Naar welke muziek luister je nu?

Halve NIN met Peter Murphy van Bauhaus die Nightclubbing van Iggy Pop (trouw) coveren :love:. Al 20 jaar oud verdekke.

The Division Bell
Als ik van alle cd's die ik heb er maar eentje zou mogen houden, is het toch de deze wel. miljard, das toch een pareltje.

hihi ik ben wel een sucker voor die 80's muziek van vroeger. nummers waarvan je dacht ze vergeten te zijn, ooit nog met vader te hebben beluisterd etc... pure nostalgie.

vorige week in Kreta in een rockbar beland, daar was een oude jukebox en dia scherm waar oude video clips nonstop op werden geprojecteerd. zalig hoor, al die oude nummers die de revue passeerden :love:

Television - Adventure (album)

De 'moeilijke tweede' zoals dat soms wordt gezegd. Sinds @FlyingHorseman's nominatie in BR van het geweldige Marquee Moon ben ik deze band eens beginnen te verkennen en dat debuutalbum bleek top te zijn. Nu eens aan de opvolger Adventure begonnen. Zo'n debuut opvolgen is natuurlijk moeilijk maar ze doen het eigenlijk wel heel goed. De productie is wat meer gepolijst al komt er nog altijd genoeg snedig gitaarwerk aan te pas.

Ook de songs moeten niet onder doen. Naast de leuke opener Glory en het meer gejaagde Foxhole zijn de wat langere (en wat tragere) nummers voor mij de hoogtepunten hier: Carried Away, The Fire en afsluiter The Dream's Dream. Allemaal prachtige nummers gewoon. Eigenlijk is dit album evengoed een topper van de band maar moet het opboksen tegen de status van het impactvollere debuut.

David Bowie - Aladdin Sane (album)

Of Ziggy goes America zoals men het wel eens zegt. Heerlijke opvolger van het album dat hem het grote succes bracht.

Opener Watch That Man is eigenlijk een Rolling Stones nummer maar dan beter gedaan dan de Rolling Stones zelf. Nummers als het titelnummer en Time laten Mike Garson lekker loos gaan op de piano. Drive-In Saturday en Panic In Detroit zijn leuke rockers waar die laatste van een typische Bo Diddley-beat wordt voorzien. Cracked Actor is een lekker smerige rocker met heerlijk vuile teksten van Bowie. Twee 'covers': The Prettiest Star waar hij zijn eigen nummer covert en het van ballen voorziet. Let's Spend The Night Together van de Rolling Stones wordt ook gecoverd en past ook in een glam rock jasje waardoor het iets heel anders wordt dan de psych rock van het origineel. The Jean Genie is misschien het wat mindere nummer, maar dat komt meer omdat ik het al zoveel gehoord heb. De afluister Lady Grinning Soul is er wel weer eentje om duimen en vingers bij af te likken. Bowie wist toch elke keer weer hoe hij een album moest afsluiten. Zou ook prachtig passen als een Bond nummer.

Nine Inch Nails - Year Zero (album)

Soms is het ook jammer als uw favoriete artiesten profeten blijken te zijn.

Terug
Bovenaan