Naar welke muziek luister je nu?

Via de shuffle functie nog eens per toeval naar All Out War aan het luisteren.
Al van 1998 blijkbaar, voel me direct alweer een slag ouder. Nog gekocht toen dat uitkwam.

The Rolling Stones - Tattoo You (album)

De laatste dagen zwaar hooked aan dit album. Het is duidelijk opgedeeld in een eerste, energieke kant met de ene knaller na de andere. Eigenlijk geen slecht nummer tussen. Zelfs het plat gespeelde Start Me Up niet. Misschien dat Slave wat te lang doorgaat, maar op de CD-versie is die bijna 2 minuten langer dan de originele versie. De tweede kant nemen ze gas terug maar dat zijn evengoed allemaal prachtige nummers. En dan een grootheid als Sonny Rollins die gewoon wat sax komt spelen op 3 nummers.

Ongelooflijk eigenlijk dat dit album grotendeels een samenraapsel is van oudere opnames. Ook de opdeling in de 2 helften werkt hier eigenlijk heel goed en het album heeft nog altijd een consistentie. Er valt niks uit de toon. Heerlijk album en misschien een van hun beste. Door de vele luisterbeurten de laatste dagen is mijn appreciatie voor dit album sterk toegenomen.

Na dit album kenden ze een mindere periode. Opvolger Undercover is imo nog altijd een degelijk album met heel wat variatie. Dirty Work is een overgeproduceerde boel met misschien 2 goeie nummers. Maar de jaren '80 weten ze wel groots af sluiten met het zeer goede Steel Wheels.

Aangezien de download een tijdje weg was, was ik die nieuwe van Sault helemaal uit het oog verloren.
Een van hun betere moet ik zeggen!

Terug
Bovenaan