Mobiele Airco - Aanraders?

Mensen zijn niet erg vooruitziend hé. :)

Tante Jeanne en Nonkel Jef
* Oei het is heet! Laten we NU naar de zee gaan! Uren in de file, een uur lang parking zoeken, een half uurtje het plonsbad in en terug naar huis want de dag is om!
* Oei het is heet! Ik heb nu ne airco nodig! Allé hoe kan dat nu? Alles is uitverkocht! Dat is toch ongelooflijk? Ik begrijp het niet!

@Bompaization
* Een hotelleke, op voorhand geboekt. In de ochtend als het al warm is maar iedereen in de file staat urenlang aan een leeg strand plezier te maken en daarna met ne cocktail aan de bar staan lachen met de mensenmassa die struikelen over elkaars voeten en snel weer naar huis vertrekken
* Koopt zijne airco in de winter. Gaan met die banaan!

Ik lach er nu mee maar zit ik ver van de waarheid? Ik betwijfel het. :tongue:

Mensen zijn niet erg vooruitziend hé. :)

Tante Jeanne en Nonkel Jef
* Oei het is heet! Laten we NU naar de zee gaan! Uren in de file, een uur lang parking zoeken, een half uurtje het plonsbad in en terug naar huis want de dag is om!
* Oei het is heet! Ik heb nu ne airco nodig! Allé hoe kan dat nu? Alles is uitverkocht! Dat is toch ongelooflijk? Ik begrijp het niet!

@Bompaization
* Een hotelleke, op voorhand geboekt. In de ochtend als het al warm is maar iedereen in de file staat urenlang aan een leeg strand plezier te maken en daarna met ne cocktail aan de bar staan lachen met de mensenmassa die struikelen over elkaars voeten en snel weer naar huis vertrekken
* Koopt zijne airco in de winter. Gaan met die banaan!

Ik lach er nu mee maar zit ik ver van de waarheid? Ik betwijfel het. :tongue:
Ik heb mijne mobiele airco vorig jaar in mei gekocht ongeveer 2.5 keer goedkoper dan hij nu staat. Next day delivery en hij stond op den oprit

Het einde van de hitte is in zicht; over amper twee dagen trekt de zomerse deken eindelijk weg. Toch lijkt de collectieve rede op Facebook volledig te zijn gesmolten. Mensen smeken om verkoeling en gooien met geld alsof de Apocalyps voor de deur staat, louter voor een mobiele airco die te laat zal komen om nog echt te baten.
Ja, het is warm, maar die twee laatste loodzware dagen overleven we ook wel zonder een financiële aderlating. Wacht tot de koelte terugkeert, de winkelvoorraden weer zijn aangevuld en de prijzen zijn genormaliseerd. Pas dán is het moment daar om in alle rust je slag te slaan.

Elke situatie is natuurlijk anders ik weet niet hoe warm het bij u momenteel is maar bij mij is het 34 graden en ik kan u zeggen dat is heel warm.

iemand ervaring met deze?

PortaSplit

Heeft hier prima gewerkt met de warmste dagen, draaide zelfs 24/7 de laatste 5 dagen.

Die 'hose' zou smaller zijn dan bij standaard mobiele airco? Kan je het venster goed afsluiten, kan misschien in kiep stand?
Je kan de darm tussen binnen- en buitenunit niet loskoppelen want dan zou het gas ontsnappen. Kiepstand zal dus niet gaan. Maar de darm is idd smaller omdat er geen lucht maar koelmiddel door moet.

iemand ervaring met deze?

PortaSplit

Het gaat hier al 2, 3 paginas over dit ding :D de mijne werd alleszins niet geleverd en ik heb van bol men geld terug gehad na 700 contacten. Die kunnen volgende keer toch ook den boom in.

Zit te denken om deze aan te schaffen tegen volgende zomer. Heb een neef die bij de Brico werkt en korting krijgt op de artikelen die hij koopt, mocht hij deze voor mij willen kopen gaat dat mooi goedkoop uitvallen voor mij. :)

Zit te denken om deze aan te schaffen tegen volgende zomer. Heb een neef die bij de Brico werkt en korting krijgt op de artikelen die hij koopt, mocht hij deze voor mij willen kopen gaat dat mooi goedkoop uitvallen voor mij. :)

Koop gewoon de standaard 12000BTU mobiele airco in de Hubo. Als er geen tropische temperaturen zijn. In maart of zo, of in oktober. Dan kost dat 400-500 euro en met een random 20% bonnetje van de Hubo die je in het foldertje vindt of via edenred of engie of luminus of whatever kun je met wat geluk wat combineren en heb je voor max 300-400 euro een deftig airco.

Of in de Gamma, daar is het just hetzelfde met kortingen en bonnetjes.

Koop gewoon de standaard 12000BTU mobiele airco in de Hubo. Als er geen tropische temperaturen zijn. In maart of zo, of in oktober. Dan kost dat 400-500 euro en met een random 20% bonnetje van de Hubo die je in het foldertje vindt of via edenred of engie of luminus of whatever kun je met wat geluk wat combineren en heb je voor max 300-400 euro een deftig airco.

Of in de Gamma, daar is het just hetzelfde met kortingen en bonnetjes.
Dat is toch gewoon een soortgelijk ding? Is ook 12.000BTU, voor €450, in een zelfbouwmarkt, en Brico doet ook geregeld bonnekes van -20%. Als hij wat geluk heeft is de korting van zijn neef ook cummuleerbaar dus 🤷‍♂️

Dat is toch gewoon een soortgelijk ding? Is ook 12.000BTU, voor €450, in een zelfbouwmarkt, en Brico doet ook geregeld bonnekes van -20%. Als hij wat geluk heeft is de korting van zijn neef ook cummuleerbaar dus 🤷‍♂️

Ik wou erop wijzen dat je niet moet wachten tot volgende zomer of het via de neef moet doen. Je kunt alles gewoon zelf doen als je 2 seconden je ogen openhoudt. Pretty sure dat die neef dat niet veel goedkoper kan krijgen dan de standaard bonnetjes. Ook Brico zit in de standaard Engie, Luminus, Edenred, ... lijstjes waar ze met bonnen naar je kop gooien.

Ik wou erop wijzen dat je niet moet wachten tot volgende zomer of het via de neef moet doen. Je kunt alles gewoon zelf doen als je 2 seconden je ogen openhoudt. Pretty sure dat die neef dat niet veel goedkoper kan krijgen dan de standaard bonnetjes. Ook Brico zit in de standaard Engie, Luminus, Edenred, ... lijstjes waar ze met bonnen naar je kop gooien.
40% goedkoper, betwijfel dat die bonnetjes dat beter kunnen :p

Hier wordt mijn QSplitFlex vandaag dan toch eindelijk geleverd.
Ivm dure prijzen. Als ik op Tweakers Pricewatch kijk bij de Midea Portasplit lijken de huidige prijzen (€800 a €1000) voor een mobiele split unit van 12000BTC toch gewoon normaal. Je moet je natuurlijk niet laten vangen aan die woekerprijzen van Evolar op Bol.

40% goedkoper, betwijfel dat die bonnetjes dat beter kunnen :p

Ik kan vaak 2 x 20% stacken (niet bij Brico maar bij Hubo). Bon, niet 2 x 20%, maar 20%*20%, dus in praktijk 36% korting. Via 20% korting en dan betalen met vouchers die je aan korting koopt.

Moest die neef nu nog kunnen 40% korting + vouchers gebruiken, dan zit je aan 60% korting. Handeltje opzetten.

Terug
Bovenaan