Monster Hunter Wilds

Ziet er goed uit. RT op max setting ook dus daar kunnen we nog wat performance uithalen als deze op off gaat.
Alé, mijne nieuwe PC gaat eindelijk eens gebruikt worden te goei :p

Sinds aankoop enkel nog maar eens wat D4 gespeeld een paar weekjes en zag al mooie resultaten in performance.
Maar nu met deze game zal het er echt toe doen, D4 draaide nog op men oude PC, maar deze niet, eind deze maand ben ik terug van en 2maand game onderbreking!!

Let's hunt together!

Jup onze pc’s gaan terug wat uren kunnen draaien. Tot aan gisteren zelf ook een periode gehad waar ik niks had om te gamen. “ in werkelijkheid gewoon beetje game moe “. Nu met kingdom toch al wat vreugde terug gekregen. Kijk ook wel uit naar deze alleen wel een grote noob enkel beta ervaring. Maar komt goed met alle hints en tips hier en het samen spel ! Laat maar komen.

Tot aan gisteren zelf ook een periode gehad waar ik niks had om te gamen. “ in werkelijkheid gewoon beetje game moe “.
Ik ken het, ik was zo strak bezig had een heel plan voor het verlof etc en ik ben gewoon compleet stilgevallen.
Bubbel is gebarsten precies bij mij en ik heb het eigenlijk zelf niet gemist ook.. nu af en toe denk ik wel van ok tis wel tijd eens terug te keren.

Ik hoop dat ik dit nog doe dit weekend op de PS5 met een gameke naar aanloop van MH en dan weer knallen.
Maar ik ga wel eens mijn manier van gamen en verzamelen herzien vanaf dit jaar, ben er eigenlijk al wat mee bezig.

Voor mijn PS5 broeders, 60eur via Fnac pre order. Een normale prijs zeg :D
Wel de Franse versie, ma bon.
Maar ik ga wel eens mijn manier van gamen en verzamelen herzien vanaf dit jaar, ben er eigenlijk al wat mee bezig.
Ik zou dat beter ook eens onder de loep nemen. Maar heb zo al hele tijd het domme FOMO gevoel met fysieke releases. Want ik zou eens een titel moeten missen en later een premium betalen..

Wilds nu wel grotendeels alle media aan het negeren. Het vers houden voor release. PC loopt hier wel wankel en eigenlijk echt geen goesting om de huidige prijzen nieuwe pc in mekaar te steken. Hopelijk enkel psu vervangen..

PC loopt hier wel wankel en eigenlijk echt geen goesting om de huidige prijzen nieuwe pc in mekaar te steken. Hopelijk enkel psu vervangen..
Tis te zien he, mijne config die je ziet in mijn benchmark screenshot is net een nieuwe pc.
Het moet echt niet het beste zijn om deftig fps en hoge details te kunnen spelen (indien tevreden met 1440p).
En dus ook niet overdreven duur.

Ik hem hem geupgraded, behalve mijn kast, power supply en ssd schijven en het heeft me +- 1200 euro gekost. (onderdelen via megekko)

Voor mobo, processor, graka, waterkoeling en geheugen.
(ryzen 7700x, nvidia 4070, 32 ddr5, asrock b650 en een corsair nautilus 240 RS)

Ik speel alle nieuwe games op max details in 1440p met rond de 100 fps.

Dat zal hier ook wel ongeveer de kost zijn. Maar gewoon liever nog maximale uit huidige PC halen. 1200 is hier nu niet effe een klein bedrag.

Beta info
RDT-20250206-1013412021398865568328738.png

Nogmaals, het is dezelfde beta. Dus geen verbeteringen. Gewoon beschikbaar voor zij die hem hadden gemist.

Ik heb nochtans gehoord in een VOD met Cohh en een andere streamer die gaan testen is in de studios na de vorige betas, en dan men aanpassingen zou gedaan hebben aan een aantal wapens sinds de laatste beta. Naar aanleiding van de feedback van de vorige testers.

Zou dat dan nog niet in deze build zitten?

Ja lees hier ook net dat er toch een update is van iets meer dan een gig voor zij die hem nog hadden gëinstalleerd staan.. dacht enkel 1 enkel monster extra maar precies toch meer.

Gettedekkie zeg al veel slaag gekregen van de 4U verrassing. Rise nog niet gespeeld dus eerste keer da'k die kloefer onder handen neem. 4 keer gecart. En nog steeds niet neer.

Maar dan ook wel hard mode gekozen met Gunlance(A ranking my ass).
DMG output is echt 2 keer niks, maar die moveset voelt zo badass. In World zo log da'k het nogal snel opgaf, maar de beweeglijkheid nu is bijna op het niveau van de Lance. Maar ge kunt veel meer "dansen" if that makes any sense.
Moet maar eens proberen tegen Tikkie Tong of de Zandworm.

PS5 base versie loopt alvast best goed. Geen idee wat de framerate is maar voelt alvast bijna even strak als World op PC da'k gecapped heb op 60.

