Naar welke podcast luister jij?

Mijn lijstje:

Giantbombcast
Giant Beastcast
Windows weekly
Brad and Will made a tech pod
Team GFB radio
What good games podcast
Tweakers podcast
 
Eventjes dit topic overlopen omdat ik wel op zoek ben naar een goeie filmpodcast, mag zowel Engels als Nederlands. Bestaat er een podcast die zich richt op het reviewen van films per episode of bepaalde genres of stromingen per episode en zich ook eens waagt aan een niet-blockbuster ?

Uit dit topic heb ik reeds de volgende bijeen gesprokkeld:

Gremlins Strike Back
Ingeblikt filmpodcast
De Filmbelgen
Fokcast
Siftpop
sincast
How did this get made
Het is niet 100% wat je zoekt, maar ik maak toch graag reclame voor Doug Loves Movies. Het is in feite een movie trivia show, maar er worden ook altijd (goeie!) aanraders gegeven door de gasten. Heel plezant om te luisteren, en zoals ik zeg vaak goeie tips om te kijken. Sommige gasten weten echt zot veel van films, en andere kijken eerder alleen de blockbusters. Maakt dat er altijd wel iets tussen zit.
 
Hier grote fan van de Pacer (Nederlandse podcast over hardlopen) en de jogclub (gasten uit de Belgische sportwereld uit zeer diverse sporttakken oa roeien, wielrennen, boksen, veldrijden, ultralopen, schaatsen, atletiek, ...)
 
Momenteel vooral:
- Triforce podcast: 3 man van de Yogscast die gewoon wat banteren, heerlijk grappig
- Tweakers podcast
- Nerdland

Op de to-do:
- Plumbing the death star
- Elke dag vakantie
- Mosselen om half 2

Alles via pocketcast, deze werkt voor mijn luistergewoontes beter dan google podcasts en podcastaddict.

Er zijn nog 10-tallen die ik wel wil beluisteren, maar gewoon geen tijd voor heb.
Op dat vlak zou ik toch ook gewoon wel hele dagen op de baan willen zitten, alleen daarvoor :)
 
Momenteel op zoek naar meer gelegenheid om te kunnen luisteren naar podcasts.

Nerdland is voorlopig de enige die ik echt gevolgd heb.

Ook van klara beethoven volledig geluisterd tijdens wandelingen.

Op werk vind ik moeilijk volgen omdat er altijd wel een andere belangrijkere taak is.

Nu thuis probeer ik wel altijd iets te volgen als ik alleen ben. Welcome to the AA en fokcast hebben de afgelopen dagen opgestaan.
 
Ik luister best veel podcasts, de favorieten van het moment zijn:
-Comedy Bang Bang
-Threedom
-Teachers Lounge
-Nerdland
-How did this get made
-Trapped Under Plastic
-Quackalope Podcast

Aanraders hangt natuurlijk af van wat je intresses zijn.
 
Aan iedereen dat nood heeft aan scheten en schijten, Segura heeft een mooi retrospect met zijn pa. Een vertederend uur aan nostalgische lucht.
 
Pas beluisterde series:

- De brand in het landhuis
- Leopold II

Periodiek:

- Parel Radio
- Nerdland maandoverzicht
- Welcome to the AA
- The Tim Ferris Show

Muziek:
- Dekmantel podcast
- Resident Advisor podcast
 
- Platchat
- Gamekast
- Mij Gedacht
- Welcome to the AA

Anderen staan op de lijst maar nog geen tijd voor gehad..
 
welkom to the AA
klokslag 12
gremlins strike back
Monstertalk
Requiem metal podcast

verleden : mosselen 0130
 
Voor wie van nationale verdwijningszaken houdt. Dit is zeker een aanrader:

Waar is Elke Wevers?
Na 10 jaar is deze zaak nog altijd niet opgehelderd, maar de zaak spreekt wel aan. Eerst zijn mensen uit haar directe omgeving, maar het is echt abnormaal hoeveel wendingen het maakt in het soort verdachten.

 
Ik volg ook een paar podcasts oa welcome to the AA, the running crew, nerdland, the fokcast,..

Nu vroeg ik me af. Hoe volgen jullie podcasts?

In de auto is dat makkelijk en thuis ook maar voor sommige zaken moet je bvb. je aandacht er 100% bijhouden. Ik merk dan op dat ik geen twee dingen tegelijk kan doen.

Maken jullie bvb. voor een documentaire echt tijd om enkel te luisteren zonder iets anders te doen?
 
Ik volg ook een paar podcasts oa welcome to the AA, the running crew, nerdland, the fokcast,..

Nu vroeg ik me af. Hoe volgen jullie podcasts?

In de auto is dat makkelijk en thuis ook maar voor sommige zaken moet je bvb. je aandacht er 100% bijhouden. Ik merk dan op dat ik geen twee dingen tegelijk kan doen.

Maken jullie bvb. voor een documentaire echt tijd om enkel te luisteren zonder iets anders te doen?
Ik luisterde veel in de trein tijdens het pendelen, maar dat is momenteel natuurlijk niet van toepassing. Tijdens het autorijden heb ik ook geprobeerd maar vond het moeilijk om me te concentreren op beide (beetje hetzelfde als handenvrij bellen tijdens het rijden), dus dat doe ik niet meer.

Nu vooral tijdens huishoudelijke klusjes en wanneer ik alleen ga wandelen/lopen (toch wel dagelijks bijna)
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Ik volg ook een paar podcasts oa welcome to the AA, the running crew, nerdland, the fokcast,..

Nu vroeg ik me af. Hoe volgen jullie podcasts?

In de auto is dat makkelijk en thuis ook maar voor sommige zaken moet je bvb. je aandacht er 100% bijhouden. Ik merk dan op dat ik geen twee dingen tegelijk kan doen.

Maken jullie bvb. voor een documentaire echt tijd om enkel te luisteren zonder iets anders te doen?
Ik doe dat onder het wandelen, fietsen of lopen. Heerlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Van meest beluisterd naar minst:
- Talk Python To Me: over alles Python gerelateerd.
- How I built this(NPR): verschillende founders van kleinere to grote bedrijven die komen vertellen hoe ze hun bedrijf opgestart en uitgebouwd hebben en welke tegenslagen ze tegengekomen zijn. één van mijn favorieten.
- The business of esports: besprekingen rond de zakelijke kant van esports en ruimer gaming
- De Bertjes: Een beetje de vlaamse variant van How I built this, maar iets meer op kleine bedrijven gericht en veel minder afleveringen
- Start-it KBC: Vanalles rond ondernemen en start-ups
- De Tijd Vooruit: Ondernemen, technologie, ...
- hasspodcast.io: over home-assistant
- Planet Money
- Criminal
 
Terug
Bovenaan