Naar welke muziek luister je nu?

Zondagse muziek:
Brian Eno - The Shutov Assembly (album)
Brian Eno - Another Green World (album)
Svaneborg Kardyb - Over Tage (album)
Boards Of Canada - In A Beautiful Place Out In The Country (ep)
Neil Young - Songs For Judy (album)
Pink Floyd – The Dark Side Of The Moon - Live At Wembley 1974 (album)

Blind Horse - Rock And Roll Days
Good shit met een retro knipoog. Zeer leuke comic art met een verwijzing naar Black Sabbath. Album is begin deze maand gereleased.
Zo te zien duurt het album net geen uur, dat vind ik dan wel erg lang. Hoogstwaarschijnlijk zal ik deze niet in één keer beluisteren.

Cripta Blue - No Return
Weer good shit, en zeer cool ook. Albumart komt mij wel bekend voor... Ook weer geweldig trouwens.

Laatst bewerkt:
The Smile - Cutouts (album)

Verdekke toch, ze blijven het doen. Ook weer vele luisterbeurten later maar deze is er weer op. Iets spontaner dan de voorganger maar weer een heleboel goeie nummers met genoeg variatie en nieuwe paden die ze subtiel bewandelen (Colours Fly). Misschien enkel Tiptoe had voor mij niet gemoeten en ook de volgorde van de nummers kon beter, denk ik. Maar bon, met het zeer mooie Don't Get Me Started en het magistrale Bodies Laughing als afsluiter is dat snel vergeven en kan ik niet anders dan van een hoogvlieger spreken.
Ik vind deze nu na enkele weken pakken beter dan Wall of Eyes. De eerste van dit jaar heeft me nog altijd niet kunnen pakken, maar Cutouts is wel funky, groovy, losser inderdaad.

Power Plant - To Human Nature
Wat eentonig op den duur. Laatste 2 nummers zijn melodischer, die maken het goed. Deze zal ik nog draaien.

Stonekind - Hollow Ground
Weer een good shit-geval. 👌 Retro albumart!

Mojo & The Kitchen Brothers - Flaming Tiger Lizard (EP)
Over de EP van deze 5 vrienden had ik het nog niet gehad. Ik ken hem ook veel minder goed dan het voorlopig enige reguliere album, wat eigenlijk jammer is, want het is evenzeer de moeite waard, en dat is zacht uitgedrukt. Een beetje meer down to earth misschien in vergelijking, experimenteler ook, en er is duidelijk minder zang aanwezig. Het lijkt eerder een soort van jam, een beetje zoals mijn AOTW van dit jaar.
Volgende maand komt er (naar verluid) een nieuw album! Ik ben zeer benieuwd, al vermoed ik dat ik er al een groot deel van live heb gehoord afgelopen zomer.

Laatst bewerkt:
Ondanks de wereld weer een beetje meer naar de *** is, zal muziek dat nooit zijn.

The Mystery Lights - Purgatory
Mojo & The Kitchen Brothers - Flaming Tiger Lizard (EP)
Stonekind - Hollow Ground
Aunt Cynthia's Cabin - Misty Woman
Death Hawks - Sun Future Moon

Dense Objects - Rainforest

Nog maar net begonnen, en ik hoor nu al dat dit (absoluut) iets voor mij is. :woohoo:

Laatst bewerkt:
Magick Potion - S/T
Weer duidelijk een yes. 👁️
(Ik pleit voor een third eye emote, die is er nog niet.)

Caged Wolves - A Deserts Tale
Zalig begin. De rest is moet ik hier en daar wat meer aan wennen, het is niet altijd mijn vibe door de productie en de vocals. Een slecht album is het in ieder geval allesbehalve. Het lijkt ook beter te worden naarmate het verdergaat.

Kopilott - II
Veel synths en het lijkt instrumentaal, dus misschien weer iets voor @Deckard. Het doet mijn vriend ook denken aan "Japanse muziek, maar dan modern". :unsure:
Album duurt wel 50 minuten wat ik weer te lang vind, ik zal het niet afluisteren. Ideaal is tussen de 30 en 40 minuten voor mij. Artwork is wel echt geweldig.

Terug
Bovenaan