My EDC (Every day carry)

Linksvoor:
  • iPhone XS zonder hoesje of protector. Ge moet dat maar niet laten vallen.
  • Secrid portefeuille met naast mijn kaarten ook altijd ergens tussen de 10 a 25 euro. Op sommige plaatsen kan je nog altijd niet met de kaart of contact loos betalen, dus better safe than sorry.
Rechtsvoor:
  • Zakdoek
  • Sleutelbos, auto, huis, werk, etc.
Eigenlijk draag ik sinds Corona nog amper mijn lenzen, dus heb ik gewoon mijn bril op met meekleurende glazen. En rond de pols mijn Apple Watch.
 
Laatst bewerkt:
Aan de pols: Amazfit T-rex Pro (in de week, weekend klassieke chronograaf, in het weekend hoef ik geen meldingen)

Secrid wallet
Poco F4 GT
Autosleutels met daaraan huissleutel (voor het geval de poort of codeslot niet moest werken)
Vape
Zakmes

Welk zakmes heb jij?
Ik ben aan het rondkijken naar een degelijk doch geen super duur zakmes.
Oog is gevallen op Civivi Baby Banter of de Praxis. Ofwel eentje van Gerber, de Paraframe. Ervaring met een beter zakmes?
 
Welk zakmes heb jij?
Ik ben aan het rondkijken naar een degelijk doch geen super duur zakmes.
Oog is gevallen op Civivi Baby Banter of de Praxis. Ofwel eentje van Gerber, de Paraframe. Ervaring met een beter zakmes?
Homeij escape. +/-20 euro bij Adventure, goedkoop ding kwalitatief minder dan diegene die jij opnoemt, maar goed genoeg voor wat ik het gebruik.
 
Samsung galaxy s21 ultra
Sleutels
Leatherman surge
Olight h1r
Knipex cobra mini
Knipex sleutel tang mini
Schroevendraaier geïsoleerd 4mm en 2.5mm
Pica marker
Assortiment fiber dichtingen
Assortiment wagos
Pluggen en vijzen
 
@Brecht another Leatherman buddy. Ik kan eigenlijk echt niet meer zonder dat ding
In mijn "gewone" kleren zit een charge tti, de surge in mijn werk kleren. Heb dat al zo lang ik mij kan herinneren altijd bij, vroeger was het een victorinox outrider of iets dergelijks.
Denk wel dat ik al aan mijn 4de surge zit ofzo. Na een tijdje komt der spel op, of slaag ik er in om iets af te kraken ofzo :unsure: zo al de grote platten afgekrakt, en die priem ziet soms ook af.
 
man-grabbing-his-gun-front-view-picture-id990958458


Pas op voor uw flosj hé
 
- GSM (versleten ding)
- Zakdoek
- Huissleutels indien niet met de auto, anders liggen die in de auto
- Autosleutels indien weg met de auto
- Portemonnee met alle kaarten in
 
Als ik ga wandelen:
- huissleutels
- gsm met pas en bankkaart in de hoes.

Als ik "ergens naar toe moet":
Handtas met
- zonnebril op sterkte
- medicijnzakje (dafalgan, diclofenac, sumatriptan en zyrtec)
- balpen
- oordopjes
- oortjes
- kleurpotloden en mini kleurboekje voor de dochter
 
- GSM (versleten ding)
- Zakdoek
- Huissleutels indien niet met de auto, anders liggen die in de auto
- Autosleutels indien weg met de auto
- Portemonnee met alle kaarten in

zijt gij een van de 5 mensen in belgië die nog met een stoffen zakdoek rondloopt?
 
Portefeuille & gsm (iPhone SE voor de geïnteresseerden onder ons) + sleutels heb ik altijd mee als ik buitenhuis ben. Doorgaans ook een bril (ik kan voldoende zien zonder, dus ik vergeet'm wel eens, om dan de rest van de dag als een geconstipeerd konijn rond te lopen als ik iets moet lezen dat 5 meter van mij staat). Ook altijd 10-15€ cash, "voor in't geval van", en wat klein geld voor als ik een emergency-kakske moet doen.

Als ik ergens met het openbaar vervoer naar toe ga: + Tolino e-reader in een satchel, in de zomer een fles met water (0.5l). Vaak zwerft daar ook wel ergens een balpen in rond. In iedere jas zit sowieso een balpen en een zakdoek.

Als ik ga fietsen: staat een zakje op mijn fiets met daarin een binnenband, bandenpluggen, fietspompje, CO²-cartouche, multitool (geen Leatherman, hoewel ik er wel eentje heb, is dat toch wat te bulky voor de fiets) en een klein flesje smeermiddel voor de ketting.
 
Ik draag alles in een handtas en zal nooit iets mijn broek of jaszak steken dus in een handtas zit;
- gsm sws
- portemonnee enkel voor rijbewijs, id kaart en bankkaarten (alle andere kaarten heb ik op app)
- sleutels (auto+thuis) en 1 klein sleutelhangertje
- handcrème van rituals
- lippenbalsem van H&B
- pennenzakje met mondkapjes
- handgel
- vochtige doekjes
- zakdoekjes
- bril
- tasje met extra lenzen en lenzenvloeistof
- EHBMUO tasje ( eerste hulp bij make up ongevallen met daarin o.a.mascara, lipgloss en bronzer)
- klein tasje met paracetamol, buscopan, pleisters, maandverband etc..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan