Mijn zoektocht naar dé boulet

DEN_DWOAZN

Active member
Hallo beste vrienden

Ik hoop hier een antwoord te vinden op mijn vraag of een welbepaald type boulet nog bestaat in de frituur.
Het gaat om een cilindervormige boulet (dus niet 'rond') met een lichtgrijze kleur (dezelfde als deze van een ongebakken frikandel).

Vroeger toen hier moeder & dochter nog de frituur uitbaatte in het dorp (ik spreek over +10jr geleden) dan hadden ze 2 soorten bouletten in het gamma:

- De gekende 'ronde' boulet
- Een cilindervormige boulet die ongebakken dezelfde kleur als een frikandel (ongebakken) had

Deze was zowel warm als koud een ware delicatesse (ahumm) om te verorberen.
Heeft er iemand weet of deze nog ergens bestaat? :( :( :(

Ps: als de zoektocht me niet gegund is hoop ik dat ze toch mag blijven bestaan in de frituurtopic?

Zo ziet de vorm eruit:


(ja het klopt, u kijkt naar een vlak op een witte achtergrond)
 
Ik weet exact welke ge bedoelt, ik heb die het laatste jaar toch nog wel gezien in sommige frituren denk ik.

EDIT: zou het de berebal van Van Osch kunnen zijn?
 
Dit?
1710859107953.png

Google image search gedaan en dit is van Frituur Mickey's Place in Kalmthout.
 
ik moet wel zeggen dat degene die ik voorheb er nog iets egaler uit ziet.

Vroeger was hier een friturist die open hield tot middernacht in het dorp, deze was al krammel gezopen tegen kwartje voor de 7.
Telkens ik zei en wees ‘zo’ne boulet’ corrigeerde hij mij en zei hem ‘da’s ben tapasbal’
 
IMG_3880.jpeg

Kan goed zijn dat dat dezelfde soort is als die van Sylverscythe, maar hier is ne real-life foto van een boulet die ik regelmatig eet bij een tussenstop tijdens het werk, gebakken is dien ook goed. :unsure:

Dit is met 99% zekerheid ene van Beckers.
 
Terug
Bovenaan