard pakket.
Ik zal het nog 1 a 2 maand per jaar nemen om vol te binge watchen of terug naar de "can't-mention-it-here" methode.

Laatst bewerkt:
Deze stijging was de druppel voor mij, abbo gecancelled. Ik neem Prime en Disney vanaf nu voor minder dan dit standaard pakket.
Ik zal het nog 1 a 2 maand per jaar nemen om vol te binge watchen of terug naar de "can't-mention-it-here" methode.
Idem hier

Terug
Bovenaan