Metaaldraad

Lamb of God spreekt een minder breed publiek aan dan Iron Maiden, maar in hun genre is dat inderdaad een prima band.
De vraag is dan ook voor de organisatoren van pakweg Graspop en Hellfest: met welke band als headliner kan ik mijn weide uitverkopen?

Ik heb zelf te weinig zicht op platenverkopen en luistercijfers om daar een uitspraak over te doen.

De vraag is dan ook voor de organisatoren van pakweg Graspop en Hellfest: met welke band als headliner kan ik mijn weide uitverkopen?

Ik heb zelf te weinig zicht op platenverkopen en luistercijfers om daar een uitspraak over te doen.
Als je Iron Maiden niet moet betalen kan je de weide gerust wat kleiner maken ook hé. Als je natuurlijk op inkomsten uit drank rekent, is dat niet zo optimaal.

Als je Iron Maiden niet moet betalen kan je de weide gerust wat kleiner maken ook hé. Als je natuurlijk op inkomsten uit drank rekent, is dat niet zo optimaal.
Zou je voor pakweg een Volbeat zoveel minder moeten betalen dan Maiden als headliner?

Zou je voor pakweg een Volbeat zoveel minder moeten betalen dan Maiden als headliner?

According to Billboard’s Boxscore report which reveals how much money is generated entirely from ticket sales alone, Iron Maiden received $2,926,064 in ticket sales at the Tele2 Arena in Stockholm Sweden.

Bron.

Artist: Volbeat, Trivium & Digital Summer
Venue: Stage AE – Pittsburgh, PA
Date: Apr. 30th, 2014
Gross Sales: $70,121
Attendance/Capacity: 2,182 / 2,300
Ticket Prices: $35, $32

Bron.

Dit is niet exact wat er gevraagd wordt, maar dit geeft toch al een idee :unsure:

Denk dat als de oudere bands zoals Iron Maiden,Judas Priest enz verder stoppen dat bands zoals Sabaton,Ghost,Amon Amarth,Gojira,Volbeat,Trivium,In Flames en Parkway Drive (als die niet te commercieel gaan worden en voor Werchter kiezen) de fakkel kunnen overnemen als publiekstrekker voor GMM.
Ik schat gewoon de mogelijkheden in hé,is daarom geen persoonlijke voorkeur.

Korn en Slipknot zouden ook altijd headliner moeten zijn.
Denk wel dat Slipknot wel gaat stoppen in de nabije toekomst,of toch heel andere bezetting.
A7X werd ook de nieuwe Metallica genoemd,toch ook niet aan die status geraakt.
Maar wat niet is kan nog komen al lijkt het me zeer moeilijk.

BTW:Ook een schande dat Marilyn Manson totaal ontbreekt in de 666 platen .:angry::headshake:

Geen grote fan van Marilyn Manson, maar het zou zomaar kunnen dat zijn muziek 'gecanceled' is omwille van de hetze van voorbije maanden.

Lijkt me anders sterk dat geen enkele grote hit in de lijst staat.

BTW:Ook een schande dat Marilyn Manson totaal ontbreekt in de 666 platen .:angry::headshake:
Ben zelf absoluut geen fan, maar nu je 't zegt, inderdaad wel heel verrassend.

Nog een paar bedenkingen:
-Te weinig Deftones (Change, Be Quiet & Drive moeten er in. Dat Minerva er wel in staat is zeer vreemd)
-Te weinig Alice in Chains (enkel Would :()
-Trieste statistiek: Fleddy Melculy, Blutus en Amenla staan er samen maar liefst 33 keer in. Ik sta vollédig achter het idee om in je persoonlijke top 3 zeker 1 Belgisch nummer te zetten, maar het mocht iets gevarieerder (en ik zeg dat niet uit jaloezie, want ik heb zeker niet de pretentie om mijn muziek top-666-waardig te vinden :p). Brutus en Amenra staan er volledig terecht in, maar het is wat veel. Fleddy kan daarentegen den hoogsten boom in.
-Raar dat Satyricon, Iced Earth, Cult of Luna er niet in staan.
-Graveyard verdient ook een plek in de lijst met Hisingen Blues.
-Van Kreator staat er wel het kinderliedje 'Satan Is Real' in, maar niet de klassiekers Flag of Hate, Extreme Aggression,...?
-Ik ben fan van (oude) My Dying Bride, maar dat zij er in staan verraste me wel. She Is the Dark is begrijpelijk en terecht, The Wreckage of My Flesh is zeer vreemd. The Cry of Mankind en Your River ontbreken volledig.
-Anathema, The Gathering en Katatonia ontbreken dan weer wel (als er 2 MDB nummers + Paradise Lost in stonden, verwachtte ik deze bands ook nog).
-Ik denk dat veel stemgedrag te maken heeft met de nummers die op de Stubru site wel/niet verschijnen als je een band in typt, kan sommige nummerkeuzes verklaren (zoals bij Kreator en MDB).
-Tool nummers (keuze en hoeveelheid) volledig terecht :clap: Stinkfist en Aenema mochten misschien iets hoger.
-Nightwish, Sabaton, System of a Down en Gloryhammer, bol het af, mijn oren en hersenen doen pijn.
-Cool dat bands als Death, Morbid Angel, Emperor, Bloodbath, Mayhem, Burzum in de lijst geraakt zijn.
-Megadeth verdient nog net iets meer.
-Ratamahatta en Roots Bloody Roots staan boven Desperate Cry, Beneath the Remains en Inner Self. Bitch please. Dead Embryonic Cells staat er zelfs niet in.
-Crowbar - Planets Collide is een prachtnummer dat hoger mocht staan.
-De enige Channel Zero nummers die imo terecht in de lijst staan zijn Black Fuel en Suck My Energy.
-Rammstein en Slipknot laten mij volledig koud, maar ik kan er nog wel in komen dat dat sommige mensen aanspreekt, dus het stoort me niet.
-Babymetal, fuck off.
-Kudos aan Stubru dat ze Sleep volledig uitgespeeld hebben :p
-Helaas geen Ancient Rites.
-Heaven & Hell vind ik top-10 materiaal maar stond maar op 407 :( Stargazer mocht ook hoger.
-The Sound of Silence, laat dat maar aan S&G over, alsjeblieft.
-Staat er niet wat veel Steak Nr 8/STAKE in?
-Stubru, plz, als je War Pigs afspeelt, draai dan gewoon het origineel. Het zeer verknipte epische einde was nu niet episch meer.
-Ik vind het nieuwe Pothamus album zeer goed, maar hoe vaak staan ze nu al meteen in de lijst, 3 keer? Euh...
-Ik was ooit wel fan van Thurisaz (eerst EP en full album), maar wist niet dat ze plots zo hip waren.

Jammer dat Ancient Rites er inderdaad niet in staat, benieuwd of ze nog een opvolger van Laguz gaan maken. Die dateert ook weeral van 2015. Er stond een en ander in de steigers, een terugkeer naar de rauwe beginjaren.

Jammer dat Ancient Rites er inderdaad niet in staat, benieuwd of ze nog een opvolger van Laguz gaan maken. Die dateert ook weeral van 2015. Er stond een en ander in de steigers, een terugkeer naar de rauwe beginjaren.
Inderdaad, maar Walter was vaak ook wel de man met de visie, dus ik heb geen flauw idee wat er nu zal gebeuren met AR. Echt zonde, want ik was enorm benieuwd of ze die terugkeer naar de beginjaren konden waarmaken. Mij waren ze wat kwijt sinds Dim Carcosa.

Inderdaad, maar Walter was vaak ook wel de man met de visie, dus ik heb geen flauw idee wat er nu zal gebeuren met AR. Echt zonde, want ik was enorm benieuwd of ze die terugkeer naar de beginjaren konden waarmaken. Mij waren ze wat kwijt sinds Dim Carcosa.
Dim Carcosa was het eerste album dat ik van hen kocht, dat viel zowat gelijktijdig samen met de aanschaf van hun live-DVD in Biebob, Vosselaar (And the hordes stood as one). Ik heb die helemaal grijsgedraaid, AR was samen met Dimmu Borgir mijn portaal naar de extremere metalregionen. Jammer dat ik hun laatste optredens met de oldschoolset niet meer heb kunnen zien. Conceptueel vind ik hun draai interessant en Gunther is een rasverteller, al is het muzikaal de laatste albums ook niet altijd mijn meug.

Kan me wel in sommige zaken vinden.
3 Doors Down mag eruit van mij.
Leuk nummer maar niet voor deze lijst.

Deftones mogen er zeker en vast meer in.
Babymetal mag er idd ook uit.

Queens Of The Stone Age vind ik toch ook opvallend in deze lijst.
Therapy ook.

