Microsoft koopt Activision-Blizzard

21 was een overgangsjaar voor Xbox, 2022 is dat nog deels, maar 2023, 2024 en verder is wanneer gamepass pas echt op volle toeren gaat draaien en gamers dus elke maand een topgame voor de kiezen krijgen, zeker nu met de overname van Activision
Gaat niet zo zeer over aantal, maar in polish kwaliteit.
Iets waar Sony laatste jaren sterke focus op heeft gedaan.

Ik denk qua polish vorig jaar bij MS forza horizon 5 zowat enigste titel was die op gelijk niveau kon staan qua afwerking.
Halo infinite was maar half spel.

Ik denk met activision Blizzard, dat het plan van MS om iedere 3 (of 4) maanden een titel uit te brengen nu kan lukken.

Toch eens kijken om een Xbox te kopen.
Heb nu gamepass op PC maar veel van de games zou ik liever in de zetel spelen.
PS5 krijgt hier sowieso weinig aandacht.
Steam link of cloud geen optie? Ik speel al jaren zo mijn "console" games via pc.

Ofwel onderschat ik wat allemaal in de deal zit maar het gaat toch eigenlijk vooral om COD niet?

Meeste mensen die interesse hebben in de vele PS exclusives zaken als Ghosts Of Tsushima, God Of War, Spiderman, Uncharted, Last Of Us, Horizon, Days Gone of Gran Turismo, die gaan hun console keuze toch nooit laten afhangen van één spel dat ze moeten missen? Dat ze dan mogelijks wel nog eens op PC kunnen spelen (indien voorhanden).

Het enige waar ik wat schrik voor heb is dat op lange termijn deze games uitsluitend op gamepass terechtkomen en niet meer los te verkrijgen zijn, dat lijkt me een veel slechtere zaak.
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen een Playstation kopen voor jaarlijks fifa of COD met hun vrienden te spelen.

Voor mij persoonlijk is het tempo waaraan de exclusives uitkomen goed en ik heb gewoon niet meer tijd om meer te spelen. Die 2 deals hebben dus op mij eigelek 0 impact kwa titels die in speel/zou spelen. Bij Bethesda zou het enkel Doom zijn en bij Activision misschien Diablo, maar dat zou ik nooit op console spelen. Maar de casual gamers en jeugd die met hun vrienden elk jaar fifa of cod spelen is waar het geld zit. En in dat opzicht is “enkel” COD exclusief maken een big deal.

Het is echt het equivalent van GTA exclusief te hebben.

Bestaat er zoiets voor de windows store?
Ik vermoed dat ze willen pushen om een xbox te kopen.
Steam link kan je alvast alles spelen, heb je eigenlijk gewoon een copy van je desktop. Op 2ehands staat er alvast 1tje voor een spotprijs. Ik zou hem beter als reserve kopen.

Steam link kan je alvast alles spelen, heb je eigenlijk gewoon een copy van je desktop. Op 2ehands staat er alvast 1tje voor een spotprijs. Ik zou hem beter als reserve kopen.

Hmm, gelimiteerd tot 1080p.

Grote kans dat ik m'n ps5 verkoop voor een xbox.
Speel al heel m'n leven playstation maar de exclusives boeien me steeds minder.

In ieder geval meesterzet van Microsoft. Maar op lange termijn nadelig voor ons allemaal.

Maar op lange termijn nadelig voor ons allemaal.
Is dat zo? Ik ben er eigenlijk echt nog niet uit. Nu Netflix en het streaming model regeren is er eigenlijk voor relatief weinig geld te spenderen absurd veel content te krijgen. Ik mis 3 films huren voor 200frank? bij de videotheek alvast niet hoor :p

Is dat zo? Ik ben er eigenlijk echt nog niet uit. Nu Netflix en het streaming model regeren is er eigenlijk voor relatief weinig geld te spenderen absurd veel content te krijgen. Ik mis 3 films huren voor 200frank? bij de videotheek alvast niet hoor :p

Als ze alles blijven opkopen geeft het hun steeds meer macht.
In ieder geval ga ik nu wel genieten van een goedkope gamepass.

