Naar welke muziek luister je nu?

Echt zo een tof album! Volledig my cup of tea. Kende al enkele nummers maar het gehele album is zo goed. Not Allowed, For You, Cigarettes out the Window, Song About Me, Taking What's Not Yours zijn de leukste.

Ik begrijp niet goed waarom dit zo (relatief) onbekend is. Eerste album is zelfs meer gekend, luister ik morgen eens.

En nu wa cultuur , straks wa pintelieren in de kroeg met de brothers ,een kwestie om het weekend goed in te zetten .

TV Girl - Who Really Cares (2016): 9/10
Spiritualized - Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space (1997): 9/10
TV Girl - French Exit (2014): 8/10
Bjork - Medùlla (2004): 7/10
The Shins - Oh, Inverted World (2001): 7/10 (*)

(*) = relisten

Toch maar triestig in de kroeg hoor , dan hebben we maar enkele sixpacks in de Carrefour gehaald , en kunnen we wa jammen op zolder .

Holocaust - The Nightcomers (album)
Iron Butterfly - Heavy - mijn AOTW!

Laatst bewerkt door een moderator:
múm - Finally We Are No One (2002): 9/10
Sade - Love Deluxe (1992): 8/10
Lily Allen - Alright, Still (2006): 8/10
Sonic Youth - Dirty (1992): 7/10

Minste album van SY dat ik al gehoord heb helaas (van de 8) omdat het qua geluid minder te bieden heeft aan ik dan de andere platen (zie SY-thread). Lily Allen krijgt een bonus door jeugdsentiment/nostalgie, en vind ik ook een stuk beter dan veel andere troep op de radio zowel toen als nu, met verrassend veel andere invloeden ook (reggae/ska etc). Love Deluxe is binnen het genre fantastisch: lekker warm en zwoel en over de gehele lijn ook consistent kwalitatief. En mum is van een andere wereld en ligt me ook enorm. Sfeervol, omineus en toch boeiend.

Laatst bewerkt:
Iemand een idee wat de beste blackgaze albums zijn om eens te luisteren (ik neem aan Alcest, Jesu, Deafheaven), en specifieker ook wat van Boris ik het best zou luisteren, want hun oeuvre is zo groot.
Deafheaven: Twee essentials: Roads to Judah & Sunbather. Rest is... meh? Laatste plaat was volledig shoegaze, als dat je ding is.

Alcest: Heel persoonlijk, maar luister misschien hun meesterwerken Écailles de Lune / Souvenirs d'un autre monde eerst. Kodama was ook serieus de moeite. Daarna zou ik de meer shoegaze achtige platen (Les Voyages de l'âme en Shelter) checken.

Boris is lastig om aan te raden, bijna iedere plaat heeft een andere stijl.

De drie meest bekende albums van The Radio Dept. Loveless van MBV en Nowhere van Ride herbeluisterd. Verder geluisterd

Lenny Valentino - Uwaga! Jedzie Tramwaj (2001): 9/10
Magdalena Bay - A Little Rhythm and a Wicked Feeling (2020): 7/10
Katie dey - Urdata (2021): 6/10

Deze raad ik zeker aan. Pools dream pop album met slowcore/post-rock invloeden, klinkt soms als Sigur Ros en ook soms/vaker zelfs als Radiohead. Beste Poolse album dat er is denk ik.

Vertaling van het album is denk ik: Opgepast! Er passeert een tram.

Terug
Bovenaan