Naar welke muziek luister je nu?

Blood Ceremony - S/T

Deze kan wel op mijn lijstje. (Ontdekt-in-2023-lijstje dan. :unsure: )

(Het orgel in Hymn To Pan :drool: )

Laatst bewerkt:
John Frusciante ". I :" Lange drone tracks met fwietende oscillaties. Zal bij één luisterbeurt blijven, andere platen van hem waren interessanter.

Sand - Ultrasonic Seraphim
Blood Ceremony - S/T
Eloy - Dawn
Eloy - Floating (album)
Eloy - Inside (album)
Goat - World Music

Laatst bewerkt:
Kadavar - S/T
Streetmark - Eileen
ELDOVAR - A Story Of Darkness & Light
Mountain Witch - Burning Village
Goat - Commune
The Oath - S/T
The Obsessed - Sacred
Agnes Strange - Theme For A Dream
Mojo & The Kitchen Brothers - Mojo's Heavy Cream

Toch makkelijker om albums te reviewen en scoren terwijl je ernaar luistert!

Laatst bewerkt:
Goat - World Music
Mojo & The Kitchen Brothers - Mojo's Heavy Cream (wat een heerlijk album is het toch :drool: )

Laatst bewerkt:
David Bowie - Blackstar (album)

Wat een wonderlijk album blijft dit toch. En dat zeg ik niet alleen omdat het zijn zwanenzang is. Ik durf het gerust naast albums als Station To Station en Low te zetten. Net als op die albums stampt hij hier weer een geheel eigen stijl uit de grond.

Vernieuwend tot aan zijn dood. Maar met de nodige verwijzingen naar het verleden. In de videoclip voor het titelnummer wordt verwezen naar Major Tom uit Space Oddity, Ashes To Ashes en Hallo Spaceboy. Net als op Station To Station is het titelnummer aan het begin van het album ook eentje van een goeie 10 minuten. Ook in de videoclip van Lazarus wordt naar Station To Station verwezen. 'Tis a Pity She Was a Whore en Sue (Or In A Season Of Crime) integreren dan weer lichtjes de beats vanop Earthling en Black Tie White Noise. Op Dollar Days is er dan weer het betere saxwerk te horen zoals ook op Young Americans. En de prachtige afsluiter I Can't Give Everything Away waarop de harmonica refereert naar die melodie gebruikt op A New Career In A New Town van het album Low. Ook de beats gebruikt op dat nummer doen me op de een of andere manier denken aan die op het album Hours.

Om het dan nog niet te hebben over de vele literaire verwijzingen in zijn teksten. De wiki van het album alsook van elk nummer afzonderlijk is interessant leesvoer.

Na enkele albums met meer rechttoe rechtaan rock begon hij weer het experiment op te zoeken met Blackstar. Ik had ergens gehoopt dat dit een beetje zou worden als Scott Walker (door wiens werk Bowie beïnvloed was) die op zijn 3 laatste studioalbums ook volop het experiment opzocht na een carrière als 'populaire zanger'. Maar er werd helaas anders over belist.
F*ck wat een genie toch.

Hawkwind - Doremi Fasol Latido 😎
Hawkwind - Hall Of The Mountain Grill

Eerste spacerockband waar ik ooit naar begon te luisteren!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan