Naar welke muziek luister je nu?

Zondagmorgen wa lichte achtergrond muziek , met een stevige espresso , zalig .

Dan bij de bakker verse broodjes gaan plunderen .

Laatst bewerkt door een moderator:
Verse warme broodjes rijkelijk ingesmeerd met echte boter en muizen strontjes ,zalig .

Hierjuist op radio Willy in Slacker Station, een interview met Marnix Peters, en ze praten over Bob Mould, Husker Du en Grant Hart.
Tijdens het interview draaien ze het openingsnummer van op Copper Blue: The act we act, dat is altijd kiekebich.

Grant Hart was minder bekend bij het "grote publiek", maar hij was degene die zorgde voor de typische Husker Du sound
Zijn solo albums en de albums die hij maakte met de groep Nova Mob zijn zeker de moeite om te ontdekken.
Spijtig genoeg overleed hij in 2015 ten gevolge van kanker.
Dit komt uit intolerance, zijn solo debuut na de split van husker Du:

En dan, als kers op de taart, draaien ze in slacker station 1 van mijn lievelings nummers van the Smashing Pumpkins: Mayonaise

Het was lang geleden dat ik Siamese Dream van The Pumpkins nog eens opgezet had, en ik was vergeten hoe goed dat album eigenlijk wel is. :music:

En nog;

En een uurtje geleden op Willy een nummertje van Pas de Deux en nee, het is niet rendez-vous.

Pas de deux is eigenlijk een project van Walter Verdin, een duivel doet het al die zijn sporen al verdient had met Specimen And The Rizikoos en ook solo enkele hitjes scoorde in de jaren 70 en begin jaren 80.
Begin jaren 80 bracht hij op zijn eigen label Pas De Disx een maxi uit met op de A kant Cold Turkey en op de B kant Instant Carma, en wonder boven wonder, toen ik zojuist op Youtube zocht naar deze versies, bleek dat Verdin deze plaat terug heruitgebracht heeft, de release was 12 juni, de ene like bij Instant Carma is van mij. ;)

Voor zijn nieuw project werden twee zangeressen aangetrokken, en het label bleef Pas De Disx, zo zal de naam onstaan zijn zekerst.
Als je hun eerste single beluistert, hoor je de invloed van de eerste plaat van Depeche Mode.
Dit is New Live van uit hun eerste plaat.

En dit is Lonely Guys van Pas De Deux, hun eerste single.

Het nummer dat ze op Willy speelden was Mani Meme, en blijkbaar heeft Gucci verleden jaar dit nummer gebruikt in een campagne, weer iets bijgeleerd!

Op de maxi van dit nummer staan op de B kant twee andere nummers:

Cardioclepomanie

En Lits Jumeaux

David Bowie - "Heroes" (album)

Het titelnummer is wijd bekend uiteraard. Maar er staan m.i. toch wel nog wat andere nummers op het album die zeker even goed of misschien nog beter zijn. Blackout, Joe The Lion, V-2 Schneider, de instrumentals... :love:

David Bowie - "Heroes" (album)

Het titelnummer is wijd bekend uiteraard. Maar er staan m.i. toch wel nog wat andere nummers op het album die zeker even goed of misschien nog beter zijn. Blackout, Joe The Lion, V-2 Schneider, de instrumentals... :love:
Dat album is niks anders dan bangers imo, Beauty & Beast, Arabia, Doubt, Silent Age,... :love:.

1 van de beste albums ooit gemaakt door 1 van de beste artiesten die ooit heeft bestaan!!

Die cd heb ik eens voor een prikje gekocht zonder dat ik wist wat het was.
Voor zo'n vondsten leeft een mens dus

Autechre - SIGN (album)
Autechre - PLUS (album)

Two sides of the same coin. Beiden anders maar vullen elkaar goed aan. Lichte voorkeur voor SIGN nu.

Terug
Bovenaan