Netflix Netflix

TLA is wat mij betreft een giga flop vergeleken met de animatie reeks.

- Absurde en onnodige dialogen
- Zaken weg gelaten die zeer belangrijk zijn voor het verhaal in favour of wat flashy, en op vele momenten, slechte CGI.
- Katara en Aang missen heel wat van hun jeugdig, soms kinderachtig gedrag wat niet ten goede komt voor hun character building voor de latere seizoenen.
- Zoveel onnodige uitleg. De eerste 15 minuten legde eigenlijk alles uit. Dit had een avontuur doorheen het eerste ( en de latere ) seizoen(en) moeten zijn, ipv iedere scheet uit te leggen.

Kan zo verder gaan helaas.

In ieder geval beter dan de film, maar nog steeds meh.

Een van de beste animatie reeksen met geweldige character building tot dit gereduceerd. Netflix be Netflixing.
 
TLA is wat mij betreft een giga flop vergeleken met de animatie reeks.

- Absurde en onnodige dialogen
- Zaken weg gelaten die zeer belangrijk zijn voor het verhaal in favour of wat flashy, en op vele momenten, slechte CGI.
- Katara en Aang missen heel wat van hun jeugdig, soms kinderachtig gedrag wat niet ten goede komt voor hun character building voor de latere seizoenen.
- Zoveel onnodige uitleg. De eerste 15 minuten legde eigenlijk alles uit. Dit had een avontuur doorheen het eerste ( en de latere ) seizoen(en) moeten zijn, ipv iedere scheet uit te leggen.

Kan zo verder gaan helaas.

In ieder geval beter dan de film, maar nog steeds meh.

Een van de beste animatie reeksen met geweldige character building tot dit gereduceerd. Netflix be Netflixing.
Spijtig, nog niet gekeken maar de verwachting is volledig weg. Weet niet of ik er zelfs nog ga aan beginnen.

De originele ATLA is één van mijn favoriete reeksen ooit (op alle gebied, niet enkel animatie).
 
Spijtig, nog niet gekeken maar de verwachting is volledig weg. Weet niet of ik er zelfs nog ga aan beginnen.

De originele ATLA is één van mijn favoriete reeksen ooit (op alle gebied, niet enkel animatie).
Ze hebben geprobeerd beide werelden te pleasen: nieuwkomers die niets van ATLA weten & de oude garde die nostalgisch zijn, en daar hebben ze naar mijn mening de bal misgeslagen. Pick one.
 
TLA is wat mij betreft een giga flop vergeleken met de animatie reeks.

- Absurde en onnodige dialogen
- Zaken weg gelaten die zeer belangrijk zijn voor het verhaal in favour of wat flashy, en op vele momenten, slechte CGI.
- Katara en Aang missen heel wat van hun jeugdig, soms kinderachtig gedrag wat niet ten goede komt voor hun character building voor de latere seizoenen.
- Zoveel onnodige uitleg. De eerste 15 minuten legde eigenlijk alles uit. Dit had een avontuur doorheen het eerste ( en de latere ) seizoen(en) moeten zijn, ipv iedere scheet uit te leggen.

Kan zo verder gaan helaas.

In ieder geval beter dan de film, maar nog steeds meh.

Een van de beste animatie reeksen met geweldige character building tot dit gereduceerd. Netflix be Netflixing.
Dat vind ik toch wel heel streng hoor.
't is een kinder/tienerserie die nu 20 jaar later 'verfilmd' wordt dus dat er wat magie verloren gaat, is denk ik niet meer dan normaal.
Van die slechte CGI heb ik ook nog niet veel gemerkt, het is allemaal best wel mooi gedaan, ook de omgevingen, de kledij, de cast, ...
Als ze van 20 naar 8 afleveringen gaan, voor jong en oud, nieuwkomers en de nostalgische groot geworden kinderen, moet je toch niet teveel muggeziften vind ik.
Ze zijn allezsinds op het goede pad na deze en One piece als je ziet hoe andere real action series en movies door de jaren heel al verneukt geweest zijn door anderen...
 
Dat vind ik toch wel heel streng hoor.
't is een kinder/tienerserie die nu 20 jaar later 'verfilmd' wordt dus dat er wat magie verloren gaat, is denk ik niet meer dan normaal.
Van die slechte CGI heb ik ook nog niet veel gemerkt, het is allemaal best wel mooi gedaan, ook de omgevingen, de kledij, de cast, ...
Als ze van 20 naar 8 afleveringen gaan, voor jong en oud, nieuwkomers en de nostalgische groot geworden kinderen, moet je toch niet teveel muggeziften vind ik.
Ze zijn allezsinds op het goede pad na deze en One piece als je ziet hoe andere real action series en movies door de jaren heel al verneukt geweest zijn door anderen...
Inderdaad, ik vind ook dat ze met deze 8 afleveringen goed werk geleverd hebben. De hoeveelheid en dit niveau van CGI doorheen 8 volledige TV-show afleveringen is toch zot goed. Mede dankzij een groot budget.
 
Dat vind ik toch wel heel streng hoor.
't is een kinder/tienerserie die nu 20 jaar later 'verfilmd' wordt dus dat er wat magie verloren gaat, is denk ik niet meer dan normaal.
Dat je letterlijk een volledig plot voorgeschoteld krijgt en er toch in slaagt om qua verhaal en character / world building wat magie te verliezen... Sterk werk denk ik dan...
Van die slechte CGI heb ik ook nog niet veel gemerkt, het is allemaal best wel mooi gedaan, ook de omgevingen, de kledij, de cast, ...
Absoluut mooi! De casting zelf van Aang, Sokka & Iroh vond ik héél goed. Het acteren (specifiek het script) trok op niet veel.
Als ze van 20 naar 8 afleveringen gaan, voor jong en oud, nieuwkomers en de nostalgische groot geworden kinderen, moet je toch niet teveel muggeziften vind ik.
Ze zijn allezsinds op het goede pad na deze en One piece als je ziet hoe andere real action series en movies door de jaren heel al verneukt geweest zijn door anderen...
Goh, ik vond hem niet goed (genoeg).

Verschil met One Piece: Eiichiro Oda kreeg full control over de adaptatie, wat dan ontzettend veel zegt over de kwaliteit (zéér goed dus). De originele makers zijn vertrokken naar "creative differences" met Netflix, wat dan ook iets zegt als je Netflix Series kent ...

Maar to each his own! Ben blij dat je em goed vond :D
 
Resident alien


Beginnen kijken met het gevoel "dit zal wellicht maar 1 aflevering worden en weer parkeren".
Maar valt nog goed mee, doet me wat denken aan Dexter :)
 
Griselda gekeken op Netflix. Op zich niet slecht, want de afleveringen keken nog wel goed weg, maar ze lijkt in de verste verte nog niet op de echte Griselda Blanco. Daarnaast waren 6 afleveringen ook te weinig om hier een goede serie van te maken imo.
 
Resident alien



Beginnen kijken met het gevoel "dit zal wellicht maar 1 aflevering worden en weer parkeren".
Maar valt nog goed mee, doet me wat denken aan Dexter :)
Amai dien heeft een stoem bakkes. Komt soms nog wel grappig uit de hoek maar in't algemeen toch wa ongemakkelijk om naar te kijken.
 
TLA is wat mij betreft een giga flop vergeleken met de animatie reeks.

- Absurde en onnodige dialogen
- Zaken weg gelaten die zeer belangrijk zijn voor het verhaal in favour of wat flashy, en op vele momenten, slechte CGI.
- Katara en Aang missen heel wat van hun jeugdig, soms kinderachtig gedrag wat niet ten goede komt voor hun character building voor de latere seizoenen.
- Zoveel onnodige uitleg. De eerste 15 minuten legde eigenlijk alles uit. Dit had een avontuur doorheen het eerste ( en de latere ) seizoen(en) moeten zijn, ipv iedere scheet uit te leggen.

Kan zo verder gaan helaas.

In ieder geval beter dan de film, maar nog steeds meh.

Een van de beste animatie reeksen met geweldige character building tot dit gereduceerd. Netflix be Netflixing.
Een gigaflop is heel streng, maar goed kan je het zeker niet noemen.
Er zijn erg veel rare beslissingen genomen, maar er zijn ook verbeteringen gemaakt.

Ozai is een pak beter uitgewerkt. De achtergrond van Zuko's crew was heel mooi.
Zuko was wat mij betreft ook perfect gecast. Iets meer achtergrond over Lu Ten.


Al bij al héél matig. Een 5/10
 
Berlin gekeken.

Leuke serie hoor. Echter denk ik dat velen dit gaan vergelijken met La Casa de Papel terwijl je dit eigenlijk totaal niet mag doen, waardoor mensen dit een teleurstelling vinden. Eigenlijk is de kraak zelf in deze serie bijzaak, het belangrijkste is uiteraard het personage van Berlin en de bijkomende relaties & ontwikkelingen van in de eerste plaats hijzelf en de overige castleden. Daar ligt hier toch duidelijk de focus op.

Het enige wat voor mij niet had gehoeven was het terugbrengen van enkele oude gezichten van de politie. De serie was al goed genoeg zonder hen.

Kijk al uit naar het tweede seizoen hiervan.
 
Zijn er verschillen tussen een abonnement nemen via netflix zelf of via telenet? Zou beeldkwaliteit hetzelfde zijn met tv box tov streamen?
Lijkt me voor de rest vrij identiek.
 
Ik kijk meestal Netflix op mijn Ultrawide PC scherm en ben aan't genieten van 3 Body Problem.

Maar soms kijk ik en heb ik full screen beeld, andere keren zoals nu eigenlijk heb ik enkel een vierkantje in't midden en overal zwarte stukken errond. Iemand een idee hoe dat komt? Gisteren had ik echt fullscreen!

Ik dacht eerst dat bijvoorbeeld oudere scenes klein waren en deze in het heden fullscreen maar da's zeker niet het geval. Iemand een idee? Ik gebruik Opera als browser.
 
Terug
Bovenaan