My EDC (Every day carry)

Aan de pols: Amazfit T-rex Pro (in de week, weekend klassieke chronograaf, in het weekend hoef ik geen meldingen)

Secrid wallet
Poco F4 GT
Autosleutels met daaraan huissleutel (voor het geval de poort of codeslot niet moest werken)
Vape
Zakmes

In de tijd van skaterbroeken
Sowieso vaak paar flesjes of halveliters, portefeuille, zakmes, sleutels met veel te veel sleutelhangers, GSM, pennen en allerlei papierprularia, zakdoeken, losse munten.

Tegenwoordig smartphone, sleutels en portefeuille en dat vind ik al te veel. De smartphone wordt binnenkort een gewone "domme" GSM zonder al die apps en onnodige zever dus gaat ook wat plaats besparen.

Ik begrijp niet waarom zoveel mensen een zakmes willen meepakken.

Letterlijk nog nooit in mijn leven gedacht toen ik onderweg was: Doeme toch, had ik nu maar een zakmes bij

Hangt er van af wat ik ga doen, de enige constante die ik altijd in mijn broekzakken draag zijn meerdere papieren zakdoekjes :unsure:

Letterlijk nog nooit in mijn leven gedacht toen ik onderweg was: Doeme toch, had ik nu maar een zakmes bij
Indertijd was het handig omdat het een flesjesopener, zakmes, schaar, schroevendraaier en nog vanalles mix was.

Appeltje eten
Dozen openen
Pintje opentrekken
Los schroefje vastzetten

En het model dat ik op zak heb is een "escape knife".
Gordel-doorsnijder
Raam-breker

Dingen die je hoopt nooit nodig te hebben, maar ook handig om van die kunststof-strips rond pakketten te openen.

Gewoon een handig tooltje dat af en toe van pas komt.
Het is niet dat ik met een Rambo-mes rondloop.

En hoe krijgt je uw rijbewijs daarin? (Zo een papieren)

Ik heb bijna 20 jaar mijn papieren versie gehad, tot we op vakantie in de VS bij het huren van de auto eens een bedenkelijk kijkende verhuurder hadden die niet goed snapte waarom zo'n gedateerde foto in Europa nog legaal was. Was daar moeilijk over aan 't doen.
Toen ik thuis kwam toch maar eens zo'n bankkaart-versie gaan halen.

Maar je kan er inderdaad dingen geplooid in steken. Het heeft plaats voor 6 afgeschermde kaarten, dat is hier ID-kaart, rijbewijs en 4-tal bankkaarten. En dan onbeschermd nog een kaart of 2 (heb een badge op 't werk). En paar briefjes geld. Voor de rest heb je eigenlijk weinig nodig.

Ik heb bijna 20 jaar mijn papieren versie gehad, tot we op vakantie in de VS bij het huren van de auto eens een bedenkelijk kijkende verhuurder hadden die niet goed snapte waarom zo'n gedateerde foto in Europa nog legaal was. Was daar moeilijk over aan 't doen.
Toen ik thuis kwam toch maar eens zo'n bankkaart-versie gaan halen.

Maar je kan er inderdaad dingen geplooid in steken. Het heeft plaats voor 6 afgeschermde kaarten, dat is hier ID-kaart, rijbewijs en 4-tal bankkaarten. En dan onbeschermd nog een kaart of 2 (heb een badge op 't werk). En paar briefjes geld. Voor de rest heb je eigenlijk weinig nodig.
Ik betaal nog zéér zelden met cash, ik ben blij dat ik niet meer moet rondlopen met een veel te zware portefeuille vol kleingeld. Alleen de lokale Chinees accepteert geen bancontact, maar volgens mij is dat vanaf vandaag verplicht?

Ik gebruik mijn Leatherman elke dag al is dit wel meer dan een zakmes

Heb mijn oud rijbewijs ook een paar jaar netjes geplooid erin gestoken.
Moet er zelden uitgehaald worden, dus het is niet dat het er na een tijd als een vod uit gaat zien.

ID-rijbewijzen(gewoon+ADR)-tankkaart-credit/debet kaart en wat cash voor waar elektronisch niet kan.
Eigenlijk zeer miniem, terwijl de portefeuille vroeger uitbulkte met prullen die je toch nooit gebruikt.

Ik betaal nog zéér zelden met cash, ik ben blij dat ik niet meer moet rondlopen met een veel te zware portefeuille vol kleingeld. Alleen de lokale Chinees accepteert geen bancontact, maar volgens mij is dat vanaf vandaag verplicht?
Ha tiens, klopt blijkbaar. Had dat nog niet gehoord van die verplichting. Da's goed nieuws, ik ken er toch nog een paar die het tot enkele weken terug niet deden.

Terug
Bovenaan