Metaaldraad

Alleen maar Black N1 gevonden ondertussen,vorig jaar nog op gestemd.

Nog bands die ik misschien over het hoofd heb gezien.
Iced Earth,Satyricon,Of Mice & Men en Celtic Frost.

Zou toch verwachten dat ze ergens te vinden zouden zijn tussen 666 platen.
Iced Earth en Satyricon verschiet ik wel van. Ik had zelf K.I.N.G. in m’n top 3 staan maar dat vond de autosearch bij het invoeren niet eens :p .

All along op 3 is wel 🤢

Iced Earth en Satyricon verschiet ik wel van. Ik had zelf K.I.N.G. in m’n top 3 staan maar dat vond de autosearch bij het invoeren niet eens :p .

All along op 3 is wel 🤢

Zijn nog bands die ik persoonlijk er graag in zou zien,maar denk niet dat velen hier ermee akkoord zouden gaan.
Nog iets wat ik me afvraag,Marilyn Manson toch ook niet echt veel tegengekomen.
Toch ook opvallend.
Enfin zal wel spotify lijstje van verschijnen zeker,zal dan wel horen of die er genoeg in staat.

Zijn nog bands die ik persoonlijk er graag in zou zien,maar denk niet dat velen hier ermee akkoord zouden gaan.
Nog iets wat ik me afvraag,Marilyn Manson toch ook niet echt veel tegengekomen.
Toch ook opvallend.
Enfin zal wel spotify lijstje van verschijnen zeker,zal dan wel horen of die er genoeg in staat.
Voor mij ook... Misschien dat ze beter iedereen een top 5 ipv een top 3 laten doorgeven en max 2 nummers per band.
Nu kan ik elk jaar maar moeilijk kiezen.

Ik weet niet goed wat de reden is. Misschien omdat de oude grote bands blijven voortdoen dat er geen "plaats" is voor vers bloed?
Of omdat metal nu zo breed gaat dat er bijna geen bands zijn die 3/4 van het publiek kunnen aanspreken? Of gewoon te veel keuze?
Er zijn genoeg goeie nummers gemaakt die wel gekend zijn bij velen, maar meer dan een nummer of 5 kent men vaak niet (beetje veralgemenen mag he)... Of is het een bias en zijn er ook veel mensen die van de vaste headliners ook maar een paar nummers/de setlist kennen?

Alien Weaponry wordt niet vermeld maar ik zou nie verschieten als die de komende jaren nog ferm groeien.
Alestorm is ook altijd een feestje, maar die zijn vermoedelijk wel al hun piek gepasseerd. Van mij mogen ze zeker nog even mee.
Ik merk dat Jinjer ook wel vrij populair aant worden is.

Er zijn een aantal bands die wel klinken als de gekende headliners (Airbourne, Greta Van Fleet, Orchid ....) maar ook hen zie ik niet direct headlinen op metal festivals.

Dat er vandaag geen nieuwe Metallica of Iron Maiden opstaat is op zich geen reden om ons zorgen te maken. Er is nog voldoende innovatie in de metalscène om het geheel boeiend te maken maar het is wel zo dat je op de mainstream radiozenders amper zware gitaren hoort. Dat was in de jaren '80 en in zekere zin ook '90 wel wat anders.

Ik weet niet goed wat de reden is. Misschien omdat de oude grote bands blijven voortdoen dat er geen "plaats" is voor vers bloed?
Of omdat metal nu zo breed gaat dat er bijna geen bands zijn die 3/4 van het publiek kunnen aanspreken? Of gewoon te veel keuze?
Er zijn genoeg goeie nummers gemaakt die wel gekend zijn bij velen, maar meer dan een nummer of 5 kent men vaak niet (beetje veralgemenen mag he)... Of is het een bias en zijn er ook veel mensen die van de vaste headliners ook maar een paar nummers/de setlist kennen?

Alien Weaponry wordt niet vermeld maar ik zou nie verschieten als die de komende jaren nog ferm groeien.
Alestorm is ook altijd een feestje, maar die zijn vermoedelijk wel al hun piek gepasseerd. Van mij mogen ze zeker nog even mee.
Ik merk dat Jinjer ook wel vrij populair aant worden is.

Er zijn een aantal bands die wel klinken als de gekende headliners (Airbourne, Greta Van Fleet, Orchid ....) maar ook hen zie ik niet direct headlinen op metal festivals.
Das een artikel van 2018 dat nu precies geupdate is. Iets als Alien Weaponry zie ik nog wel de troon nemen als ze de huidige rage van metal met eigen roots ( The Hu) overstijgen.

Power Trip zag ik ook nog wel iets worden maar nu Riley er niet meer is weet ik het niet

Bands als Ghost en Gojira liggen duidelijk in pole position imo om die top spots te veroveren wanneer de echte groten er mee stoppen, maar voor mij hoeft er eigenlijk niet per se een nieuwe Iron Maiden op te staan. Ik kan énorm genieten van een bende oude zakken die ondanks hun gevorderde leeftijd het beste van zichzelf geven en daar nog wonderwel in slagen ook (Deep Purple in 2017 :love:), maar die nostalgie kan je niet faken.

Een jongere band bekijken geeft een heel ander soort energie, één die evengoed of zelfs beter tot zijn recht komt in een wat kleinere setting of met een minder "breed geïnteresseerd" publiek. Je krijgt niet zomaar die nostalgische headliner-sfeer met hits die door een volle weide worden meegebruld door gewoon een goede band om 23u op een hoofdpodium te zetten, maar dat hoeft ook niet per se. Dus als Graspop binnen een jaar of vijf een beetje moet downsizen omdat de grootste namen gestopt zijn, dan is dat maar zo. Dan krijg je wat minder volk over de vloer uit de mainstream, maar verder geeft daar toch niemand om? Een Lamb of God deed het in 2019 bijvoorbeeld ook prima imo als afsluiter op één van de hoofdpodia, op hun manier.

Lamb of God spreekt een minder breed publiek aan dan Iron Maiden, maar in hun genre is dat inderdaad een prima band.

Terug
Bovenaan