Ik zou dat beter ook eens onder de loep nemen. Maar heb zo al hele tijd het domme FOMO gevoel met fysieke releases. Want ik zou eens een titel moeten missen en later een premium betalen..
Lees het nu pas wat je daar zei.

Nja idem, nieuwe games kocht ik nu ofwel meteen als ik ze echt echt zeker wou en ik wat schrik had met stock en beschikbaarheid ( SH2, Wukong, ...) Maar anders is het gewoon wachten tot ik ze wil spelen of kan aankopen goedkoop. Mijn grotere probleem is dat ik altijd alles wil spelen.. en dan dus ook blijf blind staren op al die games, koop ik ze, waar koop ik ze, wanneer koop ik ze... speel ik ze wel of niet, nu, later of nooit.

Mijn hoofd werd echt een soep :)

Ben er daarom nu ook even uitgestapt al meer dan een maand, niet gegamed, niks gekocht, geen streams gezien, echt gewoon compleet shut down al 5/6 weken. Ik heb zelf eerder games verkocht, en ben beginnen zaken bij elkaar halen om te verkopen in de toekomst.

Games van alle generaties moeten er aan geloven, het probleem is globaal, meer meer meer, altijd maar meer :)
Dus nu gaat er veel weg en ik ga ook meer proberen terug genieten van een game en die spelen als ik echt zin heb.

Ik hoop dat MH:W één dan de eerste wordt dit jaar die me terug in gang zet want hier kijk ik echt naar uit wel voorlopig.

Voor de rest ga ik gewoon zien, heb ik tijd en zin dan speel ik iets dat uit komt of in men BL zit, wat ik ga doen met die indie games vs AAA games weet ik nog niet, ik wil altijd wat afwisselen maar denk dat ik al veel tijd verdaan heb op nutteloze kleine games en daar door grote projecten heb aan de kant gezet als "heb ik nooit tijd voor".

Swat, lange rant die grotendeels of topic is, maar hopelijk binnenkort weer on track and gaming!

gisteren Beta gïnstalleerd en een uurtje gespeeld.
ik weet niet ben precies niet overtuigd. het is alsof ik monster hunter world aan het spelen was met gewoon andere monsters.
ben niet echt overtuigd nog.

Yup, het is echt wel World 2.0

Als het die schoenen al kan vullen, dan zal ik al enorm blij zijn. Nu een beetje base PS5 en PC versie kunnen testen. En cross play ook al meerdere keren gelukt. Ziet er toch goed uit voor de launch. Dingen zoals de Seikret die eigenlijk uwe "auto-nav" is zijn ook super terwijl als ik dat op papier zou hebben gelezen had ik dat direct afgeblazen als stom lui design. Maar zo opt gemak de chase inzetten en telkens die shooting gallery van de wereld observeren.. het werkt gewoon te goed.

Arkveld hier al een eerste keer neer. Na een cart of 20. Die muziek, animaties, tis toch weer van een uitzonderlijk niveau hoor. Benieuwd hoe groot de basegame nu gaat zijn.

Main wapen voor launch staat hier nu toch wel vast, Gunlance it is. Maar speel nog altijd wel liefst jolly co op wat het niet super ideaal maakt qua matchups dus nog eens goed peinzen voor defenitieve secondary.
Mijn grotere probleem is dat ik altijd alles wil spelen.. en dan dus ook blijf blind staren op al die games, koop ik ze, waar koop ik ze, wanneer koop ik ze... speel ik ze wel of niet, nu, later of nooit.
Ken dat maar al te goed, en er zullen hier nog wel nen hoop zitten :p
Ik ga u voorbeeld volgen en er ook eens ne stop opzetten.

eyooooooooo

Laatst bewerkt:
Digital Foundry over de benchmark en algemene performance van de beta, vanaf 55e minuut ongeveer.
Worden heel wat terechte tekortkomingen aangekaart.. gelukkig ben ik allergisch tegen al die objectieve zooi :p

Wat positiever nieuws. Mogelijk mijn favo move uit World is herwerkt voor de Gunlance x Seikret en ik wist dat nog niet eens, hallelujah.

De beta nu is dezelfde technische staat als de eerste beta. De volledige versie zou toch wel beter moeten draaien mag ik hopen. :D
Ik schaf het wel aan maar als het niet goed draait dan refund ik het wel via steam tot ze het fixen

Toffe Japanse reclamespot:

In this commercial, Nishino Nanase, one of the biggest Monster Hunter fans in the entertainment industry, appears in pajamas as she expresses her excitement for the release of the latest installment in the series, Monster Hunter Wilds, and is unable to sleep. Nishino is shown getting so engrossed in the game that she comically gets all excited, trying to sleep with a rugged eye mask inspired by the equipment familiar from the Monster Hunter series, and starting to count popular monsters instead of sheep. Nishino herself can empathize with her "I'm so excited I can't sleep" performance, so be sure to check it out.

Terug
Bovenaan