Muzikanten van BeyondGaming?

ooit begonnen met elektrische gitaar, later geswitched naar bas (totaal niet omdat bas gemakkelijker is hoor :unsure: :unsure: )

speel bas in Monads: https://monads.bandcamp.com/album/iviiv
maar dat ligt ondertussen ook al een paar jaar stil, laatste optredens waren in 2015.

Ook sporadisch live bas verzorgt bij Toorn: https://detoorn.bandcamp.com/
maar ook daarvan was het laatste optreden in 2015.

dus de laatste 6 jaar zitten mijn instrumenten vooral stof te verzamelen eigenlijk.

Toorn en de beginperiode van Monads zijn samen met @Cerulean hier.
 
Ik wou tijdens mijn tienerjaren eigenlijk drummer worden, maar wegens plaatsgebrek ben ik gitaar beginnen spelen toen ik 18 was, in 2003.
In 2004 even bij Notion Left gespeeld, dat snel uiteengevallen is. Met de drummer van Notion Left heb ik meteen daarna Sentience opgericht. De muziek die ik voor Sentience geschreven heb, ligt mij nog steeds het meest nauw aan het hart, maar van Sentience zelf is eigenlijk nooit iets gekomen omdat we geen zanger vonden, buiten een twintigtal demo opnames.
In 2002 (voor ik zelf al speelde dus) ontdekte ik 2 bands die al snel uitgroeiden tot mijn favoriete Belgische bands: Tim's Favourite en Kludde. Ik was dan ook erg vereerd toen ik in 2006 gevraagd werd als gitarist voor Kludde en in 2011 als bassist voor Tim's Favourite.
In 2007 heb ik Toorn opgericht, een solo-black metal project, dat eigenlijk ontstond als Nargaroth tribute/parodie (ja dat kan :p) maar al snel uitgroeide tot iets serieus als mensen erg enthousiast bleken over het potentieel. De nummers Galgenberg en Paria hadden oorspronkelijk een andere (vunzige) tekst die over mijn toenmalig lief ging :unsure:
Met Toorn nam ik twee albums op: Galgenberg (2009) en Kronieken van het Einde (2012). In het tweede album heb ik drie oude Sentience nummers herwerkt.
Tussen 2006-2010 zat ik ook een coverband met mijn vader (ik als lead-gitarist en hij als zanger/gitarist), en dat begon met covers van Pink Floyd, REM, RHCP, etc, maar ik ben daarmee gestopt toen men nummers begon te introduceren als Torn van Natalie Imbruglia. Not my cup of tea.
In 2011 richtte ik samen met toenmalige live-gitarist van Toorn de doom band Monads op. Daar kwam inderdaad al snel Obi-Jan als bassist bij. 1 demo album opgenomen en in 2014 gestopt.
Met Kludde ook twee albums opgenomen. In den Vergetelheid (lead gitaar, 2008) en In de Kwelm (lead gitaar, vocals, 2019).
Verder ben ik zelf ook live/sessie-muzikant geweest bij Zaphayael, Kilte en Trancelike Void.
Jaren geleden was ik het derde Toorn album aan het opnemen, en is mijn harde schijf gecrasht. Sindsdien eigenlijk niet meer de moed gevonden om te herbeginnen. Momenteel wordt de derde Kludde full-length opgenomen.

Heb een Youtube kanaal met o.a. wat eigen muziek en covers: https://www.youtube.com/user/Ceruleannn/videos
En Tim's Favourite (waarmee ikzelf enkel We, the Willing heb opgenomen), Toorn en Kludde staan op Spotify.
 
Priceduifkes zijn awesome! Verschillende cd’s hiervan liggen. Denk dat wij ook wel al eens het podium hebben gedeeld.
Ik speel er nu 3 jaar bij, de originele bassist/zanger heeft een ongeluk gehad waardoor het nu moeilijk blijft om te bassen.
Mr ik ken de mannen (en de band) wel al heel lang ;) Over welke bands gaat het bij u?
 
Ik speel gitaar. Dit is mijn groep: https://drakon-prizrak.com

Muziekclipke dat we in april dit jaar hebben opgenomen:

De max! Ik zat eerst te denken van heh? Waarom is die website zo raar. Maar op jullie facebook zie ik dat het in Tokyo te doen is. :biglaugh: Treed je veel op? 'T is wel een beetje raar om een drummer traditional grip te zien spelen op dat soort muziek. x)
Bassist (en een beetje piano, drum en gitaar) en al veel te lang zonder band :headshake:

Het is eigenlijk géne vette he qua bands die naar volk op zoek zijn. 10 jaar geleden leek mij dat veel meer te leven via humo en vi. Zijde dan nog actief op zoek?
maar sinds kort heb ik gitaar weer opgepikt en hoop ik de discipline van ervoor weer te vinden.
Yep, 't is moeilijk soms he om de tijd te kunnen maken. Khoor er veel dat zeggen, en al even veel die zien hoe fucking veel muzikanten aan hun skills moeten oefenen. Maar bon chance!

een half "jaarloon" aan zakgeld uitgeven om een slecht gemixte demo op te nemen in een louche studio, ...
Ahaha, da's een ook zo bekend gevoel. En dan tijdens het maken van dienen demo denken dat het de shit is, tot ge mensen laat luisteren en zelf hoort dat het een beke meh is. :D
 
Alles te vinden op Spotify moest je willen :)
Midnight souls moet wel te max geweest zijn om wa op te geven precies! Give me hope is wel mijn favorietje van alle nummers van alle bandjes samen. Echt nog nice bezig eigenlijk!
"Ah, gaat ge uw deuntjes weer spelen?".
Haha, wel, kijk, zou je der achteraf gezien meer tijd in willen gestoken hebben om wel bvb wat meer met bands op te treden?

Heb een Youtube kanaal met o.a. wat eigen muziek en covers: https://www.youtube.com/user/Ceruleannn/videos
En Tim's Favourite (waarmee ikzelf enkel We, the Willing heb opgenomen), Toorn en Kludde staan op Spotify.
Dayum, hevig :D Galilei was a believer is echt wel nog een goeike! Ge hebt ook echt wel een mooie cleane zangstem gelijk bij Day op uwe youtube! Nice ^^



De max wel, ik had niet verwacht dat er zoveel muzikanten zaten hier!
 
Ik speelde van 2011 tot 2019 in een bandje en ben toen een tijdje in Kazachstan gaan wonen. Nu ik terug ben heb ik zowa de vrijheid om nieuwe keuzes te maken en ben ik een beke aan het radicaliseren op muziekvlak. Ik oefen elke dag drums en zit ook met mijzelf te jammen, lyrics te schrijven enzovoort. Maar ben nu stilletjesaan mijn home cinema, computer en al dat soort gedoe aan het verkopen om te vervangen met nen bas, gitaar, keys enzovoort,... om wat meer in het songwriting te verkennen.

Voor een preselectie van een auditie voor een conservatorium twee weken terug wel nog wat video's gemaakt,... voor de curieuzeneuzen System (Waarschuwing, ik heb wel chronische drummerface)
 
De max! Ik zat eerst te denken van heh? Waarom is die website zo raar. Maar op jullie facebook zie ik dat het in Tokyo te doen is. :biglaugh: Treed je veel op? 'T is wel een beetje raar om een drummer traditional grip te zien spelen op dat soort muziek. x)
Bedankt. Wij zijn idd in Tokio gebasseerd. Er staat bovenaan op de website wel een grote knop "English" he. :biglaugh:

Pre-corona deden wij gemiddeld twee optredens per maand. Soms meer. Dan met corona is dat een pak minder geworden en zijn we ook een tijd gestopt met optreden om ons op de opname van ons eerste EP te concentreren. Dit jaar hebben we nog een paar keer live gespeeld maar nu ligt het stil. De bassiste had ook even een paar dingen in haar privéleven waar ze komaf mee moest maken.

Nu zijn we van plan om in maart een terug een show te organiseren met bevriende groepen en ook een aantal gastmuzikanten uitnodigen om met ons mee te spelen. Hopelijk gooit corona niet opnieuw roet in het eten. In Japan zijn de cijfers nu heel laag maar omicron zal hier binnenkort ook wel komen opdagen.

Den drummer is eigenlijk een jazzman en speelt voor het eerst in een metalgroep zonder echt iets van het genre te kennen. Toen we begonnen deed em matched grip maar op een bepaald moment heeft em dat veranderd naar traditional grip. De eerste opname daarmee klonk ook te zwak en hebben we moeten herdoen. De bassiste en ik vroegen toen eerst om terug naar matched grip te gaan maar dat wou/kon hij niet. Uiteindelijk heeft hij bewezen dat hij met traditional grip ook hard kan slaan. :) Hem een ander snare geven (Ludwig Black Beauty 5") hielp ook.
 
Begonnen met elektrische gitaar op mijn 16de, en nu bijna 20 jaar later redelijk trots op de verzameling acoustische en elektrische schoonheden in huis. Maar dat materiaal ligt nu vooral schoon te blinken, want muziek spelen is sinds ik in Barcelona woon volledig naar de achtergrond verdwenen. Heb hier nog een hoop pedals liggen die ik wss nooit meer aanraak, maar ook nooit of te nimmer ga verkopen. Ergens wel zonde, want op mijn looper staan nog enorm veel creaties waar niks mee gedaan wordt.

Ook goeie tijden gehad in mijn eerste 'metal' bandje. Hoewel we eigenlijk gewoon een bende gefrustreerde stoners waren, hebben ze toch met Morda samengespeeld op het lokale boerenfestival. Oh yeah. En toen dat uiteenviel, heb ik lang nog gewoon wat gejamd met maten - maar daar is uiteindelijk niks meer van gekomen. Ik haalde wel nog plezier uit bijvoorbeeld post-rock songs spelen tijdens de trouw van een goede vriend.
 
Welke band?

verleden
Drummer: Midnight Souls, Newmoon

huidig
Drummer: Prince Beastly
Bassist: Priceduifkes

Alles te vinden op Spotify moest je willen :)
Aha, de Fets! Niels hier, ben u op Facts nog tegengekomen met den Toon. In Nijlen probeer ik nog eens af te komen!

Ik drum zelf bij de Wallaroos (rocknroll punk), Cashmere Ransom (hiphop) en Falcon Super Runner (speedrock). Ik begin wel ferm te slabakken, kzou het drummen een pak meer moeten onderhouden.

 
Terug
Bovenaan