Hoe ze hem aan het impersonaten waren voor politiek gewin.
Totaal geen verassing hoor.
Dat zijn accounts die hem te kakken zetten én die daarbij de TOS overtraden.
Maar voor jou en voor @SithCloud : Waarom hoort dat onder freedom of speech? Voor mij niet. Maar voor een "free speech absolutist" zoals Musk zichzelf noemt, in een land waar ze al een absurd opgerekte definitie hebben van freedom of speech, valt elke uiting onder vrijheid van meningsuiting. En dit is een uiting. Moeilijk is dat niet.

Grappig dat de "free speech absolutist" geen grenzen wil stellen aan wat mensen mogen zeggen, het zou zichzelf immers allemaal reguleren: doordat iedereen mag zeggen wat hij wil en niet beperkt wordt, komt de waarheid altijd naar boven en kan niemand die onderdrukken. Dat is wat hij altijd zegt en was zijn grote kritiek op Twitter.

Maar blijkbaar is zijn "totaal vrije" Twitter toch niet zo totaal vrij. En dan is het extra pijnlijk als je dat moet toegeven met posts waarin je zelf het doelwit was. Dat is voor alles zo, ook voor de moderatie hier. Je kunt het je als "grote moderator" niet permitteren om zélf de kleinzerigste te zijn.

En dan Musk zijn vraag om op de R te stemmen. Oh my god the horror! Stel je voor zeg! Hoe durft hij!
Euh nee. Als je de complete posts leest lijkt het me toch ietwat gematigder dan sommige media willen voorstellen.

De letterlijk post is "To independent-minded voters: Shared power curbs the worst excesses of both parties, therefore I recommend voting for a Republican Congress, given that the Presidency is Democratic."

Dat vertalen naar de Belgische situatie gaat nogal moeilijk maar komt een beetje neer op "Stem links/midden/rechts zodat die extremisten van de PTB & VB niet aan de macht komen".

Als je Twitter nu Rightwing vind dan hoef je je alsnog geen zorgen te maken. De andere grote spelers (google bvb) hebben nog altijd een linkse bias dus de wereld gaat nog niet onmiddelijk vergaan.
Het is geen horror dat Musk vraagt om op de Reps te stemmen. Maar wie hier instapte met het idee dat Musk Twitter ging lostrekken uit het politieke geharrewar en de extreme polarisatie die daaraan vasthangt -wat hij dus ook gezegd had- ziet duidelijk dat dat niet gaat gebeuren.

En voor je zegt dat dit dus niet polariserend is: Misschien niet, op het eerste zicht. Ik zal zo meteen zeggen waarom voor mij wel. Maar zelfs deze gematigde tweet opent het politieke debat en zorgt sowieso weer mee voor koren op die politieke twittermolen. De manier om Twitter daaruit te trekken, is niet door het te blijven voeden.

En je vergelijking met België klopt totaal niet, omdat je drie verschillende mechanismes mist én je vergeet dat de Reps de ene helft van die extremisten zijn. Als je de uitspraak van Musk zou willen vertalen naar een Belgische context, zou je het al ver moeten zoeken, maar past het eerder om te zeggen: Stem federaal op VB en Vlaams op PVDA. Als ze dan moeten samenwerken, beperken ze elkaars uitwas.

Waarom het wél een uitgesproken tweet is: Hij roept op om Congress en Senaat Rep te stemmen, en de facto de president vleugellam te maken. Het fijne idee van "elkaars uitwassen in check houden" kun je ook anders zien (en ìs ook anders) : niemand krijgt iets gedaan en doordat er niet voor één project wordt gekozen, zal het gekissebis de overhand nemen en blijft het knokken voor élke stap vooruit. Waardoor ze voor geen énkel project kunnen gaan.

Edit: Grappig ook wel... Daarvoor was het "kijk, deze paar interne emails kun je misschien zo interpreteren dat sommige hogere medewerkers van Twitter plannen hebben om kant te kiezen in het politieke debat: TWITTER IS EEN LINKS BASTION BLIJF ERVAN WEG".

Nu tweet de grote baas van Twitter letterlijk: "Stem voor de Reps" en dan is het "boehoe, the horror, geen zorgen maken, hoor" 😂

Er staat al in jouw link dat er ook expliciet staten zijn waarbij het wel illegaal is. Dus het zal dan afhangen waar hun head office gevestigd is maar bon

En wat betekent free speech voor jou dan? Want jij komt hier wel wat uit de hoogte doen moet ik zeggen :) . Waarom zou impersonation of het verspreiden van illegale waren daaronder vallen?
Allereerst is het zeker niet mijn bedoeling om hier uit de hoogte te komen doen, dus mijn excuses als dat zo overkwam.

In een samenleving waar absolute vrijheid van meningsuiting geldt, en waar je dus niet gestraft kan worden voor wat je zegt, mag ik me op straat voordoen als agent. Daar mag ik doodsbedreigingen uiten aan politici. Of online links delen naar eender wat. En daar mag ik als werknemer mijn (voormalig) bedrijf bekritiseren. Iets wat Elon Musk overigens niet toelaat in zijn eigen bedrijven. Alsook strenge maatregelen tegen personen die zich uiten als voorstander van een vakbond.

In a major ruling, the NLRB held that Tesla violated employees’ free speech rights by suppressing their ability to support a union drive at work. Musk’s company was so eager to quash free expression, the agency found, that managers created dishonest and pretextual justifications to punish workers who conveyed a pro-union message.

Dus Musk zijn claim dat hij een free speech absolutist is, is absolute onzin. Toch in zaken betreffende zichzelf of zijn bedrijf. Ik heb de indruk dat hij het eerder heeft over het ongestraft beledigen van bv. transgender personen of bepaalde bevolkingsgroepen.

Interessante draad van de oprichter van Bellingcat, die stelt dat 8$ per maand een koopje is voor staatsagencies om propaganda te verspreiden, gezien die budgetten hebben van tientallen miljoenen $. Voor nog geen 10% van hun budget, kopen ze een blauw-vinkjesleger van 10.000 accounts sterk, die dankzij de nieuwe algoritmes bovenaan de feeds verschijnen en meer aandacht krijgen.

Interessante draad van de oprichter van Bellingcat, die stelt dat 8$ per maand een koopje is voor staatsagencies om propaganda te verspreiden, gezien die budgetten hebben van tientallen miljoenen $. Voor nog geen 10% van hun budget, kopen ze een blauw-vinkjesleger van 10.000 accounts sterk, die dankzij de nieuwe algoritmes bovenaan de feeds verschijnen en meer aandacht krijgen.
Mehhh, moeten ze al verschillende bank accounts zitten aanmaken, nog genoeg volgers krijgen.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik denk dat het veel makkelijker gaat zijn om te paper trailen want nu zit er telkens een daadwerkelijke betaal account achter.

Dat zijn accounts die hem te kakken zetten én die daarbij de TOS overtraden.
Maar voor jou en voor @SithCloud : Waarom hoort dat onder freedom of speech? Voor mij niet. Maar voor een "free speech absolutist" zoals Musk zichzelf noemt, in een land waar ze al een absurd opgerekte definitie hebben van freedom of speech, valt elke uiting onder vrijheid van meningsuiting. En dit is een uiting. Moeilijk is dat niet.

Grappig dat de "free speech absolutist" geen grenzen wil stellen aan wat mensen mogen zeggen, het zou zichzelf immers allemaal reguleren: doordat iedereen mag zeggen wat hij wil en niet beperkt wordt, komt de waarheid altijd naar boven en kan niemand die onderdrukken. Dat is wat hij altijd zegt en was zijn grote kritiek op Twitter.

Maar blijkbaar is zijn "totaal vrije" Twitter toch niet zo totaal vrij. En dan is het extra pijnlijk als je dat moet toegeven met posts waarin je zelf het doelwit was. Dat is voor alles zo, ook voor de moderatie hier. Je kunt het je als "grote moderator" niet permitteren om zélf de kleinzerigste te zijn.
Ik denk dat ik uw initiele vraag daar niet goed snap. Hij heeft rules op zijn platform, die zijn gebroken. Hij doet whatever the fuck em wilt op zijn platform. Als hij zegt "hier is de TOS en daarbuiten mag je zo goed als alles - binnen het wettelijke - zeggen", lijkt me dan toch dat hij zichzelf niet tegenspreekt?

Mehhh, moeten ze al verschillende bank accounts zitten aanmaken, nog genoeg volgers krijgen.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik denk dat het veel makkelijker gaat zijn om te paper trailen want nu zit er telkens een daadwerkelijke betaal account achter.

Waarom zouden ze verschillende betaalaccounts moeten aanmaken? Het hele punt van Musk is toch dat bots en trolls NIET gaan betalen, dus de blauwe vinkjes by default safe zijn om te volgen. Dezelfde betaalaccounts op zich zijn niet verdacht. Hoeveel bedrijven, organisaties, families, etc zullen dezelfde betaalgegevens gebruiken? Gaat Musk met zijn gedecimeerd personeel dat allemaal natrekken?

Ik denk dat ik uw initiele vraag daar niet goed snap. Hij heeft rules op zijn platform, die zijn gebroken. Hij doet whatever the fuck em wilt op zijn platform. Als hij zegt "hier is de TOS en daarbuiten mag je zo goed als alles - binnen het wettelijke - zeggen", lijkt me dan toch dat hij zichzelf niet tegenspreekt?
Maar ‘binnen de TOS’ is al een beperking van de absolute vrijheid van meningsuiting, terwijl hij net die absolute vrijheid vroeg van Twitter en zelf zou uitdragen. En ‘binnen de wet’ dus ook. Dus wel.

