Naar welke muziek luister je nu?

Iggy Pop - The Idiot

Lang geleden leren kennen ook. Ik kende ook zijn versie van China Girl vóór die van David Bowie, en vind die eerste beter eerlijk gezegd...
The Idiot is echt zo'n topper :love2:. Hoewel de muziek ook van Bowie is, vind ik de versie van China Girl van Iggy Pop idd ook beter.
Die schreeuw van Iggy daarin!

The Idiot is echt zo'n topper :love2:. Hoewel de muziek ook van Bowie is, vind ik de versie van China Girl van Iggy Pop idd ook beter.
Die schreeuw van Iggy daarin!
Het zal zijn omdat ik nog veel jonger was, maar toen wist ik nog niet dat dit album heel duidelijk "Bowie" is, maar dan rauwer (IMO) en misschien nog meer mijn ding.
(Hij heeft er toch aan meegewerkt? Ook dit wist ik lang niet.) Ik dacht echt van "wauw, dit klinkt echt wel speciaal".
Ik kende toen vooral Bowie's Ziggy Stardust-periode. Had er toen nog geen idee dat hij nog zoveel andere "periodes" had.

Het zal zijn omdat ik nog veel jonger was, maar toen wist ik nog niet dat dit album heel duidelijk "Bowie" is, maar dan rauwer (IMO) en misschien nog meer mijn ding.
(Hij heeft er toch aan meegewerkt? Ook dit wist ik lang niet.) Ik dacht echt van "wauw, dit klinkt echt wel speciaal".
Ik kende toen vooral Bowie's Ziggy Stardust-periode. Had er toen nog geen idee dat hij nog zoveel andere "periodes" had.
De muziek is idd grotendeels door Bowie geschreven. Net als op opvolger Lust For Life trouwens.

The Idiot wordt wel beschouwd als de overgang van Bowie's Station To Station naar Low. Het is vlak voor Low opgenomen met quasi dezelfde band ook. Enkel Brian Eno was nog niet present.

De pareltjes Wond'ring Aloud - For Michael Collins, Jeffrey And Me - Nothing To Say - With You There To Help Me - Living In The Past - Look Into The Sun - Nothing Is Easy - A New Day Yesterday en Dun Ringill van Jethro Tull! ❤️

Strawbs - From The Witchwood
Folkrock en een tikkeltje prog

Strawbs - The Life Auction
Dit nummer is dan weer 100% prog

❤️ 😍

Laatst bewerkt door een moderator:
Amon Tobin - Bricolage (album)
Daft Punk - Random Access Memories (album)
The Smile - A Light For Attracting Attention (album)

Iggy Pop - The Idiot (Favoriet is Nighclubbing!)
Falco - Jeanny
Falco - Rock Me Amadeus
The Human League - Being Boiled (Fast Version)
Rheingold - Dreiklangsdimensionen
The Stranglers - Hanging Around
The Stranglers - (Get A) Grip On Yourself 😎

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan