NBA 2023-2024

Ik denk dat we nu wel definitef kunnen spreken van het einde LeBron, Curry en KD tijdperk. De league is nu in handen van de volgende generatie.
 
Moest Jokic een Amerikaan zijn, was dat volgens mij al langer duidelijk uit de media-aandacht. Ze houden toch vooral van hun eigen sterren. LeBron krijgt ook vooral nog aandacht owv zijn historische betekenis, terwijl ze verder hun best doen om over de Lakers te zwijgen omdat ze irrelevant zijn. Ik kijk nu al uit naar de Lakers hun silly season en de discussies over wie Bronny gaat draften om LeBron te halen. Vervolgens gaan ze het beste off-season ooit hebben om mee te doen voor de titel en uiteindelijk moeten vechten voor een play-in plaats. :unsure:
 
In het Westen toch drie kandidaten om de finals te halen. In het Oosten steken Boston en NY erboven uit, maar dat kan er in de volgende ronde helemaal anders uitzien.

@Cerv.Be Murray heeft je comment precies gelezen vannacht...
 
Moest Jokic een Amerikaan zijn, was dat volgens mij al langer duidelijk uit de media-aandacht. Ze houden toch vooral van hun eigen sterren. LeBron krijgt ook vooral nog aandacht owv zijn historische betekenis, terwijl ze verder hun best doen om over de Lakers te zwijgen omdat ze irrelevant zijn. Ik kijk nu al uit naar de Lakers hun silly season en de discussies over wie Bronny gaat draften om LeBron te halen. Vervolgens gaan ze het beste off-season ooit hebben om mee te doen voor de titel en uiteindelijk moeten vechten voor een play-in plaats. :unsure:
Op zich hebben de Lakers 1 kans op goede off-season: LeBron declines player option en tekent op vet minimum om een laatste kans te hebben op een titelrun. Zou zo iemand zijn trots opzij kunnen schuiven? :tongue:
@Cerv.Be Murray heeft je comment precies gelezen vannacht...
Medical staff van Denver had gezegd om niet te spelen vandaag.. Hij wou perse spelen en uiteindelijk 40min gespeeld. Respect voor zijn game. De grote vraag is toch of dit zich niet gaan wreken nu. Zit duidelijk met injury issues. KCP ook door zijn enkel gegaan vannacht.
 
Laatst bewerkt:
Op zich hebben de Lakers 1 kans op goede off-season: LeBron declines player option en tekent op vet minimum om een laatste kans te hebben op een titelrun. Zou zo iemand zijn trots opzij kunnen schuiven? :tongue:
LeBron kent zijn commerciële waarde. Ik zie het niet gebeuren en eigenlijk heeft hij gelijk. Ik blijf het ergens bizar vinden dat Amerika enerzijds zeer libertair ingesteld is en anderzijds in een zeer competitieve markt een salarisplafond oplegt.
 
LeBron kent zijn commerciële waarde. Ik zie het niet gebeuren en eigenlijk heeft hij gelijk. Ik blijf het ergens bizar vinden dat Amerika enerzijds zeer libertair ingesteld is en anderzijds in een zeer competitieve markt een salarisplafond oplegt.
Bronny draften en dan een hele farewell LeBron tour, zoals ze met Kobe hebben gedaan.
 
LeBron kent zijn commerciële waarde. Ik zie het niet gebeuren en eigenlijk heeft hij gelijk. Ik blijf het ergens bizar vinden dat Amerika enerzijds zeer libertair ingesteld is en anderzijds in een zeer competitieve markt een salarisplafond oplegt.
En gelukkig maar?
 
De reports beginnen al: LeBron zou nog 2 jaar bij de Lakers willen blijven als ze Bronny draften. Waar de Lakers ook voor openstaan.
 
1714636135402.jpeg
 
Playoff Harden is terug :love: /s
Clippers zonder een gezonde Kawhi halen het niet van dit Dallas. OKC zal het allemaal wel graag zien gebeuren, geen van de twee teams zal superfris uot deze serie komen.

In het Oosten lijkt het pad voor Boston naar de conference finals makkelijk. Wel gevaarlijk als ze dan pas wat meer tegenstand gaan krijgen...
 
Wolves vs Nuggets toch wel de series om naar uit te kijken. Winnaar hiervan zie ik in de finale geraken tegen vermoedelijk Boston.
 
Op enkele uitzonderingen na weinig close games voorlopig (slechts 7 matches met 5 punten verschil of minder). Ook in de serie Mavs-Clips toch enkele blowouts. Sixers-Knicks wellicht de meest interessante series. Toch jammer, en die blowouts zijn eigenlijk niet zo interessant als neutrale kijker. Ik kijk trouwens geregeld de "every possession" of "10 mins condensed" via de League Pass. Die eerste optie is echt heerlijk om heel de match te zien op een snel tempo, 40 minuten ongeveer.

Misschien off topic maar ik geniet dan eigenlijk iets meer van enkele recente Euroleague PO games die wél close waren tot de laatste seconden.
 
Ik vond het voor een eerste ronde er toch veel interessante series waren. In Milwaukee zal het diepe crisis zijn. NBA playoffs spannning begint meestal pas in de tweede ronde. Dan zie je pas welke waarde de ploegen hebben. Alhoewel we in het Oosten vrij gemakkelijk naar een Boston - Knicks gaan denk ik.

Wat ik altijd raar vind aan die playoffs dat er al 2e rondes starten terwijl de eerste ronde nog niet volledig afgerond is. Ik snap dat het natuurlijk voor de kijkers is want ze willen zoveel mogelijk matchen in het weekend krijgen, maar toch. Stel nu dat Mavs/Clippers naar een 7 serie gaan. Wolves of Nuggets doen een gentleman sweep, dan hebben die veel meer rust voor de WCF. Terwijl bv. OKC daar toch niets aan kan doen.
 
Wolves vs Nuggets toch wel de series om naar uit te kijken. Winnaar hiervan zie ik in de finale geraken tegen vermoedelijk Boston.
Als ik het objectief bekijk lijken de Wolves toch serieus voordeel te hebben. Nummer 1 defense, veel dieper team, goede matchup tegen de Nuggets, beter als vorig jaar, Ant is the next big thing. Ik denk nu wel dat de Suns geen waardemeter waren. Nuggets daarentegen hebben geen bench, sukkelen met injuries, zijn zwakker dan vorig jaar en hebben echt geen goede eerste ronde gespeeld (kijk de statistieken er maar op na).

Als fan hoop ik echter dat ze het niveau kunnen opkrikken, Jamal 100% kan spelen en de bench toch iets van rol kan spelen. Misschien dat de ervaring ook kan helpen. Anders zie ik het niet gebeuren, ik vrees er wat voor. Mij zou het zelfs niet verbazen als we 4-1 verliezen of in die aard. Het kan niet altijd feest zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan