Naar welke muziek luister je nu?

Neil Young & The Chrome Hearts - Talkin To The Trees (album)

Sinds een week gratis te streamen vanop zijn website. Al enkele luisterbeurten achter de rug. Beetje in de lijn van de vorige albums. Zonder echte uitschieters eigenlijk. Na 60 jaar muziek maken moet ik dat ook niet meer verwachten natuurlijk. Met twee songs in het begin waarin hij wat de vuile was van zijn familie buiten hangt. Hier en daar speelt ie leentjebuur van anderen en van zichzelf. Dark Mirage en Movin Ahead lijken dan weer geïnspireerd door Tom Waits. En de 2 afsluiters Botte Of Love en Thankful zijn misschien de beste nummers op het album. Bottle Of Love lijkt wat op een hommage aan Brian Wilson.
Enkel jammer dat Spooner Oldham zo weinig op de voorgrond komt. Een slide gitaar of pedal steel gitaar van wijlen Ben Keith mist hier misschien wel.

Ik weet het. Er zijn waarschijnlijk tig albums die momenteel veel interessanter zijn dan de zoveelste worp van deze veteraan maar hey, fanboys gonna fanboy...
Anderen al geluisterd? @FlyingHorseman @Dixaq @Sir.Killalot
Ik had gemist dat hij een nieuw album uit had, net een eerste keer gehoord. In lijn met zijn vorige albums zonder uitschieters lijkt het wel goed samen te vatten. Een paar nummers refereren precies echt wel veel naar z'n ouder werk, dacht dat op een bepaald moment Helpless aan't spelen was. Ik beluister z'n nieuwste worpen altijd een paar keer en ben dan blij dat hij het nog heeft maar keer er zelden nog naar terug. Vermoed dat dat met dit album hetzelfde gaat zijn.

Verder ook voor dit topic: ben dit jaar een paar discografieën van grote artiesten aan't herbeluisteren en deze keer is het de beurt aan Bruce Springsteen. Praktisch elk van z'n albums uit de 70s en 80s is een banger.

Wheel Of Smoke - Signs Of Saturn 🇧🇪

Geweldige obscuriteit van eigen bodem dus. Hiervoor luisterde ik altijd naar Enter The Pyramid, maar ik wilde ze eens verder verkennen. Binnen 2 maand ga ik ze ook live zien!

Asteroid - II

Een album dat mij in eerste instantie niet zoveel deed, maar na een aantal keer losse tracks te horen in de auto begon het me toch meer te bevallen.

DeWolff - Tascam Tapes

Bevalt na enkele keren luisteren ook al wat meer. Ik blijf de "BeeGee-stemmetjes" wel wat gedateerd vinden, maar muzikaal is het zeer leuk.

Dead Meadow - Voyager To Voyager
Misschien niet de beste zanger, maar voor de rest zeker mijn ding. Ook één van mijn pas gekochte albums (én een recent album)!

Kant - Paranoia Pilgrimage
Nog een gekocht album uit het pakket. In tegenstelling tot het eerder luchtige, mellow psychedelic album hierboven is dit weer een steviger en regelmatig slepend album, zeker het laatste nummer Rainbird - dat vanaf nu mijn favoriet is. Het is echt zo'n zalige, slepende riff.
Algemeen zijn er hier en daar ook wat NWOBH-accenten die een beetje doen denken aan de vroege Iron Maiden. Zeer coole art ook weer.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan