Miele twindos ervaringen?

LegalExperience

New member
Wij zijn aan het kijken voor aankoop van een wasmachine. Iemand ervaring met het TwinDos systeem van Miele? Online vinden we zeer uiteenlopende reviews… Mensen vinden het ofwel fantastisch en zouden niet meer zonder kunnen, ofwel vinden ze het een verschrikkelijk systeem.

We willen vooral te weten komen of de meerprijs van een machine met deze functie (200-300 euro) opweegt tegen het gebruiksgemak en besparing (?) op aankoop van wasproducten.

Context: https://ontdek.miele.nl/tips/wat-is-twindos-en-hoe-werkt-het/

Lijkt me op het eerste zicht vervelend. Kost al meer qua machine. Wasproduct zal ook wel duurder zijn. Gaat mogelijk niet in promotie komen, terwijl andere wasmiddelen wel geregeld 1+1 of 1+2 gratis te vinden zijn. Wie weet flopt het, en bestaat het binnen x jaar niet meer en dan kan je het zelfs niet meer vinden. Zie precies alleen maar nadelen. :-)

Lijkt me op het eerste zicht vervelend. Kost al meer qua machine. Wasproduct zal ook wel duurder zijn. Gaat mogelijk niet in promotie komen, terwijl andere wasmiddelen wel geregeld 1+1 of 1+2 gratis te vinden zijn. Wie weet flopt het, en bestaat het binnen x jaar niet meer en dan kan je het zelfs niet meer vinden. Zie precies alleen maar nadelen. :)
Twindos kan ook met gewone vloeibare wasmiddelen gebruikt worden

Wij hebben hier sinds kort een Beko met Autodose. Dat werkt met eender welk wasmiddel.
Als je dan eens speciaal wasmiddel wil gebruiken is er nog een extra vakje voorzien.
Het is vooral meer gemak he, misschien ook wat zuiniger maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Als dat enkel automatisch wasmiddel doseert, is dat dan de meerprijs waard? Hoeveel moeite is het om wasmiddel te kappen? Blijf het een vrij nutteloos systeem vinden dat alleen maar nadelen (kan) hebben. :unsure:

Ge verbruikt minder wasmiddel maar de aankoop van dat specifiek wasmiddel is duurder en zoals hierboven reeds vermeld komen deze nooit in promotie.

Ik koop zelden wasmiddel aan de volle pot.

Hier thuis een Twindos wasmachine. Het toestel wel gekregen dus de duurdere aankoopprijs was niet echt een argument. De TwinDos-wasproducten zijn an sich niet goedkoop. Het is wel gemakkelijk en heb wel de indruk dat we vrij lang doen met zo'n canister...
But then again: ik doe de was niet en heb ook geen idee of het veel goedkoper zou zijn met gewoon wasproduct :unsure:

Vooral kopen voor het gemak.
Het is op elk vlak gewoon duurder, ookal bespaar je per wasbeurt wasmiddel.
Ik ken 2 mensen die zo eentje hebben en zijn beide overgeschakeld naar manueel toevoegen van wasmiddel. Dan is het dubbel jammer natuurlijk.

Wij hebben een AEG met autodose, werkt gewoon met elk product en is ook effectief goedkoper op die manier.

:unsure: Gaan jullie er van uit dat het goedkoper is omdat de fabrikant het zegt, of hebben jullie dat ook nagekeken? :unsure:

Wij zijn aan het kijken voor aankoop van een wasmachine. Iemand ervaring met het TwinDos systeem van Miele? Online vinden we zeer uiteenlopende reviews… Mensen vinden het ofwel fantastisch en zouden niet meer zonder kunnen, ofwel vinden ze het een verschrikkelijk systeem.

We willen vooral te weten komen of de meerprijs van een machine met deze functie (200-300 euro) opweegt tegen het gebruiksgemak en besparing (?) op aankoop van wasproducten.

Context: https://ontdek.miele.nl/tips/wat-is-twindos-en-hoe-werkt-het/
Wij hebben zo'n Twindos. Bij aankoop krijgde 6mnd gratis wasmiddel erbij.
En gierige opmerking in..3...2....1... Eens de bussen leeg waren hebben we die met en een trechter terug met vloeibaar klassiek wasmiddel gevuld.
Ge hebt dan niet het ongemak van het duurdere Miele wasmiddel, maar wel het gemak van het Twindos systeem :biglaugh:

Ps. Wij hebben die via Bol gekocht. Vergelijk online prijzen goed!

Hier thuis een Twindos wasmachine. Het toestel wel gekregen dus de duurdere aankoopprijs was niet echt een argument. De TwinDos-wasproducten zijn an sich niet goedkoop. Het is wel gemakkelijk en heb wel de indruk dat we vrij lang doen met zo'n canister...
But then again: ik doe de was niet en heb ook geen idee of het veel goedkoper zou zijn met gewoon wasproduct :unsure:
Miele product is +-2x duurder dan klassiek A-merk wasmiddel uit grootwarenhuizen.
Tip: koop uw klassiek wasmiddel op Bol..die geven daar constant 50% korting tov warenhuis.
En vul uw twindos bussen daarmee ;-)

Terug
Bovenaan