Naar welke muziek luister je nu?

Eloy - Live (Remastered)
Kan ik toch mijn albumlijst nog bijwerken. :) Eerste keer dat ik deze oudgediende proghelden live hoor, en ja, geweldig! De vocals klinken live ook beter dan studio imo. Eloy onderscheidt zich van andere prog door te klinken als space prog; iets wat altijd weer heel genietbaar is voor mijn gehoor.

Eloy - Floating
Eén van hun eerste albums, waarop er nog wat Pink Floyd- en wereldmuziekinvloeden aanwezig zijn. Ligt misschien wat in dezelfde lijn van mijn AOTW, maar dan een pak beter geproduceerd en zonder sax. Zeer fijn album ook.

Laatst bewerkt:
Cuero - Tiempo Después
Heavy psych uit Argentinië. Jammer genoeg een nogal povere productie, maar toch is het een album dat ik ooit regelmatig gedraaid heb.
EDIT: er is blijkbaar een re-issue, maar aangezien de originele LP al zo moeilijk te vinden is...

Birth Control - Hoodoo Man
Ook weer lang geleden. Suicide, Gamma Ray en de titletrack blijven de beste nummers. Dat Deep Purple destijds is doorgebroken, maar zij niet snap ik niet.

Birth Control - Plastic People
Waar ik ze op bovenstaand album nog vergeleek met Deep Purple, gaan ze hier duidelijk de bezwerende toer op - yes -! Er is ook een licht jazzy randje aanwezig.
Ik had dit album wel al gehoord, maar heel weinig. Vraag me niet waarom... Weer eentje dat nog op de lijst kan.

Black Widow - Sacrifice
Come, come, come to the Sabbat, come to the sabbat, Satan's the'e!
Artiest en albumtitel klinken (veel) zwaarder beladen dan ze zijn. Dit is gewoon rustige bluesy rock met wat coole, occulte accenten en lyrics (en dat is geen belediging, wel integendeel). Als je rustige uit de vorige zin haalt, is het gewoon Black Sabbath op hun eerste albums - in theorie dan. Ook ééntje dat ik nog aan het ontdekken ben en op de lijst kan worden gezwierd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan