Metaaldraad

Net de affiche eens bekeken, daar staan uiteindelijk nog wel een aantal deftige thrash/black/death/doom... bands op, en Heilung. Ik kom zowaar in de verleiding.
Jaja er staat nog wel wat deftigs tussen ook natuurlijk, maar de verjonging is daar ook ingezet... Ergens logisch natuurlijk.
Heilung is wel iets dat ik hoegenaamd niet snap :D Allez en dan vooral wat dat op een metalfestival staat te doen, lijkt me eerder iets voor Dranouter of zo'n middeleeuws re-enactment festival.

Dranouter vind ik wel fijn,( idd geen metal ) maar met het gezin met kleine kinderen aangenaam , een kindvriendelijk festival , wa van andere festivals niet kan gezegd worden .

Jaja er staat nog wel wat deftigs tussen ook natuurlijk, maar de verjonging is daar ook ingezet... Ergens logisch natuurlijk.
Heilung is wel iets dat ik hoegenaamd niet snap :D Allez en dan vooral wat dat op een metalfestival staat te doen, lijkt me eerder iets voor Dranouter of zo'n middeleeuws re-enactment festival.
Moet kunnen, vind ik. Jozef Van Wissem speelde twee jaar geleden op Desertfest en dat is minimalistische en akoestische luitmuziek. Fantastisch intermezzo.

Ik zou durven betogen dat er qua doelpubliek een aanzienlijke overlap bestaat tussen bands zoals Heilung en al wat naar black en doom luistert. Was ook behoorlijk duidelijk aan de volle main stage bij hun passage op Roadburn bijvoorbeeld. Neem daarbij dat dergelijke muziek zich voor een goed deel langs de black metal wijder bekend is geworden dankzij Wardruna, gooi daar nog eens de reeds lang in de metalwereld gangbare heidense inslag bovenop, en het is eerder logisch dan bizar dat Heilung op een metalfestival staat. Zelfs muzikaal raakt het vaak dezelfde snaar.

De vocals blijven soms wat te veel op een misnoegd rappende kikker trekken, maar dat wil ik er nog wel bij nemen.

Toevallig zien passeren op Youtube na het bekijken van een clipje van Doodseskader. (Ook een aanrader trouwens)

Ken het pas sinds vorig jaar maar blijft zalig nummer (alleen die mislukte blokfuit in de intro is een beetje cringy aant worden :p)

Terug
Bovenaan