My EDC (Every day carry)

Dit zit er standaard in mijn tas:

- kleine portefeuille
- bos sleutels met alarm fluitje
- gsm
- pijnstillers
- maandverband/tampons
- pakje zakdoekjes
- pen
- Haarelastiek
- badge van het werk
- Mondmasker
- bril

Als ik zonder mijn parter buiten ga en iets meer ga dan dan even naar de winkel ofzo neem ik ook nog mee aangezien ik dan gebruik maak van het openbaar vervoer:

- koptelefoon
- boek
 
Portefeuille met cash.
Gsm
Ne zakdoek (optioneel)
Autosleutel
Enorme sleutelbos waar ik zowat elke bouwmachine mee gestart krijg.
 
Hoi iedereen,

Ik zat onlangs op youtube in de rabbithole van EDC (Every day carry). Het concept is vrij simpel. Wat draag jij dagelijks mee? Gaande van GSM tot portefuielle tot pocketknives, ... Ik vond het eigenlijk een vrij plezant topic om te zien wat er allemaal op de markt is, wat mensen allemaal meezeulen en wat ik zelf allemaal meezeul. Het heeft me ook al leuke ideeën opgeleverd, nieuwe merken en zaken die ik wel zou durven bestellen.

Het mijne is vrij simpel:
- Iphone SE2 (2020) met een Spigen-hoesje.
- Secrid Twinwallet vintage Cognac
- Orbitkey "Key Organiser" in de Orbikey vs Crumpler versie.
- Oakley Holbrook Valentino Rossi GP Signature Series
- Garming Venu V1 Black

On the list:
Leuke pocketknife: aan het kijken naar de Civivi Baby Banter
Functionele 'Musketon' om sleutels veilig aan de broek te hangen en in de achterzak te steken.
Leuke brillendoek om ook fotografielenzen, zonnebrillen, computerschermen, ... mee af te kuisen.

Ik vond dit een zodanig leuk topic dat ik er wel een thread wel aan wijden. So, what's you EDC?
Geniale manier om uit te zoeken wie hier nu de vrouwen op BG-zijn!

Hier smartphone, portefeuille en sleutels. Smartwatch en een armbandje.

Vroeger nog rondgelopen met een heuptas om alles in te steken. De vrouw heeft beslist dat ik dat toch niet mooi vind en ik het mooier vind om dat in mijn broek te steken.
 
Broek
Links vooraan: sleutels (en andere losse rommel die ik onderweg opschaar)
Rechts vooraan: (stoffen) zakdoek en gsm
Rechts achteraan: portefeuille

Verder nog een Apple Watch.

Zoek alleen nog een nieuwe portefeuille (genre slim wallet) want de mijne is aan 't begeven. Had tijdje terug een Trove Coin Caddy besteld, maar die is Bpost "kwijtgespeeld", dus daar waag ik me niet meer aan.
 
Broek
Links vooraan: sleutels (en andere losse rommel die ik onderweg opschaar)
Rechts vooraan: (stoffen) zakdoek en gsm
Rechts achteraan: portefeuille

Verder nog een Apple Watch.

Zoek alleen nog een nieuwe portefeuille (genre slim wallet) want de mijne is aan 't begeven. Had tijdje terug een Trove Coin Caddy besteld, maar die is Bpost "kwijtgespeeld", dus daar waag ik me niet meer aan.

Zoals hier al een paar keer aangehaald is de Secrid wel echt een toppertje. kaarten, wat cash en het hoogst nodige. Neemt niet veel plaats en ziet er ook nog eens goed uit.
 
iPhone 11, portefeuille en horloge.
Mijn auto heeft geen fysieke sleutel en de huissleutels blijven in de auto liggen, makkelijker wordt het niet.

Awel ja ik weet zelfs niet wat dat hierboven allemaal is. Portefeuille hier ook wel zo een Secrid-wallet. Wat een aankoop.

Die secrid was voor mij toch ook een serieuze lifechanger. Gedaan met op een portefuielle te zitten.

