Muzieknieuws

Ik ga toch ook proberen om een ticket te bemachtigen, was een van mijn allerlievelings bands in mijn jongere jaren. Kan mij ook echt niet schelen of het voor het geld is of ze echt buddy buddy zijn, zolang de tickets relatief schappelijk zijn (aka geen enkele honderden of duizenden euro's) is het mij eender.

Het leven is keuzes maken en sinds een jaar of 2 laat ik die optredens waar je meer dan €100 voor een artiest/band toch aan mij passeren. Is dat soms met pijn in het hart? Absoluut.

Ik ga toch ook proberen om een ticket te bemachtigen, was een van mijn allerlievelings bands in mijn jongere jaren. Kan mij ook echt niet schelen of het voor het geld is of ze echt buddy buddy zijn, zolang de tickets relatief schappelijk zijn (aka geen enkele honderden of duizenden euro's) is het mij eender.
Begrijp ik volledig. De Noordzee oversteken is voor mij een zee te ver maar als ze op Werchter zouden spelen ga ik zonder twijfel.

Ik ga geen ticket proberen te bemachtigen tenzij ze hier in de buurt spelen, maar ik heb Oasis altijd wel kunnen appreciëren.

Ik had iets gelezen van 118 €/100 £ maar of dat de minimumprijs is of zoals bij Ac/Dc 1 tarief voor elke plaats weet ik niet. Hou er rekening mee dat banken soms ook een commissie vragen als je iets in de UK besteld en dus in Ponden. Tenzij je 1 van die shows in Dublin wilt doen, indien nog niet daar geweest heel leuke stad.

Ik ben verre van een grote Oasis fan maar hun passage in 2009 op Werchter staat in m'n geheugen gegrift als één van mijn favoriete optredens ooit.

Enorm zalig optreden toen ja, vooral dankzij het feit dat er veel Britten toen in het publiek aanwezig waren (zeker waar wij stonden) wat echt wel voor een zalig sfeertje zorgde. Dat ik hen toen aan het werk zag (en ook al in Vorst eerder dat jaar) doet me serieus twijfelen of ik hen nog wil zien of toch gewoon de herinneringen van toen gewoon koester, weet niet of zo'n reünieconcert daar nog aan zou kunnen tippen. Al kriebelt het ergens natuurlijk wel... Maar een al te zotte prijs ga ik er sowieso niet voor betalen. In het beste geval wordt het eventueel gewoon heen/terug Dublin zonder overnachting zodat het totaalplaatje niet peperduur wordt, honderden euro's wil en ga ik er alleszins niet aan spenderen. Als de sfeer onderling "ok" blijft dan zal de tour hoogstwaarschijnlijk ook wel Europa en dus België aandoen de zomer nadien.

Tuurlijk is het voor het geld.
Lig ik er wakker van? Begot nee zolang het "schappelijk" is qua prijs, al weet je ook dat er met €30 niet gaat geraken voor een ticket.
Als je al aan een ticket geraakt.

Voor mijn part kloppen ze iedere dag op elkaars muil na wat teveel gin tonics en neussnoepjes, als de show maar goed is.

Het leven is keuzes maken en sinds een jaar of 2 laat ik die optredens waar je meer dan €100 voor een artiest/band toch aan mij passeren. Is dat soms met pijn in het hart? Absoluut.
Volledig mee akkoord. Fugees was bv ook €79 om bovenaan op het balkon te gaan zitten, €100 voor middenplein. Straks moeten we nog toegeven dat Werchter zeer goedkoop is.

Ik had tickets gekocht voor Rage Against the Machine in Sportpaleis enkele jaren geleden. Dat was ook voor een heuse woekerprijs. Jammer voor Zach en zijn voet, jammer dat de tour moest stoppen, jammer dat de band waarschijnlijk nooit meer zal samenkomen en dus ook voor de fans die hen nooit live aan het werk zagen. Maar vond ik het jammer om die 100+ EUR terug op mijn rekening te zien verschijnen? Awel, nee. Zeker aangezien hun vorige passage in Belgie, anno 2008 en met voorprogramma van Saul Williams en Serj Tankian, ergens in de dertig euro kostte voor een ticket. Dat optreden, moshpit extraordinaire en een van mijn favoriete shows ooit, hou ik in mijn hart en in mijn hoofd.

Awel, nee. Zeker aangezien hun vorige passage in Belgie, anno 2008 en met voorprogramma van Saul Williams en Serj Tankian, ergens in de dertig euro kostte voor een ticket. Dat optreden, moshpit extraordinaire en een van mijn favoriete shows ooit, hou ik in mijn hart en in mijn hoofd.

Ik stond toen frontrow in het Sportpaleis :love:

De dag voordien had ik ze op Pinkpop gezien :D

Ik stond toen frontrow in het Sportpaleis :love:

De dag voordien had ik ze op Pinkpop gezien :D

giphy.webp

Voor Bohse Onkelz op de hockenheimring in 2015 toch ook iets meer dan €100 betaald. Was wel met camping inbegrepen.
Concert was ook in een mum van tijd uitverkocht.
Was het achteraf wel waard. Meer dan 100 000 man voor 1 band. Iedereen meezingen constant, bengaals vuurwerk,...

Dusja uitzonderlijk cava, maar als ze allemaal zoveel beginnen kosten ist njet.

Goedkoopste tickets voor Oasis zouden €90 zijn naar verluid.

Voor Bohse Onkelz op de hockenheimring in 2015 toch ook iets meer dan €100 betaald. Was wel met camping inbegrepen.
Concert was ook in een mum van tijd uitverkocht.
Was het achteraf wel waard. Meer dan 100 000 man voor 1 band. Iedereen meezingen constant, bengaals vuurwerk,...
Wtf, zijn die zo populair? 100k man voor 1 band is sowieso uitzonderlijk (ik ken ze zelfs niet, nooit van gehoord)

Goede omzetdag wel 100.000.000 €

Wtf, zijn die zo populair? 100k man voor 1 band is sowieso uitzonderlijk (ik ken ze zelfs niet, nooit van gehoord)

Goede omzetdag wel 100.000.000 €
Das zo een band, die in Duitsland en Oostenrijk ook nog enorm populair is en erbuiten haast nada.

Kzou zelfs durven zeggen dat ze in Duitsland populairder zijn dan bv Rammstein.
Wat een enorme prestatie is ook voor hen gezien hun beginjaren. Begonnen als punk/oi! band en hun eerste platen zijn nog altijd verboden in Duitsland (werden ook uitgebracht op het foute rock-o-rama records).
indexering kwam er vanwege "aanzetten tot geweld en haat" vanwege nrs zoals Stolz, Fussball & Gewalt, Deutschland (over een verenigd duitsland zingen in tijden dat het nog west en oost was, was nu niet bepaald welkom)
Later uitgegroeid tot de voortrekkers van de "deutschrock".
Enorme aanhang onder voetbalsupporters ook wat het bengaals vuurwerk verklaart.

Lange tijd gestopt wegens enorme alcohol en drugs verslaving van de zanger (die nu overigens volledig clean is)

Geniale is ook dat ze nul steun krijgen vanuit de media, om dan zo een status te krijgen maakt ze toch dat tikkeltje specialer
dit is 1 van hun populairste nummers, is van toen dat optreden.
Bij begin van nr erna is er een goed overzicht van de massa toen.

Ach kan er blijven over doorgaan, 1 van mijn favoriete bands geworden door de jaren.

Terug
Bovenaan