Monster Hunter Wilds

Deze is wel de perfecte game voor nieuwe mensen. Ik kan wel begrijpen voor de mensen die de vorige games allemaal gespeeld hebben dat dit toch wel wat anders kon of mocht.
HR farmen is echt wel plezant.

voor vandaag is het goed geweest. heb men portie hunts wel gehad. ondertussen HR 61 weapon & gear ondertussen allemaal rare lvl 8

klein sfeer beeldje mijn bende van verdriet bij elkaar

der gaan nog redelijk wat uurtjes aan voorbij gaan voor alles unlocked is.

Kheb zo wa mixed feelings met de game wel atm.

Vooral sinds chapter 3, kweet niet waarom, paar keer echt het gevoel dat fights beetje langdradig zijn en veel spam van dezelfde aanvallen. Ik ben ook echt in elke fight al gefaint denk ik sinds act 3, kweni wat iedereen doet om dit makkelijker dan World te vinden, maar ik vind dat ik hier een pak meer loop te healen en zelf effectief faint dan in World of Rise.

Over het verhaal ga ik zelf niks zeggen buiten dat ik Nata echt al een paar keer van nen berg heb willen stampen xD

Hier ook een moment gehad in de game waar de 10 mega potions niet voldoende waren. Dit is voor mezelf blijven duren tot ik men gear een goeie upgrade heb gegeven.

Ondertussen aan het overwegen om een tweede wapen eens te proberen. Mijn gedacht gaat uit naar dual blade.

Gisteren ook een paar speedruns gezien op tempered arkveld. 🙈🙈 sommige zijn echt gek !

Hier ook een moment gehad in de game waar de 10 mega potions niet voldoende waren. Dit is voor mezelf blijven duren tot ik men gear een goeie upgrade heb gegeven.
Life powder en een goeie steak eten mid fight terwijl je op je mount rondcirkelt zijn ook nog extra heals he :biglaugh:

Is deze de moeite om in coop te spelen?
Bedoel, kan je de hele game met 2 doen?
Of is het 1 speler host de wereld en maakt progressie, en de andere joined maar behoud geen progressie qua quests en dergelijke?

Het is een redelijke onintuitieve manier van co op te spelen. Je moet telkens asyncroon de story beats slikken en zo kan je dan elkander "vergezellen" in die missie. Dus echt een directe natuurlijke co op vanaf het begin is er niet.
De progressie(materialen voor je gear etc) krijg je gelukkig wel. Maar je moet telkens apart cutscenes bekijken eer je een missie volledig co op kan doen.

Eens low rank(tutorial mode) voorbij opent het spel wel en krijg je meer ademruimte om met elkaar te spelen.
De structuur blijft hetzelfde, maar je krijgt een pak meer missies voorgeschoteld en je kan dan makkelijker vrij samen maps en monsters bekampen.

Nu als je het geduld hebt lukt dat wel puur met 2 spelen, zelfs in low rank, maar ik kreeg er het schuim van op mijn muile :p

Als je meer directe co op wilt, de voorganger, Monster Hunter Rise, hanteert een verbeterde versie van het oude lobby systeem en is heel wat meer direct. Denk ook een ideale game voor 2 man gezien het snellere tempo. Ik blijf het ook herhalen, Rise heeft een demo. Zeker proberen als je twijfelt over de franchise. Het blijft een goede proever om te zien of je de nogal archaïsche structuur van deze games kunt apprecieëren.

Tegen dat ik hier aan begin zit iedereen end game
En zo trekken wij u naar high rank. Zodat ge direct met de vogels kunt kennismaken. O wat een leuke eerste missie was dat. Ik ga special wat hr armor en wapens opzijzetten voor wanneer ge ons komt vergezellen :p

Kheb zo wa mixed feelings met de game wel atm.

Vooral sinds chapter 3, kweet niet waarom, paar keer echt het gevoel dat fights beetje langdradig zijn en veel spam van dezelfde aanvallen. Ik ben ook echt in elke fight al gefaint denk ik sinds act 3, kweni wat iedereen doet om dit makkelijker dan World te vinden, maar ik vind dat ik hier een pak meer loop te healen en zelf effectief faint dan in World of Rise.

Over het verhaal ga ik zelf niks zeggen buiten dat ik Nata echt al een paar keer van nen berg heb willen stampen xD
Hier kunde nen flare zenden en 3 npcs die u helpen als er geen spelers komen, maakt alles een stuk gemakkelijker dan in world.
Is deze de moeite om in coop te spelen?
Bedoel, kan je de hele game met 2 doen?
Of is het 1 speler host de wereld en maakt progressie, en de andere joined maar behoud geen progressie qua quests en dergelijke?
Co-op is beter dan in world maar heeft nog zen flaws, beste methode is om in link party met elkaar te gaan en dan elk apart de story missie te starten en naar de boss te lopen voor de cutscene, zodra de cutscene gedaan is word er automatisch een invite gestuurd naar de andere persoon, en zodra die ook de cutscene bekeken heeft kan je in het menutje invitations en dan direct joinen bij de andere ( moet gewoon afspreken wie joined da nie bijde de quest stopt :) )

Volop ah genieten van hi rank atm. Gewoon de maps ah verkennen en hr levelen op het gemak. HR22. Eindelijk de teugeltjes los. Al serieus wat klappen gekregen :p

Carts valt hier goed mee, zou wel wat meer downtime/penalties mogen zijn voor uw apathische Seikret. Maar vroeger hadden we "edgemap baiting" dus het is wel redelijk trouw gebleven.
Fuljur Anjanath vs La Balarina zo fuckin goed
Nog steeds Boomstick x Chopsticks.
Boom voor de logge voorspelbare monsters. Chops voor die veuze kiekens die niet kunnen stilstaan met hun onvoorspelbare windup.

end game gear is klaar, enkel nog armor en artian weapon (spuuglelijk wtf) upgraden.
ben wel content met de skills als s&s, mocht mijn ps app niet onnozel doen dan zou ik screen kunnen posten :)

enige wat ik mis is een chest zoals in worlds en rise waar je items kan refillen, iedere keer die tent in en uit, pfff ..

Momenteel niet zo tevreden over de artian weapons. Kan ook aan mij liggen dat ik het allemaal zo nog niet 100% snap. Maar de skill sets op de rare 8 level weapons zijn toch enorm goed en enorm veel keuze. Alleen snap ik dat de grind minder hard is dan voor de weapons specifiek te gaan. Hmmzz. Ondertussen HR 70. Deze ochtend eens wat quest members zitten helpen in de lobby. Is ook wel tof.

Momenteel niet zo tevreden over de artian weapons. Kan ook aan mij liggen dat ik het allemaal zo nog niet 100% snap. Maar de skill sets op de rare 8 level weapons zijn toch enorm goed en enorm veel keuze. Alleen snap ik dat de grind minder hard is dan voor de weapons specifiek te gaan. Hmmzz. Ondertussen HR 70. Deze ochtend eens wat quest members zitten helpen in de lobby. Is ook wel tof.

in de lvl 8 wapens heb je 3 tier 3 deco's + je kan artian wapen nog 5 keer upgraden. verschil in damage kan dus wel veel zijn.
ze zien er gewoon spuuglelijk uit en je kan die nog niet transmoggen :(

Mij gisteren dan toch eens door het verhaal gesleurd.

c1e0bfb3daee043ce28aff632ad980ac96-15-the-lion-king-mufasa.rsocial.w1200.jpg

Momenteel heeft de game mij vastgegrepen in de eerste 2 gebieden, maar is me in chapter twee wat beginnen lossen om mij in chapter 3 compleet los te laten zoals Scar, Mufasa.

Mufasa-Death-in-The-Lion-King.jpg

Chapter 3 vond ik echt niet goed, het verhaal stak zo hard tegen en heb me nog niet vaak zo hard geïrriteerd in een personage als met Nata.
Ook gewoon die regio en fights in al die kleine ruimtes, waar het monster gewoon van A naar B, terug naar A, terug naar B loopt op 5 meter van elkaar voelde echt zwak. Je speelt dan in zo een grote mooie map in chapter 1 als ook in MH: World zo mooie maps en zo veel vrijheid. En hier speel je precies in een arena, niks zoeken, preppen, exploratie of iets anders.

Lion-King-Mufasa-Death-600x338.jpg

Ok, ik weet dit is gewoon LR en het spel begint nu pas in HR en post game, maar punt blijft wel dat ik me hier 10 uur moet door sleuren en ik oprecht bijna gestopt was met spelen hierdoor. Voor mij op dit punt de zwakste MH ervaring tussen World, Rise en Wilds. Maar ik zal nu nog wel even doorbijten en zien op in HR en post game het spel me terug kan oprapen of ik blijf liggen gelijk onze Mufasa.

Beelden ter illustratie hoe ik me voelde tijdens de campaign xD

Het verhaal, de personages en de dialogen konden me ook echt niet boeien, na een tijd ben ik alles gewoon beginnen skippen.

Ja, maar dat krijg ik dan niet over men hart, dus ik blijf cringen en kijken xD
Same. *en er weent nog maar is iemand*.
Ja daar kon fameus in gesneden worden :p

Doe mij ook maar ol skool "go pick some berries chump". Da's nog gezellig gefrustreerd raken van saaie quests. Maar zo krijgt ge nieuw volk niet meer overtuigd vrees'k.

Hopen tips en tricks + shortcuts.

Ondertussen HR40. Fashion is piek. Al heb ik met veel wroeging mijne kleurrijke Udra rok vervangen.
Schermafbeelding-2025-03-11-215704.png
Meeste van men gear fully upgraded. Gaat allemaal wel heel snel. Tijd om de story eens verder te pushen en wat nieuwe monsters te ontmoeten.
Enorm aan het genieten. Artian weapons ga'k denk enkel andere wapens met maken. Moet toch zeker eens IG en Great Sword aanvoelen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan