Naar welke muziek luister je nu?

Trouble - Dallas, Texas, Alive! (bootleg)
Probot - My Tortured Soul (feat. Eric Wagner)
Trouble - The Skull (album)

soms zijn die spotify number of plays echt niet te snappen.
'Kutchi' is duidelijk de grootste banger van dit album, maar het gezapige 'Always' scoort orde groottes meer op het aantal plays.
wat grime instrumentals, ideale werkmuziek

Trouble - Trouble
The Skull - The Endless Road Turns Dark
Megadeth - Holy Wars... The Punishment Due
Megadeth - Hangar 18
Holocaust - The Nightcomers

Een paar die ik deze week op repeat heb staan

Fire fire - Flyleaf -> deze vooral, blijkbaar een oude christian metal band, maar haar stem zit gewoon supervol emotie en kan niet stoppen met luisteren.
Parking lot - blink 182
Forget me too - machine gun kelly
Plus tôt - chilly fruit music / lofi fruits music

Heavy Load - Death or Glory @Avondland
Nogmaals!

Metallica - Ride the Lightning (album)
Nazareth - Hair of the Dog (album) :cool::bow:

Bathory - Hammerheart - Het meest "extreme" metalalbum dat ik ken. :unsure:
Ook jaren geleden dat ik dit nog had gehoord. Ooit naar mij gezonden via Youtube en mijn nieuwsgierigheid werd toch wel gewekt naar dit nog voor mij onbekende subgenre in metal.

Het eerste nummer vind ik best goed (vooral de intro... echt heel mooi), al ben ik een mindere fan van het "geluid"/productie (totaal geen expert en kan dit dan ook niet beter uitleggen).
Valhalla is wel leuk, maar Baptised in Fire and Ice klinkt mij te "extreem" in de horen en vooral het refrein doet mij denken aan horror (dat kun je ook positief opvatten, uiteraard). Hetzelfde met Father To Son.
Song to Hail up High vind ik dan wel weer heel mooi. Home of Once Brave klinkt heel cool. (Het was dat nummer dat mij toen werd gezonden.)
One Rode to Asa Bay vind ik een heel speciaal nummer, alleen stoort zijn stem mij daarin nogal.
Dit soort muziek heb ik veel later ook nog in dit nummer gehoord (wel véél ouder) waarvan ik dacht dat dat ook een Scandinavische band was, maar blijkbaar niet.

Vocalist is ook minder mijn genre qua stem (al heb ik nog erger gehoord), maar daarna las ik dat het eerst een black metal-band was en het doet mij daar inderdaad meer aan denken.
Ik vermoed dat o.a. @Pieterman hier fan van is?

Laatst bewerkt door een moderator:
The Obsessed - The Church Within
Witchcraft - Witchcraft (album)
The Hounds of Hasselvander - The Ninth Hour (album)

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan