NBA 2023-2024

Denk niet dat we weer een sweep gaan zien zoals vorig jaar maar eerder een harde 7-game series.

Persoonlijk zie ik liever New Orleans doorgaan omwille van Zion. :love:
 
Zion is vannacht mogelijk geblesseerd geraakt, afwachten of die nog gaat spelen. Hij was nochtans goed bezig om zijn ploeg naar de winst te leiden.

JJ Redick zijn award picks:
Voor mij gaan de belangrijkste awards naar:
DPOY: Wemby
MVP: Luka
Voor de rest kan ik mij wel vinden in JJ zijn lijstje.
 
Laatst bewerkt:
Mijn MVP vote zou ook naar Luka gaan, zotte statistieken dat die kan voorleggen maar zie het grootste deel op SGA stemmen.

JJ heeft een nieuwe interessante podcast met LeBron genaamd "Mind The Game".
Gaat wat dieper in op het spelletje zonder GOAT discussies die ESPN o zo graag heeft. Wel behoorlijk technisch.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen gelezen dat 17 van de 100 votes gestemd zijn. 14 van de 17 hadden Jokic op 1 gezet, dus ik denk dat de toon wel gezet is voor zijn 3e MVP.

Pas op, het is niet omdat ik een Nuggets/Jokic fan ben dat ik daarmee akkoord ben. Ik zou het zelf eerder aan SGA geven die zijn jonge OKC naar een 1st seed heeft geleid. Daarnaast heb je Luka die toch wel heel zotte statistieken heeft, maar hij heeft nog heel veel doubters of 'Luka-ball' wel de manier is om te winnen. Voor Embiid spijtig, vorig jaar heeft hij zich nog naar de MVP gejankt imo, maar dit jaar had hij met de ogen dicht gewonnen.

Het zou wel leuk zijn dat Wemby DPOY wint, als hij zo speelt gaat hij er nog veel winnen de komende jaren 😬. Maar ze gaan die prijs niet geven aan een speler die in de laagst geranschikte ploeg speelt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook wel dat de MVP voor Jokic is hoor. Zou zeker niet onverdiend zijn.

En DPOY gaat hoogstwaarschijnlijk Gobert zijn, die ploeg is echt wel een defensief blok met hem in het midden.
 
Miami speelt graag tegen de 1st seed denk ik...
Zelfde scenario als vorig jaar? Alleen staat er nu een Boston te wachten waar ze niet gaan voorbij geraken. Enfin, eerst nog vs de Bulls, ik zou er niet van verschieten moesten die nog winnen ook.
 
Pronostiekje doen per ronde? (ik pas wel aan na de laatste playins, maar volgens mij maken die tegenstanders niet heel veel uit)

West
Thunder vs Kings/Pels: 4-1
Clippers vs Mavs: 2-4
Wolves vs Suns: 4-2
Nuggets vs Lakers: 4-2

East
Celtics vs Heat/Bulls: 4-0
Cavs vs Magic: 3-4
Bucks vs Pacers: 2-4
Knicks vs 76ers: 4-2

Volgens mij toch veel series die potentieel spannend kunnen worden, wat vaak toch niet het geval is in een eerste ronde. Series als Clippers - Mavs toch ook heel moeilijk te voorspellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom op zowat de zelfde resultaten...
Enkel cavs magic zie ik de Cavs winnen op hun playoff ervaring.
Clippers zie ik weer choken zoals gewoonlijk in de playoffs.

West
Thunder vs Kings/Pels: 4-2
Clippers vs Mavs: 1-4
Wolves vs Suns: 4-2
Nuggets vs Lakers: 4-1

East
Celtics vs Heat/Bulls: 4-1
Cavs vs Magic: 4-3
Bucks vs Pacers: 4-3
Knicks vs 76ers: 2-4
 
West
Thunder vs Kings/Pels: 4-2
Clippers vs Mavs: 4-3
Wolves vs Suns: 4-1
Nuggets vs Lakers: 4-1

East
Celtics vs Heat/Bulls: 4-1
Cavs vs Magic: 3-4
Bucks vs Pacers: 2-4
Knicks vs 76ers: 4-2
 
West
Thunder vs Pelicans: 4-1
Clippers vs Mavs: 3-4
Wolves vs Suns: 4-1
Nuggets vs Lakers: 4-3

East
Celtics vs Heat: 4-2
Cavs vs Magic: 3-4
Bucks vs Pacers: 3-4
Knicks vs 76ers: 3-4
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nu pas dat Giannis mogelijks 2-4 weken out is. Ouch, die ploeg draait toch echt niet zonder hem. Embiid toch ook zeer twijfelachtig qua fitheid.

Mijn prono nog wat aangepast 😛
 
Interessante eerste avond:
- Wolves maken Phoenix een beetje belachelijk, nadat iedereen sprak over de moeilijkste matchup voor hun. Dat ze de Suns maar snel naar huis sturen, ik heb het niet voor die ploeg. Booker heeft toch te veel off games als het er om draait. Beal is ook gewoon geen superster. En Ant, tjah, hoe zot en impactvol kan je zijn als 22-jarige.
- Nuggets winnen voor de 9e keer op rij tegen de Lakers. 2e helft live gekeken 😍. AD speelt 44min, LeBron 41min. DLo ging dit jaar beter zijn want hij speelt de laatste maanden sterk. Om dan onmiddelijk weeral een choke PO game te spelen. Lakers leken ook echt mentaal verslagen. Hopelijk met 2-0 naar LA. Nuggets hun bench blijven wel het grote vraagteken, maar Lakers hebben zelf geen sterke bench.
- Embiid duidelijk in de problemen en niet fit, dit wordt easy voor de Knicks imo. Die zijn window begint toch serieus te closen, wordt volgend seizoen 31 jaar en de blessures gaan er met zijn lijf niet meer op beteren waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Interessante eerste avond:
- Wolves maken Phoenix een beetje belachelijk, nadat iedereen sprak over de moeilijkste matchup voor hun. Dat ze de Suns maar snel naar huis sturen, ik heb het niet voor die ploeg. Booker heeft toch te veel off games als het er om draait. Beal is ook gewoon geen superster. En Ant, tjah, hoe zot en impactvol kan je zijn als 22-jarige.
- Nuggets winnen voor de 9e keer op rij tegen de Lakers. 2e helft live gekeken 😍. AD speelt 44min, LeBron 41min. DLo ging dit jaar beter zijn want hij speelt de laatste maanden sterk. Om dan onmiddelijk weeral een choke PO game te spelen. Lakers leken ook echt mentaal verslagen. Hopelijk met 2-0 naar LA. Nuggets hun bench blijven wel het grote vraagteken, maar Lakers hebben zelf geen sterke bench.
- Embiid duidelijk in de problemen en niet fit, dit wordt easy voor de Knicks imo. Die zijn window begint toch serieus te closen, wordt volgend seizoen 31 jaar en de blessures gaan er met zijn lijf niet meer op beteren waarschijnlijk.
Gewoon de top D van de Knicks. Als het Robinson niet is, is het wel OG of Hart.
 
Terug
Bovenaan