Dag BG!
Ik heb 0.0 ervaring met dit soort onnozele praktijken van winkels, dus ik hoop dat er hier iemand zit met ervaring / kennis?
Kleine tijdslijn om de context te scheppen:
Sindsdien is er niets meer veranderd. De winkel nog 6 a 7 keer gecontacteerd over de voorbije maanden, en geweldige antwoorden gekregen als:
En
Needless to say, heb ik nu (3.5 maand na datum) nog altijd mijn geld niet gezien, en de beloofde antwoorden blijven volledig uit. Sinds kort hebben ze ook een telefoonnumer, maar dan komt ge bij de klantendienst uit, en die hebben niets met de boekhouding te maken. Verdere manieren om contact te zoeken zijn/waren er gewoonweg niet.
Order was betaald via KBC, niet met kredietkaart (anders was dit al LANG van de baan...)
Dus de vraag: Wat zijn de mogelijke volgende stappen? Ik heb niet de juiste rechtsbijstandsoptie voor geschillen in mijn familiale zitten, als ik zoek naar ombudsdiensten vind ik geen sluitend antwoord waar ik hiermee terecht kan (kastje naar de muur op al die sites ). Mensen manen mij nu aan om een ingebrekestelling aangetekend op te sturen, maar de voorbeelden online die ik vind gaan over schade en onbetaalde facturen, lijkt me niet volledig aan de orde hier?
Via TestAankoop hun publiek klachtenplatform heb ik ook al eens het verhaal gedaan, maar dit is automatisch afgesloten na een maand. Enige reactie die ik heb gehad was hun autoreply met 'Het is druk, binnen de 72u proberen we je mail te behandelen', en allicht telt die als antwoord...
Iemand een idee wat de logische volgende stappen zijn? Te lang goedgelovig geweest en blijven mailen, maar op dit moment ben ik het gewoon kotsbeu. Het geld boeit me zelfs niet meer, zolang hun het ook maar kwijtgeraken.
Thanks!
Ik heb 0.0 ervaring met dit soort onnozele praktijken van winkels, dus ik hoop dat er hier iemand zit met ervaring / kennis?
Kleine tijdslijn om de context te scheppen:
- 29 november: bij meubelwinkel X (webshop, hebben ook fysieke winkels) een bestelling voor 725.40 geplaatst
- 6 december: Levertermijn werd ineens een pak uitgesteld, dus gemaild om de order te annuleren
- 16 december: Nog niets teruggehoord, dus nog eens gemaild om de order te annuleren
- 21 december: Antwoord terug, rekeningnummer gevraagd
- 23 december: Order op het portaal kwam op 'Vraag voor terugbetaling'
Sindsdien is er niets meer veranderd. De winkel nog 6 a 7 keer gecontacteerd over de voorbije maanden, en geweldige antwoorden gekregen als:
'We zijn volop bezig met een nieuw terugbetalingssysteem vandaar dat er helaas vertraging kan opzitten of dat we niet altijd meer kunnen nagaan welke orders er nu wel of niet moesten terugbetaald worden
De betaling zal zo spoedig mogelijk inorde worden gemaakt alvast onze excuses hiervoor maar we doen ons uiterste best om de klant beter van dienst te kunnen zijn met de nieuwe systemen. '
'We lopen een beetje achterop door een nieuw terugbetalingssysteem die de drie stromen en platformen moet verbinden.
Ik zie dat dit zal uitgevoerd worden eind volgende week.
Mijn collega, en de eigenaar, zal jou hier eind volgende week vanop de hoogte houden.'
En
'Ik geef dit nogmaals door aan de verantwoordelijke. '
Needless to say, heb ik nu (3.5 maand na datum) nog altijd mijn geld niet gezien, en de beloofde antwoorden blijven volledig uit. Sinds kort hebben ze ook een telefoonnumer, maar dan komt ge bij de klantendienst uit, en die hebben niets met de boekhouding te maken. Verdere manieren om contact te zoeken zijn/waren er gewoonweg niet.
Order was betaald via KBC, niet met kredietkaart (anders was dit al LANG van de baan...)
Dus de vraag: Wat zijn de mogelijke volgende stappen? Ik heb niet de juiste rechtsbijstandsoptie voor geschillen in mijn familiale zitten, als ik zoek naar ombudsdiensten vind ik geen sluitend antwoord waar ik hiermee terecht kan (kastje naar de muur op al die sites ). Mensen manen mij nu aan om een ingebrekestelling aangetekend op te sturen, maar de voorbeelden online die ik vind gaan over schade en onbetaalde facturen, lijkt me niet volledig aan de orde hier?
Via TestAankoop hun publiek klachtenplatform heb ik ook al eens het verhaal gedaan, maar dit is automatisch afgesloten na een maand. Enige reactie die ik heb gehad was hun autoreply met 'Het is druk, binnen de 72u proberen we je mail te behandelen', en allicht telt die als antwoord...
Iemand een idee wat de logische volgende stappen zijn? Te lang goedgelovig geweest en blijven mailen, maar op dit moment ben ik het gewoon kotsbeu. Het geld boeit me zelfs niet meer, zolang hun het ook maar kwijtgeraken.
Thanks!
Laatst bewerkt: