Stealth PC PS5 XBOX Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

MGS was een van mijn eerste PSX games, lag onder de kerstboom in 1999 en sindsdien grote fan van de reeks.
Voor mij blijft dit dan ook de beste MGS, al waren MGS2 (mindfuck) en vooral MGS3 (jungle setting + epic bossfights) ook meer dan uitstekend.

Desondanks kijk ik voorzichtig uit naar deze remake. Kojima heeft er namelijk weinig meer mee te maken, Konami is nu niet bepaald erg thuis in remakes zoals bvb Capcom en de trailer toont voorlopig alleen CGI.

Kan ook best een flop worden als ze David Hayter of Kiefer Sutherland niet meer kunnen strikken, imo.
 
Ik denk dat Hayter buitengewerkt is. Had iig ruzie met Konami.
Hayter had eigenlijk 'ruzie' met Kojima. Omdat Kojima altijd iemand anders voor snake wilde. Zelfs voor snake eater wou Kojima iemand anders. Hij wou eigenlijk Kurt Russell als ik me niet vergis. Uiteindelijk met mgs 5 is het Kiefer Sutherland geworden. Dus met Konami heeft hayter zeker geen ruzie.
 
Hayter had eigenlijk 'ruzie' met Kojima. Omdat Kojima altijd iemand anders voor snake wilde. Zelfs voor snake eater wou Kojima iemand anders. Hij wou eigenlijk Kurt Russell als ik me niet vergis. Uiteindelijk met mgs 5 is het Kiefer Sutherland geworden. Dus met Konami heeft hayter zeker geen ruzie.
Bedankt voor de verbetering!
 
Bedankt voor de verbetering!
Np. Ik denk wel dat Kojima het gevoel had dat hayter zich te fel moeide bij metal gear. Ooit had hayter zelfs een script geschreven voor een mgs film. Denk niet dat Kojima dat echt wou. Ligt gevoelig bij hem denk ik. Ma bon, ik ben fan van beiden, Kojima is een genie in mijn ogen en hayter is de perfecte Snake. Denk dat Hayter altijd ja zegt tegen die rol.
 
Het zijn very (crazy) story-driven 3rd person stealth-shooters gemengd met action adventure elementen en bossfights. Er zit vanalles wel wat in.
Dus als vergelijkingen:
  • Splinter Cell met uitgebreidere mechanics en echte puzzles
  • Assassin's creed minus de parkour + guns
  • Horizon games + stealth + puzzles
  • Last of Us maar variabeler in gameplay
  • Dishonored maar minder flashy
Het verhaal is wel degelijk moeilijk te vergelijken met iets anders. Kojima is nogal ... zijn eigen ding.
 
Instant buy hier in ieder geval.
Al had het leuk geweest om in de originele volgorde de remakes te spelen.
Paar dagen geleden zag ik een teaser van een remake van MGS 1. Was dit dan fanmade ofzo ?
Een nieuwe game zou idd geweldig zijn. Hopelijk dan wel van een andere kwaliteit dan The Phantom Pain.
Grafisch was dit spel zo mooi en qua gameplay was dit voor mij zeker niet slecht.
Helaas hebben ze nooit de kwaliteit van de story er in kunnen brengen zoals in de vorige edities.
Een nieuwe game gaat volgens mij nooit hetzelfde zijn als vroeger. De sfeer die Hideo in de game kon steken kan volgens mij niemand anders.
Heel de reeks was zoals kind en niemand kent zijn kind zo goed als de vader zelf.
 
Paar dagen geleden zag ik een teaser van een remake van MGS 1. Was dit dan fanmade ofzo ?
Bij de aankondiging bleek ook dat er een Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 komt, met Metal Gear Solid 1 tot en met 3 + de twee originele Metal Gear-games op MSX.

Maar in welke hoedanigheid (graphics of gameplay opgesmukt, of beiden), dat is denk ik nog niet geweten.
 
Maakt dat veel uit bij een project als dit? Het verhaal, de wereld en alles waar de naam Kojima op staat bestaat al.. Moesten ze nu een MGS 6 maken zonder hem dan zou ik ook iets hebben van hmmm... ik twijfel. Maar hierbij denk ik, dat kan wel ok zijn.
Kojima zag altijd wel toe dat kwaliteit afgeleverd werd. Zelf was em ook niet tevreden dat Konami hem onder druk zette bij MGSV zo gerushed op het einde af te leveren.

Ik zie Konami hier een cash grab doen waarbij kwaliteit zal onderdoen. ik hoop natuurlijk van niet.
 
Tgoh, ‘t is niet omdat beide van Kojima’s brein zijn, dat ze erg vergelijkbaar zijn.
Ik vond dat net wel. Die opbouw van cinematics en soundtrack exact hetzelfde. Zelfs game mechanics (schieten, movement) vond ik hetzelfde voor zover ik het me nog herinner :p
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ben weer helemaal in de MGS sfeer nu he. In dezelfde week dat Snake Eater wordt aangekondigd komen ze ook af met de boardgame van die in 2024 zou uitkomen :) .
 
Het droom scenario zou zijn dat Kojima deze remake deed. als dat het geval is, dan zou hij niets aan het verhaal veranderen, waarschijnlijk wel wat kleine aanpassingen. Maar hij zou wel de speelwereld drastisch veranderen. Zo zou de jungle veel meer open wereld zijn en echt gigantisch aanvoelen. Destijds wilde hij nog veel meer doen met mgs 3, maar de ps2 liet dit niet toe door de beperkte hardware. Maar dan nog, één van de beste games aller tijden. En het zou zalig zijn mocht hij deze remake gedaan hebben en effectief de speelwereld hier en daar drastisch veranderd hebben, want dan zou het spel nog beter kunnen worden. Maar dit zal uiteraard nooit gebeuren. En dan is het beste scenario dat men een remake doet zo trouw mogelijk aan het origineel zodat men geen fuck ups doet. En laten we hopen dat we dat krijgen. Ik heb het gevoel dat men de audio van vroeger gaat hergebruiken, al vraag ik me af of men niet motion capture moet doen voor de cutscenes om mee te kunnen met de triple A kwaliteit van big budget games tegenwoordig. Dan zou je ook denken dat de text/audio opnieuw moet ingesproken worden. En dat met de oude cast zou ideaal zijn. Maar denk niet dat men dat gaat doen, ze gaan denk ik gewoon de audio opnieuw gebruiken, dus ik wil het allemaal toch eerst zien. Als blupoint deze remake deed, dan zou ik zeer optimistisch zijn. Nu ben ik nog wat op mijn hoede. Maar laten we eerlijk zijn, ze hebben het verhaal, de cutscenes. Ze moeten het gewoon in een mooi jasje steken. Dat zal toch wel lukken zeker!
 
Dat zal toch wel lukken zeker!
Konami.

Ik hoopte eigenlijk al jaren dat ze zouden worden opgekocht door Sony.

Enige dat me ietwat intrigeert is dat blijkbaar(reddit post die ik niet terugvind) een groot deel van het origineel er zou aan meewerken?
 
Konami.

Ik hoopte eigenlijk al jaren dat ze zouden worden opgekocht door Sony.

Enige dat me ietwat intrigeert is dat blijkbaar(reddit post die ik niet terugvind) een groot deel van het origineel er zou aan meewerken?
Zou straf zijn. Denk dat het beste talent met Kojima is meegegaan...
 
Het droom scenario zou zijn dat Kojima deze remake deed. als dat het geval is, dan zou hij niets aan het verhaal veranderen, waarschijnlijk wel wat kleine aanpassingen. Maar hij zou wel de speelwereld drastisch veranderen. Zo zou de jungle veel meer open wereld zijn en echt gigantisch aanvoelen. Destijds wilde hij nog veel meer doen met mgs 3, maar de ps2 liet dit niet toe door de beperkte hardware. Maar dan nog, één van de beste games aller tijden. En het zou zalig zijn mocht hij deze remake gedaan hebben en effectief de speelwereld hier en daar drastisch veranderd hebben, want dan zou het spel nog beter kunnen worden. Maar dit zal uiteraard nooit gebeuren. En dan is het beste scenario dat men een remake doet zo trouw mogelijk aan het origineel zodat men geen fuck ups doet. En laten we hopen dat we dat krijgen. Ik heb het gevoel dat men de audio van vroeger gaat hergebruiken, al vraag ik me af of men niet motion capture moet doen voor de cutscenes om mee te kunnen met de triple A kwaliteit van big budget games tegenwoordig. Dan zou je ook denken dat de text/audio opnieuw moet ingesproken worden. En dat met de oude cast zou ideaal zijn. Maar denk niet dat men dat gaat doen, ze gaan denk ik gewoon de audio opnieuw gebruiken, dus ik wil het allemaal toch eerst zien. Als blupoint deze remake deed, dan zou ik zeer optimistisch zijn. Nu ben ik nog wat op mijn hoede. Maar laten we eerlijk zijn, ze hebben het verhaal, de cutscenes. Ze moeten het gewoon in een mooi jasje steken. Dat zal toch wel lukken zeker!
Het kan idd twee kanten uit gaan. Of ze verkrachten het orgineel volledig door er te veel aan te veranderen of ze maken de juiste aanpassingen aan de spelwereld en maken er een topper van. Voor de echte fans onder ons die de reeks van in het begin spelen denk ik dat er aan het verhaal niets moet veranderen (voor mij toch niet). De sfeer en het drama in het verhaal moet blijven. Het gevoel dat je elke keer wordt weggeblazen kan versterkt worden door de cutscenes met een grafische kwaliteit die vandaag in games wordt gestoken. Ik kijk er in ieder geval naar uit
 
Terug
Bovenaan