Waarom zouden ze verschillende betaalaccounts moeten aanmaken? Het hele punt van Musk is toch dat bots en trolls NIET gaan betalen, dus de blauwe vinkjes by default safe zijn om te volgen. Dezelfde betaalaccounts op zich zijn niet verdacht. Hoeveel bedrijven, organisaties, families, etc zullen dezelfde betaalgegevens gebruiken? Gaat Musk met zijn gedecimeerd personeel dat allemaal natrekken?
Dat is niet het enige dat hij gezegd heeft hé, het betaalsysteem is dan ook een deel van de verificatie.

Dat is niet het enige dat hij gezegd heeft hé, het betaalsysteem is dan ook een deel van de verificatie.

Je negeert dan de rest van mijn bericht waarin ik aangeef dat er legio redenen zijn waarbij accounts hetzelfde betaalaccount hebben, en of Musk al aangegeven heeft hoe daartegen op te treden?

Maar ‘binnen de TOS’ is al een beperking van de absolute vrijheid van meningsuiting, terwijl hij net die absolute vrijheid vroeg van Twitter en zelf zou uitdragen. En ‘binnen de wet’ dus ook. Dus wel.
- Ja ik zie heel veel verwijzingen naar zijn "free speech absolutisme" en iedereen geeft daar precies zijn eigen mening over meer. Waarschijnlijk zal Musk het ook niet zo letterlijk bedoeld hebben. Ik dacht dat zijn "free speech" bazaar altijd in context van kritiek op de overheid was, maar bon de mensen die hier zijn "absolutisme" hebben aangehaald en er blijven aan vasthangen, maken ook geen duidelijke verwijzingen naar de context...
- De absoulte vrijheid van twitter. Heeft hij dat ooit zo gevraagd? Lijkt me dat zelfs Musk toch ook weet dat er grenzen zijn aan wat een bedrijf kan en mag doen.

Enfin ja. Wat gaan we kwijtraken? Twitter. Good riddance. Em mag het hebben :p . Tehopen heeft em geld over voor zijn 9 kinderen.

Je negeert dan de rest van mijn bericht waarin ik aangeef dat er legio redenen zijn waarbij accounts hetzelfde betaalaccount hebben, en of Musk al aangegeven heeft hoe daartegen op te treden?
Ik negeer dat niet. Ik vond dat gewoon een non argument. Dergelijke zaken zijn automatisch na te kijken hé. Hoe anders denk je dat men bij banken fraude opspoort ?

Ik negeer dat niet. Ik vond dat gewoon een non argument. Dergelijke zaken zijn automatisch na te kijken hé. Hoe anders denk je dat men bij banken fraude opspoort ?

Dat gaat met serieuze mankracht gepaard. Ik mag het weten, mijn bedrijf heeft een afdeling van 100 man die KYC en AML doet voor een tak van het Poolse CitiBank.

Edit: het bedrijf waarvoor ik werk*. Het is niet mijn bedrijf.

Dat gaat met serieuze mankracht gepaard. Ik mag het weten, mijn bedrijf heeft een afdeling van 100 man die KYC en AML doet voor een tak van het Poolse CitiBank.

Edit: het bedrijf waarvoor ik werk*. Het is niet mijn bedrijf.
Tjah kijk, Musk is een complete weirdo, en op het internet een hufter. Lijkt me dat em goed weet wat em moet doen om bij de mensen op de knopjes te drukken.

Hij heeft toch al een paar deftige, toonaangevende bedrijven kunnen leiden. Em zal wel ietswat weten wat em doet zeker? Maar dat men al sinds een halfjaar constant over zijn "freed of speech absolutism" aan het kwaken is op het internet, lijkt me gewoon zo een geforceerd narratief dat men op hem probeert te pinnen en waarmee ze denken één of andere smoking gun te hebben waarmee ze hem kunnen pakken. Ik zie echt niet in waarom.

Tjah kijk, Musk is een complete weirdo, en op het internet een hufter. Lijkt me dat em goed weet wat em moet doen om bij de mensen op de knopjes te drukken.

Hij heeft toch al een paar deftige, toonaangevende bedrijven kunnen leiden. Em zal wel ietswat weten wat em doet zeker? Maar dat men al sinds een halfjaar constant over zijn "freed of speech absolutism" aan het kwaken is op het internet, lijkt me gewoon zo een geforceerd narratief dat men op hem probeert te pinnen en waarmee ze denken één of andere smoking gun te hebben waarmee ze hem kunnen pakken. Ik zie echt niet in waarom.

Die freedom of speech boeit me niet, maar zeker met de nakende verkiezingen, de naweeen van Covid en de oorlog in Oekraine vind ik het persoonlijk van belang dat trollen- en botlegers geen kans krijgen het platform te verzieken met propaganda.
Musk en zijn team maken zich sterk dat dat met het hervormde blauwe vinkje kan, maar er zijn dus critici en vooralsnog maken die critici meer indruk met hun argumentatie. Musk tot dusver lijkt me eerder aan wishful thinking te doen.

Is dat marketing gewijs effectief de beste oplossing?

Want logischer zou zijn het blauwe vinkje te blijven gebruiken voor officieel geverifieerde accounts, en een nieuwe badge in het leven te roepen voor de 8$-suckers.

Is dat marketing gewijs effectief de beste oplossing?
Het is vooral een poging dat niemand zijn gezicht verliest. Musk dacht dat niemand iets gaf om "geverifieerd" te zijn en lanceerde het openstellen van het blauwe vinkje met grote fanfare. De adverteerders vreesden dat het een onbetrouwbaar platform werd en pauzeerden hun reclame, dus minder inkomsten.

Terug krabbelen zou echter een vernedering zijn. Dus dan komen ze met iets bestaands, een label en ze hangen er het woord "officieel" aan, dat is nog het meest eenvoudig, maar het is idd weinig elegant.

- Ja ik zie heel veel verwijzingen naar zijn "free speech absolutisme" en iedereen geeft daar precies zijn eigen mening over meer. Waarschijnlijk zal Musk het ook niet zo letterlijk bedoeld hebben. Ik dacht dat zijn "free speech" bazaar altijd in context van kritiek op de overheid was, maar bon de mensen die hier zijn "absolutisme" hebben aangehaald en er blijven aan vasthangen, maken ook geen duidelijke verwijzingen naar de context...
- De absoulte vrijheid van twitter. Heeft hij dat ooit zo gevraagd? Lijkt me dat zelfs Musk toch ook weet dat er grenzen zijn aan wat een bedrijf kan en mag doen.

Enfin ja. Wat gaan we kwijtraken? Twitter. Good riddance. Em mag het hebben :p . Tehopen heeft em geld over voor zijn 9 kinderen.
Ik weet het niet goed... bedoel je dat je niet weet of hij het wel ooit gezegd heeft? En als hij het gezegd heeft, ga je dan wel mee? Want ik wil het wel opzoeken, maar niet om dan te horen "yeah, but still".

Hier staat dat hij zich alleen aan de wet wil houden... Dus niet de TOS.

Fake news hoort er alvast bij:

Hij heeft er verdorie een heel TED Talk over gedaan:
A good sign as to whether there is free speech is, is someone you don’t like allowed to say something you don’t like? If that is the case, we have free speech. It’s damn annoying when someone you don’t like says something you don’t like. That is the sign of a healthy, functioning free speech situation.

Deze is er ook nog:

But the latest twist in this ongoing saga has resurfaced questions about what the popular social media site will look like under the leadership of a so-called free speech absolutist. Musk has openly criticized Twitter's policies that monitor hate speech, disinformation and online abuse, and has publicly claimed he would work to undo some of them.

Dus "a good sign as to wheter there is free speech is, is someone you don't like allowed to say something you don't like" en het is niet tegen de wet? Dan moet het blijven staan volgens hem. Behalve als het natuurlijk tegen hem is en zijn TOS, dan weer niet?

Maar het mes snijdt aan twee kanten: Kanye West z'n account is na de aankoop van Musk weer reinstated na wettelijk strafbare tweets (antisemitische uitlatingen). En:
The impact was massive. Over the last 12 hours (28/10), the use of the N-word has increased nearly 500% from the previous average, The Network Contagion Research Institute (NCRI) reported. Looking back, freedom of speech became one of Musk's reasons to acquire the chirping blue-app, as he thought that the platform doesn't uphold it.

Dus niet alleen volgt hij de ene kant van de uitspraak niet, dat het mag als het binnen de wet mag. Ook de andere niet, dat het geen probleem is als het niét binnen de wet mag. We hebben dus een mogelijke schijn van bias verruild voor een heel zekere bias.

Het is vooral een poging dat niemand zijn gezicht verliest. Musk dacht dat niemand iets gaf om "geverifieerd" te zijn en lanceerde het openstellen van het blauwe vinkje met grote fanfare. De adverteerders vreesden dat het een onbetrouwbaar platform werd en pauzeerden hun reclame, dus minder inkomsten.

Terug krabbelen zou echter een vernedering zijn. Dus dan komen ze met iets bestaands, een label en ze hangen er het woord "officieel" aan, dat is nog het meest eenvoudig, maar het is idd weinig elegant.
Ik dacht dat dat toch samen aangekondigd werd? (dus het 8 dollar vinkje en dan zijn nieuwe "official" vinkje)

Terug
Bovenaan