Metaaldraad

Waar is de tijd dat lokale parochiezaaltjes nog door kaalhoofdige mannen werden afgehuurd voor een "familiefeest" dat uiteindelijk een B&H-optreden bleek te zijn? Ligt het aan mij of zijn die politieke optredens in België volledig verdwenen? Sommige festivals krijgen nog wel wat wind van voor zoals Steelfest omdat ze Nokturnal Mortum programmeren, maar dat is in Finland.
Laatste "controversiele" dat ik mij kan herinneren was toen ze optreden van Graveland probeerden organiseren vorig jaar in Diest. Dat dan uiteindelijk ook gecancelled is geweest na teveel protest ertegen.

Maar inderdaad, zo de echte politieke optredens ben ik precies ook al een tijdje niet meer tegengekomen hier. Nuja geen groot verlies ook niet imo.

Nu alles veel sneller in het nieuws komt (of toch op zijn minst sneller de ronde doet) gok ik dat het allemaal nog veel meer clandestien dient te gebeuren. Of dat het een stille dood gestorven is. Laat ons hopen op het laatste.

Haha, naief als ik ben, stond ik ooit (2008) op het podium met mijn Graveland shirt 😂 Ik had echt geen idee... en het interesseerde me ook niet (nog altijd niet), want de muziek van Graveland vind ik enorm goed. Ik besef wel dat ze nationalistische muziek maken, maar... valt het niet nog mee? 🥲
Andere gitarist in mijn band zei onlangs dat hij dacht dat ik dat indertijd had gedaan om bewust beetje edgy of controversieel te doen, maar neen, het was 100% naïviteit.
Idem voor optreden in 2020 waar ik in een volle Botanique voor het linkse publiek van WITTR stond met mijn Inquisition shirt. Dat was al wat riskanter, want cancel culture zat toen al op zijn hoogtepunt, maar ook daar was het een kwestie van "ja maar.... die maken mooie liedjes dus ik draag daar graag een t-shirt van". Ik zou het nu niet meer doen, en eigenlijk weet ik niet of dat iets is om blij over te zijn. Ik zie mezelf als "gematigd links" maar als je aan zelfcensuur moet doen om niet te hard veroordeeld te worden en jezelf niet altijd moet verantwoorden, klopt er voor mij iets niet.
Meer muziek, minder gezever graag.

Waar is de tijd dat lokale parochiezaaltjes nog door kaalhoofdige mannen werden afgehuurd voor een "familiefeest" dat uiteindelijk een B&H-optreden bleek te zijn? Ligt het aan mij of zijn die politieke optredens in België volledig verdwenen? Sommige festivals krijgen nog wel wat wind van voor zoals Steelfest omdat ze Nokturnal Mortum programmeren, maar dat is in Finland.

Die events zijn gewoon 'invitation only' geworden. Mensen kennen en dan een paar uur voor het optreden de locatie doorgestuurd krijgen.
Graveland in Diest had waarschijnlijk perfect kunnen doorgaan hadden ze er geen facebook-event voor aangemaakt. Gewoon door mouth-to-mouth had die zaal ook wel volgezeten.

Haha, naief als ik ben, stond ik ooit (2008) op het podium met mijn Graveland shirt 😂 Ik had echt geen idee... en het interesseerde me ook niet (nog altijd niet), want de muziek van Graveland vind ik enorm goed. Ik besef wel dat ze nationalistische muziek maken, maar... valt het niet nog mee? 🥲
Andere gitarist in mijn band zei onlangs dat hij dacht dat ik dat indertijd had gedaan om bewust beetje edgy of controversieel te doen, maar neen, het was 100% naïviteit.
Idem voor optreden in 2020 waar ik in een volle Botanique voor het linkse publiek van WITTR stond met mijn Inquisition shirt. Dat was al wat riskanter, want cancel culture zat toen al op zijn hoogtepunt, maar ook daar was het een kwestie van "ja maar.... die maken mooie liedjes dus ik draag daar graag een t-shirt van". Ik zou het nu niet meer doen, en eigenlijk weet ik niet of dat iets is om blij over te zijn. Ik zie mezelf als "gematigd links" maar als je aan zelfcensuur moet doen om niet te hard veroordeeld te worden en jezelf niet altijd moet verantwoorden, klopt er voor mij iets niet.
Meer muziek, minder gezever graag.

Nog een pluspunt voor van die compleet onleesbare black / death / grind logo's, geen risico op controverse van links of rechts. :thinking:

Dit is toch prima leesbaar.

Veel te leesbaar! In de tijd van CD winkels zou dat perfect tussen de pop kunnen liggen om mensen een verrassing te bezorgen.

Ik dacht eerder aan zoiets:
images

'Lost Paradise' en 'Gothic' behoren nog steeds tot mijn all-time favorites maar daarna ging het toch wat bergafwaarts en na 'One Second' liep ik hard de andere richting uit als ik de bandnaam 'Paradise Lost' nog maar zag...
Maar toen deze laatst in mijn YouTube suggesties verscheen besloot ik ze nog eens een kans te geven en waarempel: de 'good old' Paradise Lost is terug! Topschijf!

Vind dat altijd wel leuk om te doen zo'n quizjes met onleesbare logos :unsure:
Ook altijd leuk om een affiche te zien van een BM festival waarbij ze de namen van de bands er niet op zetten.

Ondertussen ken ik wel wat bands en hun logo, zo niet heb je wel wat werk om de logo’s te ontcijferen 😅

Indeed, enigste moment met wat pit tot nu toe. Wat een saaie bedoening en slechte playback show die muzikale optredens.
Klonk wel als een nieuw nummer dus hopelijk singletje binnekort.

Show zelf ja tis eens iets anders met die boten. Optredens niet wauw inderdaad, dans hier en daar nog goed gedaan maar doet mij nog het meest denken aan een mindere versie van La La Land

Bij het lezen krijg ik flashbacks naar de 2 "stoutste" optredens waar ik op aanwezig was. Namelijk A.V.V. fest 1 in Diksmuide en Ad Hominem in Hekelgem. Die eerste is ondertussen al 16 jaar geleden.
De goeie oude tijden van MySpace, Messenger en Blackmetal.be

Alleen die commentaar tijdens Gojira man.
Een beetje vuur en het was: “duidelijk geïnspireerd door Rammstein”
😑😑😑

Terug
Bovenaan