Naar welke muziek luister je nu?

The Head Hurts but the Heart Knows the Truth van Headache (Vegyn)

De spoken-word lyrics worden ingesproken door een AI-stem, en toch is dit fascinerend goed.

Ondergewaardeerde Springsteen deze Seeger Sessions , maar ik heb hem altijd geweldig gevonden. Wat een feest van Amerikaanse en Ierse folk, New Orleanse Jazz en Gospel.

Blijft voor mij de beste band ooit.
En White Light White Heat White Trash beste album ooit
Al is dat uiteraard mijn eigen subjectieve mening.

Faust - Faust (album)
Portishead - Portishead (album)
Techno Animal - The Brotherhood Of The Bomb (album)
DJ Shadow - Endtroducing (album)
David Bowie - Hours (album)

Nog zo'n band die maar niet kan stoppen.
Tegenwoordig enkel wel nog de zanger als origineel lid. Wel leuk dat een maat er nu bij drumt.

Black Sabbath - Black Sabbath
All Them Witches - ATW
All Them Witches - Sleeping Through the War
delving - Hirschbrunnen
delving - All Paths Diverge
King Buffalo - Repeater
Elder - Innate Passage

Lekkere plaat, inderdaad! Jammer dat Peter Steele zo vroeg gegaan is, ik heb ze helaas nooit live kunnen zien.
Same, en ik was zelf ook nog te jong toen en nog niet into heavy stuff.
Je moet op deze plaat eens proberen te kiezen tussen White Slavery, Everyone I Love Is Dead, World Coming Down en Creepy Green Light. Voor mij is het moeilijk. :')
Ik luister hier ook alleen naar tijdens de herfst- en wintermaanden juist door die vibe. Normaal gezien zegt muziek met een romanstische goth vibe en dit soort vocals mij niet zoveel, maar omdat TON veel doom heeft, hebben ze mij met deze plaat en een aantal losse nummers toch kunnen overtuigen enkele jaren geleden.

Trouwens, zelfs een romantische goth band met zware teenagevibes als HIM heeft voor mij een paar overtuigende tracks die klinken als een warm dekentje voor de herfst en wintermaanden. Sleepwalking Past Hope wordt meestal hun meest duistere en doomy nummer aangewezen en het is dan ook mijn favoriet. Cyanide Sun is ook zeker het luisteren waard. De teenagevibes zijn bij deze nummers ook afwezig.
Waren al hun nummers zo, ik was fan!

HIM - Sleepwalking Past Hope

HIM - Cyanide Sun

Same, en ik was zelf ook nog te jong toen en nog niet into heavy stuff.
Je moet op deze plaat eens proberen te kiezen tussen White Slavery, Everyone I Love Is Dead, World Coming Down en Creepy Green Light. Voor mij is het moeilijk. :')
Ik luister hier ook alleen naar tijdens de herfst- en wintermaanden juist door die vibe. Normaal gezien zegt muziek met een romanstische goth vibe en dit soort vocals mij niet zoveel, maar omdat TON veel doom heeft, hebben ze mij met deze plaat en een aantal losse nummers toch kunnen overtuigen enkele jaren geleden.

Trouwens, zelfs een romantische goth band met zware teenagevibes als HIM heeft voor mij een paar overtuigende tracks die klinken als een warm dekentje voor de herfst en wintermaanden. Sleepwalking Past Hope wordt meestal hun meest duistere en doomy nummer aangewezen en het is dan ook mijn favoriet. Cyanide Sun is ook zeker het luisteren waard. De teenagevibes zijn bij deze nummers ook afwezig.
Waren al hun nummers zo, ik was fan!

HIM - Sleepwalking Past Hope

HIM - Cyanide Sun
Amai, HIM, dat werpt me terug naar mijn liefje van toen ik 16 was, die was daar megahard fan van.

Daarnet op de baan nog wat plaatjes gedraaid van de jaren '90, dat is nu al bijna dertig jaar geleden maar toen ik tiener was, waren de jaren '90 best nog recent. Confronterend. Ook tot de constatatie gekomen dat ik al 21 jaar naar black metal luister en dat ik mijn weg richting de zwaardere gitaren ben begonnen met Blink 182, Sum 41 en The Offspring. :unsure:

Amai, HIM, dat werpt me terug naar mijn liefje van toen ik 16 was, die was daar megahard fan van.

Daarnet op de baan nog wat plaatjes gedraaid van de jaren '90, dat is nu al bijna dertig jaar geleden maar toen ik tiener was, waren de jaren '90 best nog recent. Confronterend. Ook tot de constatatie gekomen dat ik al 21 jaar naar black metal luister en dat ik mijn weg richting de zwaardere gitaren ben begonnen met Blink 182, Sum 41 en The Offspring. :unsure:
Welke plaatjes bedoel je juist? Of gaat het over BM en The Offspring e.d.?
Ik heb als 14-jarige trouwens ook eventjes naar die laatste geluisterd. Smash is nog steeds een cool album!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan