Naar welke muziek luister je nu?

Al weer 3 jaar oud ondertussen. De titel is wat quirky en de teksten zijn al lang niet meer wat ze geweest zijn maar dat gitaarwerk blijft toch goed.

FCG4it5aUAAttwT.jpg

-

Electric Sun - Fire Wind
Gitaarvirtuoos Uli John Roth (met Jimmy Hendrix als grote voorbeeld) stapte eind jaren '70 uit de Scorpions omdat de band muzikaal een toer opging die niet meer paste bij zijn stijl (helaas). Hij begon zijn eigen band en dit is het tweede album. Jammer genoeg heeft Uli Jon Roth zelf nu niet bepaald een geweldige stem, al ben ik dit na jaren 70s Scorpions luisteren intussen wel gewoon (daarin zong hij af en toe). Muzikaal is dit uiteraard goed in orde.

Laatst bewerkt:
Brian Eno - Before And After Science (album)

Verdekke, wat is dit toch ook goed. Beetje in gedeeld met de eerste 5 nummers die meer uptempo zijn waaronder het schitterende Backwater alsook Talking Heads King's Lead Hat. Tweede deel is kalmer maar minstens evengoed. Enkel Julie With vind ik een tikkeltje minder maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door het bijzonder mooie By This River en Spider And I.

Waar is den tijd... Ik moet ongeveer 10 jaar geweest zijn toen dit nummer uitkwam.
Creeped me out, omdat het over "de dood" ging, maar toch een cool nummer.

Beetje spijtig dat deze niet op het album staat en van een even strakke mastering geniet.

Voor de rest al hele week het album op repeat
2024 was best fantastisch voor Hip Hop en ik ben nog lang niet rond.

Throwback in time, goed nummer. :)

Jessy De Smet, what happened to you? VTM moet die nog maar eens opscharrelen om in een pak te laten zingen? Ik vind die ook mega hard lijken op Kirsten Dunst.

Joyce De Troch toch wel wat cringe: MACKESSIE ft. JESSY :unsure:

Spirit Caravan - Jug Fulla Sun
Dat was een hele tijd geleden. Weer een album waar ik bijna 15 jaar naar luister, weer een mijlpaal. Misschien moet ik eens een "15 jaar fan"-lijst maken.
:unsure:

Terug
Bovenaan