Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geweldige track en geweldige stem!!! Zou ik ook nog eens moeten draaien.
Verdomme, wat een nummer! Nog altijd spijt dat ik in 1988 - om wat voor reden dan ook - niet naar DOA ben geweest om Messiah live aan het werk te zien...
De witte van The Beatles.Classics tijd vanmiddag met het enige mogelijke antwoord op "Wat is het beste dubbelalbum aller tijden?" (London Calling daargelaten)

Helaas verkeerd antwoord dusDe witte van The Beatles.![]()

Mijn statement is natuurlijk wat tongue in cheek gezien ik meer en meer het "absoluut" ranken van albums (of films, of..) wat onnozel vind. Er is gewoon veel goeie muziek die ook niet echt te vergelijken valt.Grote fan van dubbelalbums hier. Ideaal gezien is een album voor mij 40-45 minuten maar ik apprecieer het als artiesten het wagen om een heel grote hoop muziek ineens te droppen, zelfs als niet alles van hetzelfde hoge niveau is. Die van The Beatles zou niet eens in mijn persoonlijke top 10 staan, sorry @Deckard
The Clash - London Calling
Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists
The Rolling Stones - Exile on Main Street
Aphex Twin - Selected Ambient Works II
Miles Davis - Get Up With It
Nick Cave & The Bad Seeds - Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus
Unwound - Leaves Turn Inside You
Stars of the Lid - The Tired Sounds of...
Can - Tago Mago
Swans - The Seer
Miles Davis - Bitches Brew
Led Zeppelin - Physical Graffiti
The Cure - Kiss Me Kiss Me Kiss Me
Swans - To Be Kind
Husker Du - Zen Arcade
Bruce Springsteen - The River
The Beatles - The White Album
Wilco - Being There
Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You
Stevie Wonder - Songs In The Key of Life
Smashing Pumpkins - Mellon Collie
Fleetwood Mac - Tusk
Nine Inch Nails - The Fragile
Bob Dylan - Blonde on Blonde
Have A Nice Life - Deathconsciousness
Telt Daydream Nation als dubbelalbum? Anders is dat mijn nr. 1

Joa ik vind het wel leuk om eens te ranken maar ik denk daar eigenlijk amper over na. Meestal komt zo'n favorietenlijstje neer op "wat schiet me het eerst te binnen". Binnen twee dagen is het waarschijnlijk een ander lijstje. Er staan bij mij een paar 'moderne' albums op van het cd tijdperk maar daar zijn het ook telkens releases met twee cd's denk ik... Die van Big Thief staat blijkbaar wel maar op één cd, gek!Mijn statement is natuurlijk wat tongue in cheek gezien ik meer en meer het "absoluut" ranken van albums (of films, of..) wat onnozel vind. Er is gewoon veel goeie muziek die ook niet echt te vergelijken valt.
Mooi lijstje wel! Als Zen Arcade als een dubbelalbum telt, dan Daydream Nation ook zeker?
Instinctief maak ik ergens wel een onderscheid tussen een moderne 2LP en een "echte dubbelaar" van in de tijd dat vinyl het enige medium was en dat artiesten dus effectief meer nadachten over de verdeling van nummers over de verschillende kanten. Dus het concept lijkt me wel wat passé sinds de opkomst van CDs.
Maar Swans zijn dan weer echte dubbelaars maar dan op CD![]()