Deze post op Restera vat het samen voor mij:
Man, this really really sucks. Microsoft consolidating the industry and trying to create an effective monopoly is horrendus for the entire industry. Im not even a console player, PC only, but even I can see that this is major bad news. The ppl in this thread who are saying "Oh so awesome, great gamepass value" are braindead and they will be the first hit by this. Just to give you a few ideas of the stunts Microsoft can pull once they have a majority of the industry by the balls (some of these might seem outragous now, but they are all perfectly within the realms of possibility for a company that doesnt have to worry about competition):

"We have decided to double/triple the price of gamepass. What you cant afford that? Tough shit."

"We have decided to pull all of our titles from retail and make them only available through gamepass. What, you cant afford a monthly subscription? What are you gonna do, miss out on all your favorite games? LOL."

"The Xbox console will from now on be 75% more expensive. What are you going to do, buy a God-of-War-station? LOL."

"We have decided to pull all of our games from steam and put them only on our shitty windows store app. What are you going to do, miss out on the latest Elder Scrolls/COD/DOOM/Blizzard thing? LOL."

"Company heads have decided that we want to push our new Windows 11/12/X OS, so from now on all new games will arbitrarily only run on the latest undercooked and broken OS we have released. What are you going to do, miss out on all the latest and greatest games? LOL." <- Pretty sure this will happen, sincerely hope Im wrong

You all have to realize one thing: Microsoft does NOT care about the gaming industry. For them gaming is just another leveraging card in their crusade to monopolise a large portion of the entire tech sector.

I really really hope that this aquisition gets blocked. If Microsoft and Activision Blizzard were based in my country, this aquisition would definitely get blocked by regulators.

"We have decided to pull all of our games from steam and put them only on our shitty windows store app. What are you going to do, miss out on the latest Elder Scrolls/COD/DOOM/Blizzard thing? LOL."
Maar ze zijn al terug naar Steam gekomen, like everyone else 😅

In mindere mate zie ik bepaalde dingen wel gebeuren(OS bullshit zeker bvb). Maar gezien het volume aan content dat gegenereerd word in dit tijdperk, is er de komende 10 jaar nog niet echt iets om ons zorgen over te maken. Prijs van GP zal ook wel stijgen, maar ik zie ze niet snel boven die 15euro per maand gaan.

Ik snap die comentaar toch niet goed dat sony amper games heeft op de ps5.
Rachet and clank
Astro playroom
Demonsouls
Spiderman
Returnal

Dit zijn toch toppers.

Ik denk wel niet dat bvb COD exclusief gaat zijn.
Als je leest wat ze in dit yt filmpje schrijven (min 3)
Ik ben er ook niet zeker van, sommige zaken wel, ma Microsoft beseft ook wel dat een jaarlijkse COD veel geld in het laatje brengt en eigenlijk brengt zoiets jaarlijks meer geld op als het op zoveel mogelijk platforms kunt brengen.
Ik denk persoonlijk niet dat COD nog n system seller is.

Ik snap die comentaar toch niet goed dat sony amper games heeft op de ps5.
Rachet and clank
Astro playroom
Demonsouls
Spiderman
Returnal

Dit zijn toch toppers.
Akkoord. Maar het momentum voor de PS5 jaar 2 en 3 word op deze manier wel meer en meer afhankelijk van Sony zelve, en de gebruikelijke Ubi/EA titels.
Sony word bijna gedwongen studios te beginnen kopen, anders loopt Microsoft midden deze cyclus met teveel klanten weg. Het zal niet eindigen met Activision. Hadden ze ook niet vermeld een Japanse studio/publisher te willen?

Hoedanook, de bewustwording van Gamepass is langzaam maar zeker in full force. Voor velen klikt het pas echt wanneer ze hun jaarlijkse game plots niet meer op hun gebruikelijke console tegenkomen, en met CoD binnenkort exclusief in de stal, gaat dat weer een hele meute extra volk zijn.

Toch wel insane nadat ze ook al Bethesda kochten. Al maak ik me totaal geen zorgen. Slechter dan nu kan het daar momenteel niet worden :lol:

Als ze alles blijven opkopen geeft het hun steeds meer macht.
In ieder geval ga ik nu wel genieten van een goedkope gamepass.

Deze post op Restera vat het samen voor mij:
Wat een geweldige zaag die mens. Kunt ge toch over alles binnen om het even welk ecosysteem zeggen?

Heel hoog tinfoil hat gehalte ook. Hij vergeet enkel nog dat je binnenkort 5G-chips in je bovenarm moet laten spuiten om je Xbox aan te kunnen zetten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan