Naar welke muziek luister je nu?

Goat - Commune
Goat - World Music

Blijven 2 toppers! Ik ben nog steeds niet van elk nummer even grote fan, maar de nummers waar ik dan wél fan van ben vind ik dan direct ook geweldig.

Iron Jinn - S/T
Truth Or Dagger is een nummer dat ik nu ook studio meer kan waarderen.

Laatst bewerkt:
Magick Potion - S/T

Dervishan - Desert Secrets

:feelsgood: 1972, maar dit klinkt tijdloos!
EDIT: wacht, blijkbaar is dit AI? Oké dan. Dat verklaart veel neem ik aan. :unsure:

Laatst bewerkt:
Kant - Paranoia Pilgrimage

Saint Vitus - Hallow's Victim

Lang geleden! Weer eens een plaat die mij aan een bepaalde periode uit mijn leven doet denken. Dat is toch altijd een raar gevoel. Het is intussen bijna 15 jaar geleden... De tijd vliegt toch voorbij.
Verder, als socially awkward tiener al stiekem naar obscure classic stoner & doom luisteren en daar niet over kunnen praten met je leeftijdgenoten... :( :)
Vocalist Scott Reagers heeft altijd een beetje in de schaduw van opvolger en "bekendere" Scott Wino gestaan. Zou ik de man nog live zien voor hij het loodje legt... (of beter nog, beide mannen)?

Nu we toch bezig zijn, ook nog eens
Saint Vitus - S/T
Deze ben ik eigenlijk altijd wel blijven draaien. Het is een album dat ik maar niet beu raak.

Laatst bewerkt:
Siena Root - A Dream Of Lasting Peace
Al veel over deze band gehoord, maar nog nooit eerder naar geluisterd. Zojuist het losse nummer Dusty Roads gehoord. Gezellig, bluesy, gezongen door een vrouw. Nu dit album dat blijkbaar ouder is. Het lijkt wat heavier (yes!), meer retro en de zang is door een man hier.

Kraftwerk - Electric Café (album)

Het originele album zoals het in 1986 werd uitgebracht. Niet de remaster uit 2009 met de 2 remixes op. Origineel en vernieuwend zal dit in 1986 niet meer geweest zijn. Maar over het algemeen kan ik dit best nog goed pruimen. Het mist een beetje de warmte die je bijvoorbeeld op Trans-Europe Express wel hebt en dat zorgt voor een iets meer kille, mechanische sound + het nummer Techno Pop duurt misschien wat te lang maar bon. Altijd weer een leuk album om op te zetten.

Hoezee, al meteen partner zijn ziekte overgekregen en ik voel me dan ook maar belabberd. Hopelijk geen Corona aangezien de luchtwegen en zelfs ademhaling aangetast zijn. ☹️

Dan maar nog eens Saint Vitus - Hallow's Victim als troost. Dat is toch sowieso een ideaal album voor een lange, pikzwarte nacht zoals ze in deze periode zijn. Destijds begon ik in de maand december hiernaar te luisteren (ik weet dit door lastfm :unsure: ). Ideale periode.

Saint Vitus - Die Healing
Album dat ik veel minder goed ken. Een iets later album met dezelfde oudgediende Scott Reagers. Cool, maar ik zal meerdere keren moeten luisteren.

Magick Potion - S/T
Echt, wat een géweldig album dit. (Zoals gewoonlijk nog 1000 keer zo goed met oortjes.)
De voorlopig nog enige live video Correctie: één van de voorlopige weinige live videos van deze veelbelovende gasten:

Laatst bewerkt:
De nieuwste plaat van Public Service Broadcasting, 'The Last Flight', een ode aan Amelia Earhart. Een terugkeer naar de archiefsamples na hun uitstapje naar Berlijn met Bright Magic, en wat een terugkeer. Dit is misschien wel hun beste plaat tot nu toe.

En met de geweldige single 'The fun of it', dat een liefdeskind is tussen hun eerste platen en Bright Magic, en misschien hun grootste kans om eens een indiehitje te pakken te hebben:

Nooit echt fan van of bekend geweest met The Cure maar die laatste plaat is echt geniaal.
Ik ben wel een vrij grote fan en vind 'm ook heel goed! Erg blij dat ik nog een goeie plaat van de band actief meegemaakt heb. Alleen de productie vind ik niet optimaal, daar moet ik wat aan wennen.

Als je Songs of A Lost World goed vindt, is Disintegration een no brainer als volgend album om te ontdekken.

Terug
Bovenaan