Naar welke muziek luister je nu?

Lang geleden!
Denk dat dit mijn eerste echt zware plaat was, en meteen onder de indruk!

Nogmaals!
Echt zonde dat vocalist Layne Staley ook al het verkeerde pad koos en hieraan is bezweken (op 34-jarige leeftijd ook nog). Hij had echt een héle goeie stem... :headshake:

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk schatte ik hem hoger in dan Kurt Cobain,Chris Cornell en Eddie Vedder .
Dat sowieso, al lijkt het mij het aan de ene kant wel moeilijk om Layne met zijn "collega's" te vergelijken gezien hun stemmen allemaal heel verschillend zijn/waren.

Ik weet niet in hoeverre je die scene kent, maar zegt de naam Andrew Wood je iets? Die zong vóór Eddie Vedder in Pearl Jam - toen nog "Mother Love Bone" geheten, en nog heel underground. Één album gemaakt.
Hij had een totáál andere stijl dan zijn opvolger ook, en ik kan die best appreciëren.
Genre is zoals zoveel muziek van die tijd moeilijk in een vakje te plaatsen: een soort van Pearl Jam (uiteraard) + een "glammy" touch, vooral door de stem van Wood.
(Helaas is óók deze bezweken aan de gevolgen van een overdosis, en op nog jongere leeftijd dan Staley en zelfs Kurt Cobain (...24)... 🙁)

Wat is er vintage aan een band uit 2006? :D
:eek2:

Had ik zeker niet vermoed!

Klinkt zoals ik al had verwacht heel interessant/goed trouwens. :cool:
Stem doet mij bij vlagen denken aan die van de vocaliste van Amon Düül II.

Na hun eerste twee albums (vooral de eerste) grijs te draaien, ook deze eens aan het proberen:

Klinkt goed, maar ik mis de occulte vibe wel regelmatig...

Terug
Bovenaan