Microsoft koopt Activision-Blizzard

denk dat die Microsoft overname ondertussen het beste is dat het zinkend schip dat blizzard is nog kon overkomen.

overwatch is dood en ow 2 zit in development hell
heroes of the storm --> dood .
diablo 3 --> dood / medicore ivgl met poe . diablo 4 ziet er goed uit maar tegen dat het ooit uit komt zal het ook wel niet meer meekunnen met poe(2)
wow --> na jaren aan de top een schim van zichzelf en staat in de schaduw van ffxiv.
warcraft 3 remastered : hahahaha
sc2 : dood
hearthstone : hun enige spel dat het nog relatief goed doet en een monopolie positie behoud in het genre

Ik heb het overgrote deel van hun games op de hoogste niveau's gespeeld ( grandmaster in hots/ overwatch , legend in hearthstone, paar keer gladiator in wow, ... ) dus was er in zekere zin wel genoeg mee bezig....en keer op keer slagen ze er in om op een bepaald punt het omgekeerde te doen van wat hun fanbase maanden voor smeekt. het moet u maar lukken om de gouden melkkoe in elk genre te hebben en over een periode van enkele jaren stap voor stap de fanbase meer en meer als retards te behandelen die blijkbaar niet voor hunzelf kunnen beslissen wat ze willen in hun games.

ondertussen heeft yoshi P van square enix final fantasy XIV omgebouwd van het grootste miskraam naar wat wow was in zijn piek.... door keer op keer in te gaan op de vragen van wat de fans wouden en dit ook zo goed mogelijk te implementeren.

Ik ga het niet allemaal op activision steken maar je merkt wel op dat ze rond die periode zijn begonnen met de hoogste prioriteit in hun games de carrot on a stock te maken en de gameplay op de 2 de plek te zetten. ik durf er dan ook mijn hand voor in het vuur steken dat moest die merger nooit gebeurd zijn we mogelijks nog steeds dezelfde kwaliteit van blizzard games gehad hebben als eind de jaren 90 en early 2000's.

Het laatste goeie product dat daar van de band gerold werd was overwatch 1 in 2016... dat is al 6 jaar aan teleurstellingen ondertussen. Diablo 2 remaster is degelijk maar die is niet door blizzard gemaakt, maar door vicarious visions. telt niet :D

Laatst bewerkt:
Dp0Izlb.png

Bron : Reddit

diablo 3 --> dood / medicore ivgl met poe .
Diablo 3 is ondertussen 10, er zijn genoeg games die een stuk minder lang meegaan.

Denk ook niet echt dat dit een monopolie is, AB was lang niet de grootste developer, dus ik veronderstel dat deze deal gewoon door gaat mogen gaan. De enige reden dat het gevoelig lijkt te liggen bij de meesten is CoD. Blizzard's exclusieve pc games gaan zoiezo op PC blijven uitkomen, hopelijk nu zonder Battlenet.

Ik *hoop* vooral dat het voor de werknemers van AB nu gaat beteren. Microsoft is overduidelijk ook geen fan van vakbonden, maar zolang ze, eens die deal er door is, mensen gaan buitensmijten voor overduidelijk foute praktijken is het al een hele verbetering.

Op lange termijn CoD van dat jaarlijkse schema wegrukken en studios zoals Toys for Bob en Vicarious Visions hun eigen ding laten doen zou ook leuk zijn.

Laatst bewerkt:
Ms voor eerste keer publiek met hun voorlopige plannen na ABK acquisitie:

Zouden bestaande ip's willen blijven uitbrengen op ieder platform.

Ze pakken het nu wel in maar lijkt me ook iets dat ze moeten doen om de deal te kunnen laten doorgaan.
We also recognize that regulators may well have other important questions as they review our acquisition of Activision Blizzard. We’re committed to addressing every potential question, and we want to address publicly at the outset two such questions here.

First, some commentators have asked whether we will continue to make popular content like Activision’s Call of Duty available on competing platforms like Sony’s PlayStation. The obvious concern is that Microsoft could make this title available exclusively on the Xbox console, undermining opportunities for Sony PlayStation users.

To be clear, Microsoft will continue to make Call of Duty and other popular Activision Blizzard titles available on PlayStation through the term of any existing agreement with Activision. And we have committed to Sony that we will also make them available on PlayStation beyond the existing agreement and into the future so that Sony fans can continue to enjoy the games they love. We are also interested in taking similar steps to support Nintendo’s successful platform. We believe this is the right thing for the industry, for gamers and for our business.

Zoveel ubisoft studios , dacht dat er maar stuk of 5 waren
Tgoh, driekwart van die lijst hoor je niet echt te kennen, die werken aan specifieke spelmodes, levels, locaties, dlc, of maken ports.
Maargoed, dan blijven er nog altijd een hoop over, en zowat elke franchise heeft z'n eigen lead studio:

Canada:​
Montréal: Assassin's Creed, Rainbow Six​
Québec: Assassin's Creed, Immortals​
Toronto: Watch Dogs, Far Cry​
Frankrijk:​
Paris: Just Dance, Ghost Recon​
Montpellier: Beyond Good & Evil​
Annecy: Riders Republic​
Nadeo: Trackmania​
Ivory Tower: The Crew​
rest van de wereld:​
Massive: Avatar, Star Wars​
Red Storm: The Division​
Mainz: Settlers​
Düsseldorf: Anno​
Milan: Rabbids​
RedLynx: Trials​
Singapore: Skull & Bones​

Tot voor kort wisselenden Montréal en Québec elkaar af voor Assassin's Creed, maar de volgende game ontwikkelen ze samen.

Ik wil wel eens de mening weten van de gamers hier op dit forum omtrent dit onderwerp.

Zou het slecht zijn mocht MS eigenaar worden van AB? Waarom wel/niet?

Is de Europese commissie wel onpartijdig gezien de ‘my playstation’ uitspreek van een van de leden?

En stel dat de deal niet mag doorgaan, wat houdt activision tegen om bvb hun ip’s los te verkopen aan MS? Beetje zoals Epic deed met gears of war.

Langs 1 kant is het slecht dat enkele bedrijven zo groot worden. Meer diversiteit is goed voor games en gamers.
Specifiek voor dit geval is het denk ik wel goed voor Activision/Blizzard om deel uit te maken van Microsoft.
Hopelijk kan Microsoft daar schoon schip maken om hun bedrijfscultuur weer op orde te zetten.

Ik vind echter het gedrag van Playstation wel erg hypocriet. Wat gaan wenen over exclusiviteit. :lol:
Net hetgene wat ze zelf doen en waardoor ze zelf ook zo groot zijn worden.

Langs 1 kant is het slecht dat enkele bedrijven zo groot worden. Meer diversiteit is goed voor games en gamers.
Langs de andere kant vind ik het goed dat de gamewereld ‘maar’ die spelers heeft.
Of je gaat een versnippering krijgen zoals nu bezig is in de streaming wereld

Ook een beetje belachelijk om te gaan zeggen dat het bezitten van COD (want daar gaat het voornamelijk over) een verschuiving zou veroorzaken in wie dominant zou zijn/ worden.
Nintendo heeft ook geen cod en die doen het beter dan de andere twee.

Langs de andere kant vind ik het goed dat de gamewereld ‘maar’ die spelers heeft.
Of je gaat een versnippering krijgen zoals nu bezig is in de streaming wereld

Ook een beetje belachelijk om te gaan zeggen dat het bezitten van COD (want daar gaat het voornamelijk over) een verschuiving zou veroorzaken in wie dominant zou zijn/ worden.
Nintendo heeft ook geen cod en die doen het beter dan de andere twee.
Ik zou dat toch niet onderschatten, er zijn gewoon enorm veel mensen die enkel een console kopen voor de jaarlijkse CoD en Fifa. Die mensen ga je allemaal mislopen als CoD opeens een Xbox exclusive is. Maar het is inderdaad wel hypocriet van Sony aangezien zij ook al jaren exclusive modes, DLC, early access etc voor CoD hadden, wat ook wel heeft bijgedragen aan de shift in de vorige gen volgens mij.

Het voordeel dat Sony momenteel wel heeft, is dat +- 70% van de CoD playerbase consoleplayers zijn, waarvan er +- 42% op de playstation zit. En dat is enorm veel geld dat MS zou mislopen indien ze ervoor kiezen om CoD Xbox exclusive te maken.

Ik vind echter het gedrag van Playstation wel erg hypocriet. Wat gaan wenen over exclusiviteit. :laugh:
Net hetgene wat ze zelf doen en waardoor ze zelf ook zo groot zijn worden.
Ik snap vanwaar je hier mee komt, maar de omvang en hoe het op stand zou komen is compleet anders.

PS heeft idd veel exclusieve games komende van bedrijven die ze zelf opgezet hebben, overgekocht hebben of na al een eeuwige samenwerking onder hun vleugels genomen hebben. Ook gaat het hier meestal over bedrijven met maar enkele of zelf maar 1 IP, die vaak voordien al exclusief was.

Het kopen van een bedrijf zoals Blizzard en daar alles van exclusief maken en dan kijk ik voornamelijk naar COD, dat is wel een ander paar mouwen. Van mij mag dat gerust gebeuren en op een manier kan je dit als kinderachtig aanzien van Sony, maar ik snap het wel, het gaat hier niet zomaar over een klein spelleke dat sowieso al het grootste marktaandeel had op Xbox. Maar over een enorme IP waarvan de meeste bij hun zaten die gewoon worden afgekocht, een klein verschilleke.

Kwil maar zeggen, het is allemaal niet zo zwart wit en simpel.

Je moet ook wel weten dat populaire ip’s komen en gaan hé.
Wie zegt dat COD nog relevant is binnen een x aantal jaren?
En ik denk wel dat MS zelf niet zo dom is om $ ‘s de missen door cod van Playstation af te houden (zie minecraft)

En wat als MS nu nog een deal zou maken met Take two om GTA6 exclusief te maken voor hun xbox ecosysteem?
Beetje zoals sony gedaan had met gta3/ vice city in den tijd

Je moet ook wel weten dat populaire ip’s komen en gaan hé.
Wie zegt dat COD nog relevant is binnen een x aantal jaren?
En ik denk wel dat MS zelf niet zo dom is om $ ‘s de missen door cod van Playstation af te houden (zie minecraft)

En wat als MS nu nog een deal zou maken met Take two om GTA6 exclusief te maken voor hun xbox ecosysteem?
Beetje zoals sony gedaan had met gta3/ vice city in den tijd
Ik lees wel veel wat als dit wat als dat wat als het morgen 60 graden is.

Ik lees wel veel wat als dit wat als dat wat als het morgen 60 graden is.
Ik zie gewoon het probleem niet mocht MS cod bezitten en het multi plat zou houden.
Liever dit dan dat bvb google of apple het overkopen, want dan begint de fragmentatie echt.

Ik moet trouwens nog een sony game zien dat op xbox uitkomt

Terug
Bovenaan