Zoals hier al een paar keer aangehaald is de Secrid wel echt een toppertje. kaarten, wat cash en het hoogst nodige. Neemt niet veel plaats en ziet er ook nog eens goed uit.
Ik snap eigenlijk niet goed wat het grote voordeel van zo'n Secrid is?
Ik gebruik nog steeds zo'n klassieke lederen portefeuille waarin ook enkel kaarten en cash passen. ID, 4 bankkaarten, DKV-kaart en enkele visitekaartjes. Ook zeer miniem dus, maar zo'n klassieke portefeuille is tenminste nog enigszins flexibel waardoor die comfortabel in je broekzak past, zo'n Secrid is toch stijf en ongemakkelijk? :unsure:
Enlighten me!

Ik wacht vooral op het moment dat we zonder portefeuille kunnen. ID en rijbewijs op gsm en betalingen ook volledig mobiel. Dat laatste kan in theorie al, maar in praktijk vormt dat (in België) toch nog een probleem...
 
't is te zien waar ik naartoe ga.

Op wandel met de hond: huissleutels, gsm en (een stoffen :coolbrows:) zakdoek
Ergens anders: hetzelfde + portefeuille en autosleutel indien met de auto.

Zo'n Secrid ziet er mij nu niet echt praktisch uit, mijn gewone leren portefeuille is dan precies wel soepeler.
't scheelt vooral veel als je daar niet teveel muntgeld in steekt, dan blijft dat redelijk dun.
Klantenkaarten heb ik niet bij, die steek ik allemaal in een app op de smartphone.
 
Ik snap eigenlijk niet goed wat het grote voordeel van zo'n Secrid is?
Ik gebruik nog steeds zo'n klassieke lederen portefeuille waarin ook enkel kaarten en cash passen. ID, 4 bankkaarten, DKV-kaart en enkele visitekaartjes. Ook zeer miniem dus, maar zo'n klassieke portefeuille is tenminste nog enigszins flexibel waardoor die comfortabel in je broekzak past, zo'n Secrid is toch stijf en ongemakkelijk? :unsure:
Enlighten me!

Vroeger had ik ook een klassieke portefeuille. Een dozijn klantenkaarten, los van de bankkaarten. Kilo's kleingeld, hier en daar nog wat visitekaartjes en een hoop brol. Zoals bij de meesten zat die in de achterzak, waardoor ik er vaak opzat en last kreeg van bekken en rug.
(Lees: een hele tijd geleden, toen de smartphones nog niet zo hip en trendy waren en ze nog netjes in de broekzak bleven zitten. In tegenstelling tot nu gooit iedereen zijn inboedel op tafel als men gaat zitten).
Die secrid heeft er dus voor gezorgd dat ik alles heb kunnen herleiden tot enkele belanglijke kaarten, minimaal cash en het hoogstnodige.
Al de rest van de klantenkaarten heb ik in een app op mijn GSM gestopt, even handig.
Dit alles gaat een voorzak in waardoor ik al een heel pak lichter ben en mijn bekken/rug me heel dankbaar is.
 
Ben al even aant kijken naar compacte wallets, bv die secrid. Twijfel enkel tussen een miniwallet of twinwallet. Vind qua design meer goesting bij de mini maar zal mogelijks plaats te kort hebben. Zeker 5 of 6kaarten met chip (bescherm je rijbewijs en pas ook?) En dan nog wat gewone kaarten die ik soms nodig heb (abo's, kids-id, ...)
 
Ben al even aant kijken naar compacte wallets, bv die secrid. Twijfel enkel tussen een miniwallet of twinwallet. Vind qua design meer goesting bij de mini maar zal mogelijks plaats te kort hebben. Zeker 5 of 6kaarten met chip (bescherm je rijbewijs en pas ook?) En dan nog wat gewone kaarten die ik soms nodig heb (abo's, kids-id, ...)
Ik gebruik de mini al 6 jaar. Topding. Helpt je keuzes te maken in de kaarten die je meesleurt.
 
Zoals hier al een paar keer aangehaald is de Secrid wel echt een toppertje. kaarten, wat cash en het hoogst nodige. Neemt niet veel plaats en ziet er ook nog eens goed uit.
Alright, heb me ne Miniwallet besteld. Is exact wat ik zocht. :wink:
 
Dit begint hier meer en meer het secrid reclametopic te worden. :laugh:

On a serious note: mijn broekzakken zitten ook altijd vol (lege) kakzakjes (voor de honden), dus dat ga ik ook meetellen.
 
Terug
Bovenaan