Alice In Chains.
Welke nummers zou jij er dan nog in plaatsen.
De Layne Staley periode (Dirt,Jar Of Flies,,Facelift) of met Duvall?
Persoonlijk denk ik bvb aan een Rooster en Angry Chair.

Disturbed cover mag van mijn part ook verdwijnen.

Rammstein,Deutschland mag ervan mij uit.
Asche Zu Asche of Buck Dich mogen erin.

Alle Belgische bands worden weer (te fel) gepromoot.
Het doet me denken aan nazi-propaganda,nationale druk om te stemmen op een Belgisch project.
Dat is voor mij hetzelfde als zeggen dat Londerzeel ofzo in de Champions League thuishoort en zelfs moet winnen.

Al mis ik wel een Golden Cage of Singing Sirens van Spoil Engine

Dio ook hoger verwacht.

Nightwish,SOAD,Sabaton (zou wel andere songs kiezen denk ik) kunnen van mij wel erin.
Geen grote fan maar heb wel begrip dat dit toch iets of wat populariteit kent.

Machine Head mis ik Ten Ton Hammer.

Type o Negative alleen maar Black N1 (vergeten band blijkbaar)

Pantera Mouth for War zou er ook altijd bij moeten zijn.

Parkway Drive Absolute Power mag er van mij ook in.

Heaven Shall Burn geen Black Tears te vinden.

Accept,Edguy,Blind Guardian,Grave Digger,Hammerfall,Amorphis toch ook niet of weinig gepasseerd.

Staind (The Bottom of iets uit die periode (Staind,Dysfunction) zou er toch ook in mogen),zouden nieuw materiaal hebben naar't schijnt.
Ben wel benieuwd

Soulfly dat nummer Corey Taylor Jumpda fuck up vind ik ook wel heerlijk.

Metallica zou ik liever Damage Inc.,Harvester of Sorrow,The Shortest Straw,Dyers Eve,Escape,Trapped Under Ice,No Remorse erin zien staan dan met een St.Anger,Fuel of Atlas,Rise

Nu,ge gaat me uitlachen en niet begrijpen waarschijnlijk maar ik ben dan ook vooral redelijk mainstream gericht en vooral into Metal sinds Korn (staan er toch ook niet echt veel in) en de Nu-Metal scene.

Breaking Benjamin,Mushroomhead,Bad Omens,I Prevail,Memphis May Fire,Bullet For My Valentine,Flaw,Shinedown,Lacuna Coil,In This Moment,Rob Zombie,Godsmack, ,Clawfinger,Seether,Wage War,Of Mice & Men,Motionless In White,Mudvayne,Tiamat,Katatonia,W.A.S.P,Moonspell etc... zouden er van mij mogen (of toch meer) instaan ook.
Maar bon is vooral persoonlijk.

Moet nog vele bands leren kennen al moet ik zeggen dat extremere dingen zoals bvb een Wiegedood en Emperor me weinig zeggen.
Waren opwarmer voor Rammstein op graspop dacht ik.
Al heb ik vroeger wel wat naar Cradle Of Filth,Children Of Bodom en Dimmu Borgir geluisterd toen ik metal leerde kennen.

Alice In Chains.
Welke nummers zou jij er dan nog in plaatsen.
De Layne Staley periode (Dirt,Jar Of Flies,,Facelift) of met Duvall?
Persoonlijk denk ik bvb aan een Rooster en Angry Chair.
Van de oude periode sowieso Man in the Box en Them Bones. Rooster, No Excuses en Down in a Hole zijn ook klassiekers maar misschien niet geschikt voor deze lijst. Van de nieuwe periode vind ik Check My Brain en Last of My Kind geweldig.

Machine Head mis ik Ten Ton Hammer.
Goed punt, extreem raar dat die niet in de lijst stond. Hoort er altijd in.

Soulfly dat nummer Corey Taylor Jumpda fuck up vind ik ook wel heerlijk.
Dat vind ik wat minder, maar toen ik 14 was, was Soulfly wel mijn favoriete band. Nummers als Bleed of Eye For an Eye mogen er van mij zeker in.
Nu,ge gaat me uitlachen en niet begrijpen waarschijnlijk maar ik ben dan ook vooral redelijk mainstream gericht en vooral into Metal sinds Korn (staan er toch ook niet echt veel in) en de Nu-Metal scene.

Nah, waarom uitlachen :p Ik denk helemaal niet in termen van "wel of niet mainstream". Voor mij is het heel simpel: ofwel hoor ik het graag ofwel hoor ik het niet graag. Uiteindelijk zal Deftones ook wel als mainstream beschouwd worden zeker, maar dat is een van mijn all-time favourites. Eerste albums van Korn vind ik steengoed. Hun debuut zal ik nooit beu geraken. Anderzijds heb ik dan wel een afkeer voor Linkin Park, Limp Bizkit en consoorten. Maar het label 'mainstream' daar hecht ik dus geen belang aan.
Waar ik veel minder goed tegen kan, zijn ongefundeerde hypes. Een voorbeeld dat mij altijd bij blijft: toen Wiegedood zijn bestaan aankondigde, was dat met veel toeters en bellen, en al meteen liepen er een paar mensen rond met een tattoo van hun takjes. Nog VOOR er ook maar 1 nummer te beluisteren was. Enkel en alleen omdat het tot church of Ra behoorde. Daar kan ik heel slecht tegen :p

...Mudvayne...
Iets minder bekend he, maar Dig mag van mij zeker in de lijst.

Ik ben trouwens een beetje verrast dat Hypa hypa er niet in stond...
Zou Eskimo Callboy niet geaccepteerd worden qua genre misschien?

Van de oude periode sowieso Man in the Box en Them Bones. Rooster, No Excuses en Down in a Hole zijn ook klassiekers maar misschien niet geschikt voor deze lijst. Van de nieuwe periode vind ik Check My Brain en Last of My Kind geweldig.

Goed punt, extreem raar dat die niet in de lijst stond. Hoort er altijd in.

Dat vind ik wat minder, maar toen ik 14 was, was Soulfly wel mijn favoriete band. Nummers als Bleed of Eye For an Eye mogen er van mij zeker in.

Nah, waarom uitlachen :p Ik denk helemaal niet in termen van "wel of niet mainstream". Voor mij is het heel simpel: ofwel hoor ik het graag ofwel hoor ik het niet graag. Uiteindelijk zal Deftones ook wel als mainstream beschouwd worden zeker, maar dat is een van mijn all-time favourites. Eerste albums van Korn vind ik steengoed. Hun debuut zal ik nooit beu geraken. Anderzijds heb ik dan wel een afkeer voor Linkin Park, Limp Bizkit en consoorten. Maar het label 'mainstream' daar hecht ik dus geen belang aan.
Waar ik veel minder goed tegen kan, zijn ongefundeerde hypes. Een voorbeeld dat mij altijd bij blijft: toen Wiegedood zijn bestaan aankondigde, was dat met veel toeters en bellen, en al meteen liepen er een paar mensen rond met een tattoo van hun takjes. Nog VOOR er ook maar 1 nummer te beluisteren was. Enkel en alleen omdat het tot church of Ra behoorde. Daar kan ik heel slecht tegen :p

Iets minder bekend he, maar Dig mag van mij zeker in de lijst.

Nutshell ook niet vergeten bij de classics,maar past ook niet echt in deze lijst.

Oei,voor mij zijn dat toch ook belangrijke bands geweest.
OK enorm gehypet geweest maar lag wel in mijn straatje.
Hybrid Theory,Meteora,Significant Other en Chocolate Starfish.... zijn albums die ik grijs heb gedraaid.
En veel van die consoorten heb ik ook al vernoemd.

Laten we zeggen dat ik vooral de "brave" metal kan appreciëren met af en toe eens een uitstap naar extremere dingen.
Dat ik soms toch die grens overschrijd al is het niet te ver maar toch ook weer snel terugkeer naar mijn hokje (dat toch vrij gevarieerd is).
Juist bvb via mijn YouTube suggesties naar een nummer van Caliban (Intoleranz) geluisterd.
Vind dat moeilijk te plaatsen,ik vind het verre van slecht,maar ben toch niet helemaal overtuigd.
Mijn nieuwsgierigheid is wel geprikkeld om er meer van te horen.

Dan ben ik nu naar Fear of Domination (Dive Into I) aan't luisteren.
Dat kan ik wel onmiddellijk smaken.

PS:Vind Fear Factory en A Perfect Circle (zeker als Tool er toch vaak in staat) ook vrij afwezig in de lijst
Cradle Of Filth staat er 3 keer in met hetzelfde nummer? :unsure:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan