Netflix Netflix

Nog mensen met problemen met netflix?
Op mijn tv wilt hij niet goed laden.
Aan de internetverbinding ligt het niet volgens mij. Streamz en Disney+ gaan zoals het hoort.
Op pc geen problemen.
 
Leave the world behind bekeken, zalige film. Wel 1 grote fout gezien: volledige blackout, maar in een bepaalde scène kun je de gps van de auto zien.
 
Leave the world behind bekeken, zalige film. Wel 1 grote fout gezien: volledige blackout, maar in een bepaalde scène kun je de gps van de auto zien.
GPS kan in principe toch nog werken?

De satelliet wordt aangedreven door zonne-energie en de GPS-ontvanger in de auto door de autobatterij.

Heb de film nu niet gezien, dus tenzij de satellieten ook kapot waren lijkt een werkende GPS nog plausibel.
 
the rookie op netflix.

Leuk.
Dacht ik ook toen ik een mail kreeg een week terug daarvan en in die mail stond duidelijk "5 seasons" dus ik dacht " oh leuk op Play zijn ze toen na S4 gestopt "

Dan komt de dag dan het op Netflix komt en er zijn 4 seasons, thanks Netflix email voor de dode mus.
En het is niet dat season 5 nieuw van nieuw is, in Februari 2024 komt S6 in the US.
 
Netflix toont voor het eerste de kijkcijfers. Ligt het aan mij, maar ik ken énkel Wednesday van die reeks.
You heb ik ook al van gehoord maar van de rest amper iets eigenlijk. Mis ik iets? :)


EDIT : sorry, niet op Chill Panda zijn post gelet. Mijn vraag blijft wel eigenlijk.
The Night Agent was wel leuk. Niets dat je nog niet gezien hebt, maar wel heel goed uitgevoerd.
 
Toch wel vrij triestige lijst imo. De enige echt goeie dingen (imo ofc) die ze dit jaar uitbrachten; One Piece, Fall of the House of Usher & Black Mirror staan niet eens in de top 10. Ik denk dat HBO Max dit jaar wint, Apple op 2, Prime op 3 en dan netflix.
 
Ik ken niets uit die lijst. Het is alsof er een boel low budget soap series tientallen tot honderd keer beter bekeken worden als de goede bigbudget series... Maar nu ik daar wat langer over nadenk is dat niet zo verschillende tussen wat we bvb in de jaren '90 kijkcijferlijsten zagen. Af en toe zat daar een knaller van een zondagavondprogramma aan de top maar doorgaans werd die lijst gedomineerd met soaps, herhalingen.

Uit deze lijst versta ik dat Netflix voornamelijk geconsumeerd wordt door heel veel jeugd, vrouwen (sorry, aanname) en mensen die graag de simpele dramareeksen bekijken. Wat ik zeker versta, want zo gaat het nu eenmaal al decennia.

Ben wel content voor de Vlaamse reeksen die nu cijfers halen die ze nooit of te nimmer in Vlaanderen hadden bereikt. 76 MILJOEN kijkers voor Rough Diamond. Wtf.
 
Leave the world behind bekeken, zalige film. Wel 1 grote fout gezien: volledige blackout, maar in een bepaalde scène kun je de gps van de auto zien.
Ook gekeken. Hij had wel iets maar ik vond hem niet in balans. Er was een staatsgreep aan de hand - want dat werd op een bepaald moment er wel heel dik op gelegd, maar er waren ook onverklaarbare "bovennatuurlijke" elementen aanwezig die niet verklaard werden: dat enorm schelle geluid, de tanden van die zoon die plots begonnen uit te vallen en die rare scène met de herten. Dat een olietanker zomaar op een strand crasht als de GPS stuk is lijkt me ook niet geloofwaardig? Zo'n schepen zijn toch bemand die het schip manueel kunnen besturen? Scène was wel cool, daar niet van.

Ik kijk wel uit naar Civil War van Alex Garland, dat zal toch wel een stuk concreter zijn wat wie-wat-waarom betreft.
 
Netflix gaat na het succes van de live action ook een remake maken en geeft WIT studio daarvoor de opdracht. Het zal wss wat korter zijn dan de bestaande anime met meer dan duizende afleveringen.

 
Netflix gaat na het succes van de live action ook een remake maken en geeft WIT studio daarvoor de opdracht. Het zal wss wat korter zijn dan de bestaande anime met meer dan duizende afleveringen.

Enkel de eerste saga (East Blue) confirmed geloof ik, nog niet zeker of ze ook de rest zullen doen maar met de populariteit van One Piece zit dat er natuurlijk wel in.
 
Ook gekeken. Hij had wel iets maar ik vond hem niet in balans. Er was een staatsgreep aan de hand - want dat werd op een bepaald moment er wel heel dik op gelegd, maar er waren ook onverklaarbare "bovennatuurlijke" elementen aanwezig die niet verklaard werden: dat enorm schelle geluid, de tanden van die zoon die plots begonnen uit te vallen en die rare scène met de herten. Dat een olietanker zomaar op een strand crasht als de GPS stuk is lijkt me ook niet geloofwaardig? Zo'n schepen zijn toch bemand die het schip manueel kunnen besturen? Scène was wel cool, daar niet van.

Ik kijk wel uit naar Civil War van Alex Garland, dat zal toch wel een stuk concreter zijn wat wie-wat-waarom betreft.
Toen dat geluid voor het eerst kwam dacht ik aan de ontploffing van een kerncentrale ofzoiets. Dat de broer z'n tanden beginnen uitvallen deed meteen aan radiation poisoning denken. Maar wanneer het duidelijker werd dat er een directe aanval bezig was, leek het mij waarschijnlijker dat het nieuw soort wapen was. Op 't einde van de film geef Kevin Bacon nog een theorie (ff gegoogled):

Danny mentions the possibility that the loud noise in Leave the World Behind is an indication of directed microwave radiation. This would explain Archie's strange and gruesome symptoms and classify them as a result of microwave radiation poisoning. Danny recalls something similar that happened not long ago in Cuba which is a reference to the real-life Havana Syndrome. In 2016, a group of American diplomats reported having nausea, headaches, and other neurological issues after hearing a loud noise that was later revealed to be targeted microwave radiation.

Dan die boot en de vliegtuigen. Omdat het zo obvious is dat piloten/stuurlui in realiteit zonder navigatie nog verder kunnen, lijken die crashes te willen wijzen op nog een ander soort aanval, weer met een nieuwe technologie.

De herten: In 't begin van de film wordt er ergens gemeld dat er een grote ecologische ramp is gebeurd ergens in 't zuiden, als gevolg van de blackout. De dieren beginnen zich vreemd te gedragen. 't Komt ook meermaals ter sprake dat die herten schijnbaar de mensen willen waarschuwen. Ja, da's wat weird omdat het daarmee de supernatural kant begint uit te gaan, maar ik ga er gewoon in mee dat de dieren instinctief compleet verstoord zijn.

Ik vind dat de film dus wél verklaringen geeft, maar het bewust allemaal heel vaag houdt, om de fantasie van het gezin/de kijker wat op hol te doen slaan. Ook dat einde: Voor mij was het verhaal wel verteld eigenlijk. De dochter heeft die bunker gevonden, je kan aannemen dat ze daar allemaal gaan samenkomen. Dat ze dat niet in beeld brengen lijkt me gerechtvaardigd.

Ik heb vooral genoten van de film omdat het een rampenscenario op een aparte manier weergeeft. Daarbij heb ik me geen seconde verveeld :unsure:
 
Terug
Bovenaan