Stealth PC PS5 XBOX Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Big Boss

Crew Member
mgs3.png


release: TBA
genre: stealth, survival
dev: Konami

De langverwachte remake van Metal Gear Solid 3.

We are remaking Metal Gear Solid 3: Snake Eater, one of the most beloved instalments of the Metal Gear series, revealing the origin story of Snake, as Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. We are working hard for Metal Gear Solid Delta: Snake Eater to be a faithful recreation of the original story and game design, while evolving the gameplay with stunning visuals and a seamless user experience.

 
Had liever een nieuw deel gezien ipv een remake. We zitten in een era van eindelijk eens goede remakes, maar wijst toch vooral op creatieve armoede en luiheid.
 
Konami is niet in staat om een nieuwe mgs game te maken. Al het creatief talent is weg daar. Dus gaan ze met remakes komen, in samenwerking met andere studios. Na mgs 3 zal mgs1 ook wel volgen. En wie weet krijgen we ooit wel een nieuwe mgs game als de remakes het goed doen. Dan geven ze het gewoon uit aan een goede studio. Aan Kojima Productions 😜.
 
Vermoed dat naargelang het succes, dit gewoon het begin van al de remakes zal zijn.

Dus chronologisch zien we hierna mogelijk:

1964 – Snake Eater (Delta)
1970 – Portable Ops
1974 – Peace Walker
1975 – Ground Zeroes
1984 – The Phantom Pain
1995 – Metal Gear
1999 – Solid Snake
2005 – Metal Gear Solid (The Twin Snakes)
2007/09 – Sons of Liberty
2014 – Guns of the Patriots
2018 – Rising: Revengeance

Gezien Snake Eater het begin van de first person optie was hoop ik ook wel op volledige VR ondersteuning. Kan me niet schelen als het PS5 exclusief is, zo'n kans laten liggen lijkt me triest. Al zou ik wel niet weten hoe je de combat volledig in VR omzet. Maar eender wat van stealth kan goed werken in VR.

I mean, c'mon.
 
Op het einde van die voorstelling zag je wel dat ze MGS 2 en ... ook naar ps4 brengen of ben ik mis.
 
Dan moeten ze eigenlijk beginnen met Metal Gear (zonder Solid dus) :p.
Eigenlijk schandalig dat ik ze nog niet allemaal gespeeld heb, gezien ik die PS3 Collector’s Box heb… :(
 
Vroeger compleet weg geblazen geweest door MGS1. Blijft voor mij één vd beste games ooit.

MGS2 vond ik veel minder.

MGS3 nooit kunnen spelen wegens Xbox.

MGS5 dikke tegenvaller.

MGS3 in lijn van 1 of 5?
 
Ik ben zeer content met deze remake, maar ik heb altijd gehoopt dat ze de originele Meta Gears eens zouden aanpakken.
Ben daar zelf nooit doorgeraakt omdat de gameplay me niet helemaal beviel. Te outdated voor mij.
Die story is in z'n originele vorm redelijk 'basic' ivm de Metal Gear Solid's, dus er lijkt me daar heel wat potentieel te zitten om alles wat meer uit te diepen. Maar dan zou Kojima ze wel zelf moeten herschrijven, wat natuurlijk nooit meer kan gebeuren.

Van MGS2 hoef ik eigenlijk geen remake. De laatste remasters (van de vorige collection) zijn imo nog zeer speelbaar. Ook MGS3 eigenlijk.
Ik neem aan dat ze voor deze nieuwe remaster de loading screens tussen gebieden helemaal gaan wegwerken. 1 vloeiende semi-open world met nog wat meer jungle. Dat zou de battle met The End nog epischer maken denk ik.
 
Mgs3 is voor mij de beste. Survival in de jungle. Beesten moeten vangen en eten. Camouflage gebruiken. Zalige bazen. Secrets en extra gear door bepaalde technieken toe te passen... oh en natuurlijk close quarter combat! geweldig spel.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Terug
Bovenaan