Microsoft koopt Activision-Blizzard

Ik moet echt niet weten van de trend dat megabedrijven alles opkopen tot er maar enkele spelers overblijven, dat vermmord de competieve drang om elkaar te overtroeven en er zullen veel minder kwalitatieve gzmes uitkomen.
Disney doet juist hetzelfde doir alles op te kopen.

Straks gaan die bedrijven nog hele landen opkopen. Kan Amazon Montenegro gaan kopen en Disney het Vaticaan.

En die komen allemaal dit jaar uit? Also, zoals bij elk MS spel is het ook steeds weer afwachten wat het effectief wordt, want laten we eerlijk zijn, qua kwaliteit en afwerking zijn al hun games de laatste 10 jaar zeer mediocre tot goed. Kijk naar de laatste Halo, da spel is tof, maar zeker niet geweldig.
Meeste wel normaal gezien.
Zelf ben ik wel tevreden in grote lijnen van wat MS uitbrengt. Forza, Halo, Sea of Thieves, Gears waren toch allemaal wel de max.
Enkel dingen bij Halo zoals co-op dat ontbreekt vind ik nogal lauw.

Gezien ik uitsluitend op PC game, is het nieuws voor mij nogal ... neutraal? De ene mogol die de andere koopt, voor mij zal er niet veel veranderen buiten dat ik nog wat extra games via Game Pass zal kunnen uittesten/spelen. Veel ziel zat er al niet meer in de verschillende developers onder Activision, dus of ze nu onder Kotick of Spencer vallen ...

Meeste wel normaal gezien.
Zelf ben ik wel tevreden in grote lijnen van wat MS uitbrengt. Forza, Halo, Sea of Thieves, Gears waren toch allemaal wel de max.
Enkel dingen bij Halo zoals co-op dat ontbreekt vind ik nogal lauw.
Je gaat me nooit horen zeggen dat ze echt slechte dingen uit brengen, maar wel vind ik persoonlijk dat het altijd zo net genoeg is en nooit meer.
Halo speelt ok en is efkes fun, maar tis nog altijd niet wat het vroeger geweest is. Sea of Thieves heb ik nooit gesnapt heb dat gespeeld en was rete saai en nooit meer opgezet. Forza is Forza, basicly een DLC van de vorige, nogmaals dit is niet slecht eh, maar zo crazy goed vink da nu ok niet. De laatste Gears game was dan wel een topper, die was legit heel goed. Maar ik denk dan ook aan games zoals The Medium... Crackdown 3... wat echt zware flops zijn. Niemand kan nu toch al zeggen of zaken als Scorn enzo echt en hit gaan zijn. Kan even hard sucken als die vorige 2.

Edit: Age of Empires 4 is ook wel decent.

Je gaat me nooit horen zeggen dat ze echt slechte dingen uit brengen, maar wel vind ik persoonlijk dat het altijd zo net genoeg is en nooit meer.
Halo speelt ok en is efkes fun, maar tis nog altijd niet wat het vroeger geweest is. Sea of Thieves heb ik nooit gesnapt heb dat gespeeld en was rete saai en nooit meer opgezet. Forza is Forza, basicly een DLC van de vorige, nogmaals dit is niet slecht eh, maar zo crazy goed vink da nu ok niet. De laatste Gears game was dan wel een topper, die was legit heel goed. Maar ik denk dan ook aan games zoals The Medium... Crackdown 3... wat echt zware flops zijn. Niemand kan nu toch al zeggen of zaken als Scorn enzo echt en hit gaan zijn. Kan even hard sucken als die vorige 2.

Edit: Age of Empires 4 is ook wel decent.
Sea of Thieves heb ik al 1500u ofzo in zitten, heerlijke game :love:
Maar je krijgt weinig uitleg en alleen is het niet zo evident, zeker in het begin. Game heeft doorheen de jaren ook wel veel updates en content gekregen.

Forza Horizon 4 vind ik echt de beste racegame ooit, persoonlijk. Grote map, verschillende biomes, veel auto's, veel events, racet goed.
Die commentaar dat het lijkt op de vorige vind ik altijd weird want het is een racegame... :unsure:
Crackdown was inderdaad garbage maar dat zag je wel van ver aankomen eigenlijk.
The Medium was geen Xbox-game dus hadden ze weinig mee te zien natuurlijk.

Dat het bij elke game afwachten is klopt natuurlijk maar dat geldt wel voor alle developers, toch?

Ik stel het mij zo voor dat MS de beste 'studio-build' aan het maken is om er dan Minecraft op te spelen.
Als ze niets met die studios aanvangen/een plan hebben buiten hun game-console-compatibility reduceren, dan is er eigenlijk niemand mee gebaat.

Ze kunnen studios blijven kopen, tot zelfs Naughty Dog, Insomniac Games en Sony Santa Monica studios bij het MS gebeuren behoren.
Stoort dit? Nee, je console heet nu anders maar je speelt nog steeds de beste games/de games die je wil spelen.
Potentieel dat bepaalde studios hun creativiteit verliezen, ja die is er.

Last Of Us 3 op Xbox Triple X : Xtreme? why not :)
(los van het streaming gebeuren, geef mij maar lokale hardware die je zelf nog kan tweaken)

Sea of Thieves heb ik al 1500u ofzo in zitten, heerlijke game :love:
Maar je krijgt weinig uitleg en alleen is het niet zo evident, zeker in het begin. Game heeft doorheen de jaren ook wel veel updates en content gekregen.

Forza Horizon 4 vind ik echt de beste racegame ooit, persoonlijk. Grote map, verschillende biomes, veel auto's, veel events, racet goed.
Die commentaar dat het lijkt op de vorige vind ik altijd weird want het is een racegame... :unsure:
Crackdown was inderdaad garbage maar dat zag je wel van ver aankomen eigenlijk.
The Medium was geen Xbox-game dus hadden ze weinig mee te zien natuurlijk.

Dat het bij elke game afwachten is klopt natuurlijk maar dat geldt wel voor alle developers, toch?
Van Sea of Thieves kan het zeker aan mezelf liggen, heb da spel snel opgegeven omdat ik het echt niks vond en kan me wel veel commentaar op da spel herinneren, mss is dat inderdaad al veel beter nu. Dat een game op de vorige lijkt is niet altijd commentaar ofc, als de vorige goed is dan waarom niet, Horizon 5 is ook niet slecht eh, maar voor mij is dat gewoon meer van hetzelfde beetje gelijk een nieuwe fifa uit brengen, das tof, maar loop daar ook niet wild van. Weet ook niet of dat bij GT7 anders gaat zijn eh, kan dat ik daar exact hetzelfde over ga denken, hoewel opt eerste zicht die er toch heel wat meer polished uit ziet dan de vorige GT's. Was the Medium niet via MS? Da was toch een xbox exclusive dacht ik? Even nagekeken en idd is niet via een MS studio, my bad dan. En tuurlijk moet je bij elke dev afwachten wat het zal worden, maar mijn algemeen gevoel dat ik bij MS altijd heb is dat het altijd net niet die perfectie is, iets dat je bij Nintendo en Sony vaker ziet. ( Maar dat is een persoonlijke mening ofc )

Van Sea of Thieves kan het zeker aan mezelf liggen, heb da spel snel opgegeven omdat ik het echt niks vond en kan me wel veel commentaar op da spel herinneren, mss is dat inderdaad al veel beter nu. Dat een game op de vorige lijkt is niet altijd commentaar ofc, als de vorige goed is dan waarom niet, Horizon 5 is ook niet slecht eh, maar voor mij is dat gewoon meer van hetzelfde beetje gelijk een nieuwe fifa uit brengen, das tof, maar loop daar ook niet wild van. Weet ook niet of dat bij GT7 anders gaat zijn eh, kan dat ik daar exact hetzelfde over ga denken, hoewel opt eerste zicht die er toch heel wat meer polished uit ziet dan de vorige GT's. Was the Medium niet via MS? Da was toch een xbox exclusive dacht ik? Even nagekeken en idd is niet via een MS studio, my bad dan. En tuurlijk moet je bij elke dev afwachten wat het zal worden, maar mijn algemeen gevoel dat ik bij MS altijd heb is dat het altijd net niet die perfectie is, iets dat je bij Nintendo en Sony vaker ziet. ( Maar dat is een persoonlijke mening ofc )
Goh, heb van alledrie al stinkers gespeeld maar hangt ook weer af van welke studio het komt he. Last of Us, God of War, Uncharted vond ik allemaal top. Maar Days Gone en Tshusima waren voor mij dikke miskopen. BOTW is voor mij ook een vd grootste teleurstellingen en meest overroepen games ooit, terwijl die voor veel mensen dan weer de GOAT is. Mario Tennis, Mario Party, Mario Golf vond ik ook allemaal zeer flauw, net zoals de laatste Pokémon games.

Blijft gewoon allemaal heel persoonlijk, gamen.

Maar in dit geval ben ik wel blij want lets face it, Activision en vooral Blizzard zijn slecht bezig he. Intern veel volk vertrokken, games zoals Overwatch 2 die in development hell zitten, dan heel het harrassment verhaal, Kottick zijn toxic zever. CODs die geen longevity hebben en élk jaar weer daar zijn. Warcraft zit ook in het sukkelstraatje, Starcraft is dood, Diablo gaat ook heel traag.

Dus hopelijk krijgt Microsoft er wat structuur in.

Xbox-topman Phil Spencer zegt volgens Bloomberg: "Tegen spelers die Activision Blizzard-games op Sony's platform spelen, wil ik zeggen dat het niet onze bedoeling is om community's weg te halen van andere platforms en we blijven ons daaraan toewijden". Het is een weinig concrete uitspraak, maar het laat in ieder geval de deur open voor het blijven verschijnen van Activision Blizzard-games op Sony-consoles.
Bron: Plus artikel op Tweakers

Tuurlijk gaat een Call of Duty nog te spelen zijn op PlayStation. Microsoft moet ook winst maken en kan daarmee vele miljoenen binnenhalen.

Ik zie cod binnen een paar jaar wel exclusief worden voor Xbox.die gaan heus geen 70miljard betalen om alles bij het oude te houden.

Hahah

271781442_981209512797071_2212352295027440822_n.png

Blijft gewoon allemaal heel persoonlijk, gamen.
Klopt, daarom dat ik het altijd bij zeg dat dat voor mij zo is, niet altijd voor een ander ook het geval.
Dus hopelijk krijgt Microsoft er wat structuur in.
Dat hoopt iedereen ofc, zelf koop ik niet veel van Blizzard mer al een tijdje, enkel Diablo 4 keek ik naar uit. Maar CoD meeeh... WoW ook paar jaar mee gestopt, Overwatch was ik ook rap beu etc etc :p

Terug
Bovenaan