Mooie/goede laptoprugzak

Brick Top

Active member
Hey iedereen,

Ik loop al tien jaar rond met (dezelfde) Eastpak rugzak maar die begint stilaan op zijn einde te lopen. Vervanging dringt zich dus op. Graag zou ik is iets anders kopen aangezien ik stilaan de 35 nader en dan mag het wel eens iets anders zijn dan een Eastpak. :tongue:

Hier zitten heel wat studenten en/of IT'ers dus hopelijk kunnen jullie mij enkele merken/modellen aanbevelen. Ik zoek vooral iets dat wat 'modieuzer'/volwassener oogt en waar dus ook een laptop in past.

Budget speelt minder een rol; ben gerust bereid er enkele honderden euro's aan te spenderen. Ik draag zorg voor m'n materiaal + met die Eastpak heb ik dus ook tien jaar rondgelopen...

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden & nog een fijne dag gewenst!

Groet,
B.T.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar Linus Tech Tips heeft ondertussen 2 rugzakken. De duurste is duur maar lijkt mij zijn geld wel waard.

Alleen verzending en import zijn er niet naast, helaas. Anders had ik mij daar ook al gerief gekocht. Als je zeker wilt zijn dat je laptop past, kan je altijd op Reddit. Daar staan soms reviews en mensen die tonen hoe goed hun laptop past.

Zal een beetje afhangen van wat je juist zoekt.
Hoeveel ruimte heb je nodig, gebruik je hem in het openbaar (bus/trein/te voet) of enkel van thuis naar auto naar kantoor etc.

Toen ik enkele jaren (nog voor Corona) geleden op zoek was naar een laptop tas, was onderstaande mijn shortlist:
Wenger
Victorinox
Samsonite
Pacsafe
Peak design

Uiteindelijk een Wenger gekozen, die ondertussen ingepikt is door mijn vrouw.
Zeer duurzaam en stevige materialen en nog maar weinig gebruikssporen te zien.. We zijn er erg tevreden over.
Door verandering van werk had ik ineens weer een 17" laptop die net niet in de Wenger paste.
Dus momenteel loop ik weer rond met een "traditionele laptoptas van HP".
Maar ik ga dit topic even volgen, wie weet komen er nog interessante alternatieven voorbij.

Kijk zeker eens naar de Thule rugzakken. Na >10 jaar ziet de mijne er nog als nieuw uit, die dingen zijn topkwaliteit.

Voor het werk gebruik ik nu een Vaude Cycle 28. Combo fietstas en rugzak, ruim voldoende plaats in het laptopvak voor een 15” en daarnaast nog heel wat extra ruimte.

Ik gebruik deze voor m'n werk en ben er zeer blij mee, zeer compact formaat die past in mijn fietstas dus heel gemakkelijk voor onderweg. :)

Geen idee of je soms ook fietst maar indien wel dan kan ik je de Ortlieb Vario zeker aanraden.

Indien niet best iets van Samsonite of Thule kiezen, daar kan je eigenlijk niet fout mee gaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan